Bab 4

1.1K 30 0
                                    

Sudah 2 minggu Luth Firdi mengajar di class Anggun, tetapi Anggun Arianna langsung tidak perasan wajah Luth Firdi.

"Anggun Arianna i want to see you after this class"Pesan Dr Luth. Anggun hanya mengangguk tanda mengiyakan. Seusai habis class,Anggun menuruni anak tangga untuk berjumpa dengan Dr Luth.

'Assalamualaikum Dr, boleh saya masuk ? Pinta Anggun. 'Come and seat Anggun"balas Dr Luth.'

"Ada apa Dr nak jumpa saya yee? Tanya Anggun dengan wajah yang polos." Haaa dah kenapa Dr ni asyik pandang aku je ni, tadi suruh jumpa sangat bila aku dah depan mata tak nak cakap pulak"ngomel Anggun sendiri.

Anggun sempat menilik wajah pensyarahnya itu, memang kacak pensyarahnya itu . Mempunyai wajah mix, anak mata berwarna coklat hazel serta mempunya jambang yang nipis.'patutlah ramai peminat" bisik hati Anggun.

"Because you are beautiful ?Bidas Dr Luth. Terkedu Anggun bila lelaki di hadapannya dengar akan tadi.

Tersedar dia dari mengelamun.

"Alamak dia dengar la pulak😳' i can hear you Anggun".

"Yelaa dari tadi saya dekat depan Dr, senyap je. Tadi cakap nak jumpa saya" jawab Anggun.

' Ishhh budak ni menjawab jee ehhh"balas Dr Luth.

"Ni awak ambil ni dan past sorang satu dekat class. Minggu ni kita ada quiz.Got it ?

'Hmmm bila tu Dr ?tanya Anggun.

'I don't know. Maybe monday or tuesday. Just wait and see .

Anggun bisik lagi"alahhhh berlagak konon, small the pieces laa😒

"Oooo small the pieces yee. Baik, saya nak tengok kalau markah awak paling tinggi saya belanja awak. Kalau tak awak yang kena belanja saya. Faham Anggun ?balas Dr Luth dengan suara yang agak mendatar.

Anggun hanya mengangguk.' Kalau takde apa apa saya keluar dulu Dr. Thankyou.

Luth Firdi hanya memerhati tingkah laku Anggun Arianna, dia mengukir senyuman kecil di bibirnya dengan telatah Anggun Arianna.

" Ishhh tula kau, mulut tak reti nak diam, haa kan dah kena kalau aku fail mati aku ni😩 bebel Anggun sendirian.
.... ....

Anggun tak senang duduk kerana class Dr Luth akan bermula sebentar lagi.' Ishh kau ni dah kenapa Anggun, itu tak kena ini tak kena ada bisol ke kat punggung kau tu ? Marah Alia dengan sahabatnya itu. '

"Aku risau ni japgi kan Dr Luth nak bagi result quiz haritu, buatnya aku fail, mati aku.

' Itulah kau mulut tu,kadang kadang boleh tahan jugak kau macam takde insuran. Kalau fail kau belanja jela dia,apa susah. Kau kan banyak duit . Alahhh kau kan best student, takkan la fail kot"bebel Alia.

'Ni bukan masalah banyak duit ke tak, best ke tak best ke, masalahnya aku dah terlepas cakap yang macam aku ni pandai sangat dengan quiz tu" balas Anggun.

Sedang mereka berbual sapa satu suara.

"Afternoon class, how are you today ?' Very well Sir ! Satu dewan bergema dengan suara pelajar especially pelajar perempuan.

Pelajar perempuan paling semangat kalau subject Dr Luth Firdi, boleh cuci mata dan paling penting tak mengantuk. Luth Firdi sangat sporting dengan pelajar pelajarnya.

So, today i will give your result quiz and i wanna to say congratulation to the people got a full marks"

Anggun resah kerana namanya belum diumum.'

"And last but not least , Anggun Arianna congratulation you got the full mark"wajah Anggun terus berubah, senyum sampai ke telinga dibuatnya.

Senyuman Anggun itu membuat jiwa Luth Firdi meronta ronta bukan hanya dia seorang, tetapi pelajar lelaki turut terpukau kerana senyuman yang sangat manis serta lekukan di pipinya . Senyuman begitu sudah lama dikuburkan oleh Anggun sejak kematian arwah tunangnya."

"Yahhhhhh i get it, i get it😍' terjerit kecil Anggun bila dia dapat full mark bukan main seronok bila dia menang.

'So Anggun, nanti claim your reward dekat saya"

Pelajar perempuan tak puas hati sebab Anggun dapat reward daripada Pensyarah hot itu. Bergema satu dewan suara pelajar perempuan tanda tidak setuju termasuk rakan rakannya.





Waaaa untung Anggun dapat reward daripada mr hot😍 . Jangan lupa next part guys

My lecturer my husbandWhere stories live. Discover now