Bab 13

1K 24 0
                                    

Pejam celik pejam celik dah masuk study week dan usia perkhawinan mereka sudah pun masuk 3 bulan. Tidak lama lagi bermulalah sesi peperiksaan akhir.

'Sayang okey ke tak tu"? Luth melihat isterinya sangat buzy dengan laptopnya itu.

'Hmm okey je ni" . 'Hmmm awak nak air ke? Kalau nak saya pergi ambil" tawar Anggun.

'Sokey sayang. Sayang tu take five kejap. Abang dah tengok macam apa dah. Nah minum air ni"

'Saya takut tak lulus jee . Kalau gagal kena repeat lagi la . Maksudnya lambat lagi la saya nak jadi Architect"

'InsyaAllah sayang lulus' . Sayangkan budak bijak. 'Sayang abang ada gift untuk sayang"

'Gift untuk apa"? Birthday saya dah lepas laaa"

'Alaaa tak semestinya birthday baru boleh bagi hadiah. Kan kita tak boleh pergi Honeymoon lagi. So abang kasi gift dulu ehh"?

Telan air liur Anggun selepas dengar perkataan Honeymoon.

' erkk tak pergi pun takpe kot".

'Alaaa sayang tu nak mengelak jee kerjanyee. Dah jom abang tunjukkan hadiah sayang. Tapi tutup mata dulu" pesan suaminya

Alaaa kena tutup mata kee. Jatuh kang?

'Takpe abang pimpin sayang" . Wahhhh pimpim kauuu. Berbunga hati Anggun.

'Dah boleh buka ke mata ni"?

'Okey 1,2,3 tadaaaaaaaa"

Anggun terkejut melihat hadiahnya. Lidah dia kelu.

'Sayang suka tak "?

'Awak serius ke ni untuk saya' ?

'Ye sayang ni untuk isteri abang yang tercintaaa"

'Arghhhhhhhhhh suka suka' Anggun melompat lompat macam tak percaya dengan hadiahnya.

Dia tak sedar yang dia peluk suaminya.

'Arghhh thankyou thankyou. Macam mana awak tahu yang saya suka kereta ni"?

'Arissa bagitahu abang ni kereta idaman sayang" . 'Hmm sayang kuat sangat la sayang peluk abang"

Dia baru sedar yang di peluk suaminya. Cepat cepat dia menarik tangannnya. 'Ehemmm sorry".

'Kalau nak peluk sangat masuk la dalam rumah. Malu la orang tengok" usik suaminya.

Luth menghadiahkan kereta mini cooper countryman untuk Anggun yang sama macam wallpaper handphone dan laptop Anggun.

Isterinya terlalu obses dengan kereta tersebut sampaikan wallpaper laptop dan handphone dia pun gambar kereta itu.

'Awakkk kereta ni mahal kann? Kenapa awak beli"?

'Alaaa ini kan untuk isteri abang. Abang sanggup buat apa je untuk sayang. Lagipun abang ada sayang je dalam hidup abang. Abang dah takde mama dengan papa. Adik beradik pun takde" sedih nada suara suaminya.

'Sorry awak. Saya takde niat pun nak bagi awak sedih"

'Sokey sayang. Abang okey je" . So sayang suka takkkkkkk ni "?

'Eeeee suka laaa terima kasih awak'

'Nanti bawak abang jalan jalan ehhh"? . 'Okey boss'!

Suka Luth melihat isterinya gembira dengan pemberiannya. Luth mengaku Anggun bukanlah macam wanita yang dia kenali sebelum ni. Hanya memikirkan duit sahaja. Anggun tak pernah minta apa apa pun daripadanya. Malah dia sendiri yang tanya apa yang Anggun perlu.

Luth teringat kembali yang dia pernah hadiahkan isterinya jam pasar malam sewaktu mereka singgah ke pasar malam . Dia tak sangka isterinya itu terima pemberiannya malah isterinya tak henti henti ucapkan terima kasih. ' You are the best gift for me Anggun . Thank you Allah for this gift" . Bisik hati Luth

...... .......

Berakhirlah sudah peperiksaan akhir mereka . 'Alhamdulliah dah habis exam kita.'Now kita tunggu la pratikal kita pulak . Luah Nana

'Aku harap kita dapat dekat dekat laaa". 'Kau Anggun kalau dapat jauh habis la suami kau nanti" usik Nana

'Aku harap sangat dapat dekat company papa Dini. Dekat sikit"

' ceyyyyy bunyi macam takut rindu suami jeeee" usik rakan rakannya.

Dia mengaku, sekarang hatinya dah boleh terima suaminya dan taknak berjauhan dengan suaminya itu.

Handphonenya berbunyi.

'Girls aku gerak dulu ehhh nanti kita jumpa . And satu lagi ahad ni datang rumah aku . Aku masak okey '? See you all . Byee

'Okey cunnnn"

... ...

'Kita nak pergi mana ni ' tanya Anggun.

'Hmm abang nak celebrate dengan sayang laa. Kan exam dah habis"

'Sayanggggggggg" Meleret panggilan suaminya

' yeeee "

' I LOVE YOUUUUUUUU '

Anggun hanya menggelengkan kepalanya . Dia dah faham dengan perangai suaminya itu.

'Sayanggg" panggil suaminya

'Yeeee ada apa lagi cik suami"?

'Can you call me abang ?

Anggun diam . Dia memang bercadang nak tukar panggilan 'awak' kepada 'abang' tapi tak ready lagi.

'Sayanggggg' panggil suaminya

'Yeee abangggggggggg'

'Whatttt ! Abang tak dengar. Ulang sekali lagi"

' ye abang . Abang nak apa"?

Bukan main seronok Luth mendengar panggilan itu.

'Sayang stay panggil abang macamtu ehh .Jangan nak ubah ubah. Faham"?

' Awak cepat sikit saya lapar ni" Anggun sengaja tukar topik.

'Tengok tuuu. sayang nii😢

Anggun senyum melihat karenah suaminya itu . 'Ishh macam budak budak dia ni' bisik Anggun.

My lecturer my husbandWhere stories live. Discover now