Bab 9

1K 25 0
                                    

Selepas pulang dari Kampung, Anggun kerap membuat solat istikharah. Dia meminta petunjuk pada yang maha esa, kalau lelaki bernama Luth Firdi itu jodohnya dia akan terima dengan seikhlas hati .

Aiman datang menghampiri Anggun.' Anggun boleh Aiman cakap sikit ? . Anggun hanya mengangguk walaupun dia takut kes dulu mungkin berulang lagi .

'Anggun, saya nak minta maaf sebab saya luahkan perasaan saya kat awak haritu😞. Saya tahu saya tak patut paksa awak untuk terima saya. Im so sorry" luah Aiman . Anggun tersenyum .

' it's okey Aiman. Awak dah minta maaf pun saya dah okey☺️.

'Saya tak nak kita putus kawan disebabkan perbuataan saya haritu'. Jelas Aiman.

'Kita memang kawan kan😄" balas Anggun.

Luth memerhati tunangnya sedang bersembang dengan lelaki lain. Wujud perasaan cemburu di dalam dirinya.

Telefon bimbit Anggun berbunyi tertera nama 'Lecturer Sengal' . 'Sorry Aiman saya pergi dulu". Anggun meminta diri untuk jawab panggilan pensyarahnya aka tunangnya.

Anggun : Helo assalamualaikum Dr, yee ada apa call saya ?
Luth : Waalaikumusalam . Jumpa saya kat office sekarang. Suaranya datar.
Anggun : Okey .' Apahal pulak dia ni. Kejap okey kejap serius, datang bulan ke" bebel Anggun.

Anggun mengetuk pintu dan memberi salam . "Dr ada apa nak jumpa saya? ".

'Sit down first". Anggun hanya menuruti sahaja .
'Awak jumpa dengan Aiman ke"? Tanya Luth dengan serius.

'Erkk erkk kitaorang terserempak je tadi". Kenapa Dr tanya "?

' Kenapa bila awak dengan saya, awak serius. I means awak tak senyum bila bercakap, tak pandang saya ? Why Anggun ?

'Lahhhhhhhh itu yang nak ditanya ehhh' bisik hati Anggun .

" Kenapa Dr jealous ke? Usik Anggun.

"Awak tanya saya jealous ke tak ? Yahh i am . You are my fiancee Anggun ".

" Ishhh jangan la cakap kuat kuat orang dengar japgi😓.

'Biar orang tahu awak tu tunang saya, takde la orang nak kacau awak" .

'Dr saya masih tahu batas seorang perempuan dengan lelaki dan saya tahu saya ni tunang orang . So Dr tak payah nak risau sangat . Lain la Dr tu dah ada girlfriend pun still nak bertunang lagi"😒 bidas Anggun.

'Kan saya dah cakap, i dont have any girlfriends sweetheart".

'Eee tak payah nak ber'sweetheart dengan saya sangat 😒. Geli '

'Eeeee ada budak cemburu, tak malu' usik Luth.

'Saya bukan jealous cuma saya taknak dia serang saya jee '. Kalau Dr takde girlfriend, habis yang datang warning kat saya haritu siapa ? Hantu ? Luth terkejut . 'Dah laa saya keluar dulu. Assalamualaikum'

Luth berfikir siapa yang jumpa Anggun. Baru dia teringat, yang Nadia pernah terserempak dengan mereka sewaktu di Mall dulu.'Takkan la Nadia. Aku dengan dia dah takde apa apa". Bisik hati Luth
... ..

Mereka berempat berjalan ingin menuju ke kafe. Sedang mereka berjalan mereka ditahan oleh seorang perempuan persis model .

'Ehh ni dah kenapa cik kak halang orang nak jalan ni" tegur Nana. ' I wanna talk with you" jarinya menunjuk Anggun .

' Anggun kau kenal ke dia ni "? Tanya Alia. 'Macam pernah tengok tapi aku lupa la" bisik Anggun pada Alia.

' Takpelah korang pergi dulu. Aku jumpa dia kejap" . ' Takpe kitaorang tunggu kat sini, manalah tahu kot kot dia nak culik kau ke" Fatin mencelah.

My lecturer my husbandWhere stories live. Discover now