Bab 11

1.1K 27 0
                                    

Selepas makan mereka bersiap untuk pulang ke Kuala Lumpur setelah selesai majlis pernikahan di rumah Anggun. Sebagai pelajar, Anggun tidak mempunyai banyak waktu . Mereka pulang hari jumaat dan langsungkan majlis akad pada hari Sabtu . Tunaikan yang wajib dahulu. Mujur urusan pernikahan sudah diuruskan awal awal.

' Anggun jadi isteri solehah pada suami kamu . Dengar cakap suami kamu jangan lawan cakap dia. Syurga kamu sekarang ada pada suami kamu" pesan ibunya sebelum mereka pulang.

Sedih mendengar pesanan ibunya itu. Air matanya menitis di pipi gebu itu. "Ibuuu Anggun sayang ibu tau" *sambil peluk ibunya.

"Dah dahh jangan nangis. Nanti lepas ni boleh la manja manja dengan suami kamu pulak kan " usik ibunya.

" ishhhhh ibu nii jangan la cakap macam tu, malu laaaa".

Suami yang berada di sampingnya itu hanya mengukir senyuman melihat gelagat isterinya yang comel itu.

"Haah buuu lepas ni dia boleh manja dengan Luth pulak. Kan sayang"? *sambil memeluk bahu isterinya itu.

'Berani dia peluk peluk aku' bisik hati Anggun

"Luth, jaga anak ibu baik baik ye . Kalau ada apa apa masalah bincang elok elok okay?" . Pesan Puan Aishah.

Di dalam kereta ..... ..

Eeeeee isteri abang ni manja rupanya ehhh?' . 'Mana ada manja, biasa la anak perempuan " .

' Sayang untung la boleh manja manja dengan ibu" luah Luth dengan nada yang perlahan. Tersentak Anggun selepas mendengar kata kata suaminya itu.

Suaminya itu tidak mempunyai kasih sayang ibu bapa hampir berbelas tahun.

'Kita tidur rumah mama ehh malam ni? Esok sayang ada kelas kan"?

'Haah esok saya ada kelas' tapi petang la".

'Kalau macam tu lepas kelas kita pergi rumah sewa sayang packing baju ehh"?

"Haaa kenapa nak packing baju' ? Tu kan rumah saya" .

'Sayang kan kita dah khawin, sayang kena la ikut abang balik rumah kita"

Rumah kita gaissssss
..... ....

Tiba di rumah Mamanya . Ika terus mendapatkan kakak iparnya itu bagaikan setahun tidak jumpa . '

'Akakkkkkkkkkkkkkk, eeeee rindunya kat akak Ira nii" teruja dengan kehadiran kakak iparnya itu.

'Akak pun rindu dekat adik akak sorang ni". Membalas pelukan adik iparnya itu. "Kalau macam tu malam ni kita tidur berdua okey "? Anggun sengaja cakap begitu supaya dapat melepaskan diri untuk berkongsi bilik dengan suaminya itu.

'Ehemmm ehemm" . Luth berdehem . 'Alaaa akak, macam ada orang tak kasi jee "

'Yelahhhh, itu isteri abang memang la abang tak kasi". Kamu tu kawin cepat". Lalu dia menarik tangan Anggun masuk ke dalam rumah.

'Ishhhh dia ni kan kedekut betul" marah Ira.
...... ..

Mereka berdua menunaikan solat maghrib. Anggun tenang melihat suaminya itu mengimamkan dirinya .

' Ya Allah kau peliharalah hubungan kami hingga ke syurgaMu ya Allah . Ampunilah dosa dosa ku serta dosa dosa isteriku . Jadikanlah aku seorang suaminya yang dapat membimbing isteriku ke jalan syurgaMu ya Allah"

Anggun tersentuh dengan doa doa yang disebutkan oleh suaminya itu . Kini Luth menghadap isterinya untuk bersalam . Luth menghulurkan tangan ke arah Anggun. Anggun mencium tangan suaminya. Luth mencium dahi isterinya . Walaupun Anggun kekok dengan keadaan begitu, tetapi dia biarkan sahaja . Dia perlu hormat pada suaminya .

'Hmmm lama lagi ke nak cium dahi saya tu "?

'Alaaaaa sabar jap abang tengah jampi sayang ni" usik suaminya

Dia melepaskan ciuman pada dahi isterinya itu. 'Banyak la Dr punya jampi"

'Sayangggg . Abang ,abang . Cuba sayang sebut ABANG . Dr dr"😒 . Sekali lagi abang dengar sayang panggil Dr, abang cium sayang".

Yee yee sori laa" jawab Anggun.

'Haaaa cuba sebut ? 'Hmmmm aaabannggg".

'Kan sedap dengar tu, sejuk je hati niii"😝

'Ishh dah dah saya nak tolong mama masak jap" . ' jom abang tolong sayang masak. Abang ni kalau masak, memang orang takkan lupa la masakan abang . Sebab sedap sangat" *sambil melipat sejadah.

'Kalau macam tu awak masak, saya tengok. Okey ? 'Hmmm boleh laa. Jom"

'Ehh japp, sayangggg sayanggg' panggilnya dalam keadaan cemas

'Haaa kenapaaaaa" Tanya Anggun kalut.

' I LOVE YOUUUUUUU" sambil kenyitkan matanya

'Ishhh awak ni main main laaa" marah Anggun . 'Dah jom turun bawah"

'Itu pun nak marahhhhh. Nasib sayang tauuuuu. Dah jommmm" .
.... ...

Selepas makan mereka menonton tv . Ira duduk bersebelahan dengan Anggun. Tiba tiba Luth menghampiri mereka dan menyelit di tengah tengah antara Anggun dan Ira.

'Ishhhhh abang niii, pergi la duduk sana kan kosong kat situ. Sempit laaa" marah Ira.

Apa kata Ira duduk kat sana, abang duduk kat sini . Deal" ?

'Banyakla abang punya deal' sambil menuju ke sofa sebelah. Anggun dan mamanya hanya ketawa melihat gelagat mereka.

'Takpe Ira malam ni akak tidur dengan Ira ehhhh"? Usik isterinya itu . 'Haaaa kalau yang ni Ira deal. Okey on akakkk".

'Arghhh takde takde, akak Anggun tidur dengan abang malam ni. Kan kita orang pengantin baru. Bagilah chance sikit" .

Tersembul biji mata Anggun dek kerana kata kata suaminya itu. Merah mukannya menahan malu.

'Eeeee abang ni menyampah" luah Ira.

Suka Luth menyakat adik sepupunya itu.

Luth faham kenapa Anggun tak nak tidur sebilik dengannya . Ye lah baru dua hari berkhawin. Mungkin isterinya masih tidak boleh terima lagi dengan perkhawinan ini . Dia menghormati keputusan isterinya . Lagipun dia yang paksa wanita itu untuk berkhawin dengannya .

My lecturer my husbandWhere stories live. Discover now