Bab 12

1K 26 0
                                    

Mereka dalam perjalanan untuk ke rumah mereka . Sampai ke destinasi tersebut . Anggun terpukau dengan kecantikan rumah suaminya itu . Walaupun Anggun orang berada tetapi kecantikan rumah suaminya turut menarik perhatiannya. Banglo dua tingkat seperti rumahnya tetapi kawasan banglo ni sangat cantik . Tanaman bunga dan sayur sayuran yang segar itu amat menarik perhatian Anggun.

'Sayang tengok apa lagi tu jomlah masuk cepat" . Ajak suaminya .

Saat memasuki banglo itu, sekali lagi Anggun terpegun. Kekemasan di dalam rumah itu bagaikan penghuninya ini wanita . Sangat cantik dan kemas .

'Welcome home sayang ' . Jom abang tunjukkan bilik kita"

'Haaa sudah bilik kita pulak. Yang ni aku seram ni" bisik Anggun.

'Hmmmm rumah ni banyak bilik kan "? Kalau kita tidur asing asing boleh"? Tanya Anggun dengan suara yang tak berapa nak bersalah😂

'Hmmm boleh . Tapi sayang berani ke ? Sebab kalau malam bilik bilik ni semua dia macam mengusik sikit . Kalau sayang berani abang okey jee". Usik suaminya itu.

"Ishhhh apa awak ni" . Luth sudah tahu tentang kelemahan Anggun . Anggun sangat penakut dan takut pada gelap.

'So macam mana "? Sayang nak tidur dekat sebelah bilik abang ke"?

Anggun memikir sejenak

Hmm hmm yelaa yelaa kita satu bilik" . Pasrah Anggun.

'Yahhhhh good answer. Dah jom kita".

..... ..

Luth sedang membuat kerjanya di meja. Anggun buatkan air untuk suaminya. Saat Anggun meletakan cawan, tangannya di pegang oleh suaminya dan terjatuh atas riba suaminya. Dengan jarak yang dekat, Anggun terkesima dengan wajah tampan suaminya itu tambahan pula suaminya mengenakan kacamata .

'Ya Allah Chris Evans ke depan aku ni" bisik hatinya

"Thankyou sayanggggg buatkan air" . 'Yelaa kalau nak say thankyou pun tak yah la sampai tarik tarik macam ni. Terkejut tahu tak" . Padahal degupan jantungnya dah tak stabil.

'Alaaa nak manja manja sikit pun tak boleh. Hmm ni sayang takde assigment ke"? Mehh la buat kat sebelah abang ni"

'Ade,sikit je lagi. Tadi dah buat sikit kat library. Takpelah awak buat la dulu, saya nak ke dapur kejap".

Dia memegang dadanya dan mengosok perlahan lahan . ' Sabar Anggun kau ni tak rileks laa, asyik nak gelabah jee" bebel Anggun.

... ..

Kalau nak tidur mesti jadi satu masalah baginya . Anggun faham, isteri harus mentaati suami dan sentiasa di samping suami tetapi dia belum bersedia untuk menerima semua ini.

'Hmmm saya tidur kat sofa ehh? Awak tidur atas katil"?

'No ! Sayang tidur atas katil dengan abang" balas suaminya.

'Hmmm tapiiii 'tak sempat nak habiskan ayat suaminya sambung. ' sayang abang tahu sayang tak sedia nak terima semua ni. Abang tak akan sentuh sayang kalau sayang tak izinkan faham"? Dah jom tidur". Serius suaranya.

'Boleh percaya ke dia ni '? Astarghfirrullah Anggun tak baik sanga buruk kat suami sendiri" bisiknya dalam hati.

Anggun membuat benteng menggunakan bantalnya . 'Awak jangan melebihi bantal ni ehh kalau lebih saya cubit awak" pesan Anggun

'Alaaaa kalau lebih sikit pun tak boleh kee"?

' No . Jangan nak gatal gatal ehhh'

'Alaa gatal dengan isteri sendiri pun tak boleh'

'Dahh dahh jom tidur"

Luth sangat bersyukur dan gembira kerana Anggun sudi menjadi isterinya walaupun Anggun belum menerima dirinya lagi . Luth pusing melihat isterinya. ' You know what sayang, im the lucky one in the world to have you . Please don't leave me sayang. I promise to protect you until the end of my life . I will " luah Luth sambil melihat isterinya yang sedang nyenyak tidur.

... ...

'Sayang pakaikan tie abang ni ' . " Ya Allah dia suruh aku pakaikan tie pulak. Aku dah la tak boleh dekat dekat dengan dia. Nanti jantung aku ni mula la buat kerja" bebel Anggun.

'Sayang cepat laa" .

'Yee yee' . Anggun mengikat tali leher buat suaminya . Mata Luth hanya melihat sepasang mata isterinya itu. ' your eyes very nice sayang" . Tangan suaminya melingkari pinggangnya.

Seram sejuk Anggun dibuatnya dengan kelakuan suaminya itu. Cepat cepat Anggun mengikat tali leher suaminya 'Okey dah siap"

'Thankyou sayangggg . I love youuuuu"

'Sama sama" . 'Hmm awak nanti kat Uni buat macam biasa tau. Jangan bagi sesiapa tahu pasal kita okey "?

'Hmmmm yelahhhh " . 'Sayang tu jangan nak dekat dekat dengan mana mana lelaki ehhh. Kalau abang nampak abang bagitahu semua orang yang kita ni dah khawin "

Yeee, dah jom"

..... ...

Weh Anggun semalam tak sempat nak sembang dengan kau. Mentang mentang la dah khawin nak balik cepat je ehhh " usik kawan kawannya.

'Banyak la korang " . Kan semalam aku balik pack baju kat rumah kita sebabtu aku kalut sikit"

'Weh korang jangan bagitahu sesapa tau pasal aku dengan Dr. Kalau tak kecoh satu Uni nanti. Tak pasal pasal aku jadi artis"

'Yee kita orang tahu laa". So macam mana jadi isteri orang best ke idokkk"

'Korang pun tahu kan aku kawin bukan atas dasar cinta. Mungkin kena take time untuk aku terima semua ni " jelas Anggun.

'Tapi Dr layan kau okey kan "? Tanya Nana

'Hmm dia layan aku baik sangat weh plus dia seorang yang romantik . Aku pulak yang rasa berdosa layan dia macam tu"

'Takpela, kau ambil masa kau asal kan kau tak melebihi batas kau sebagai isteri. Kau kena hormat dia" pesan Alia

'Yee tapi aku takde la nak kurang ajar dengan dia. Aku still hormat dia sebagai suami aku"

'Takkan la kau takde perasaan kat dia Anggun"? Tanya Fatin.

'Hmmmm macam mana ehh cakap, aku takde perasaan pun kat dia. Tapi bila dia dekat dekat dengan aku, jantung aku macam nak meletup korang faham tak perasaan tu macam mana"? Alaa korang mesti tahu kan, korang semuakan tengah bercinta"

'Itu maknanya kau ada perasaan kat dia latuu" jelas kawan kawannya

'Alaaaa takpe Anggun, slow slow la kau adapt benda ni" pesan kawan kawannya.

My lecturer my husbandWhere stories live. Discover now