Roda gözlerime bakıp "var "deyince söyleyeceği şeye odaklanmak için kafamı sağa yatırıp cevabı bekledim .
"Nedir ?""Seni biraz bilmek biraz sezmek ve çokça hissetmek istiyorum."
Duyduklarımla ağzımdan bir nida yükselmişti .
"Ne ?"
Bu sorumun üzerine bana yaklaşıp "sadece bir replikti"dedi."Sokağınız çok güzel "
Oyuncuydu heralde.Sokağın güzelliğinden bashedince gerçekten bizim sokaktan mı bashediyordu diye sorguladım .Öyle güzel bir yer değildi burası.Burada insanlar sadece zorunluluktan kalıyordu .
"Bu sokak mı güzel ?"
Sorduğum soruyla gözlerime bakıp "çok güzel "dedi .
Hemen geri çekilip "bunu söylemek için mi arkamdan geldiniz ?"dedim."Sokak güzelse güzeldir .Size mi güzel sanki .Kim burda yaşıyorsa ona güzel .Kime aitse ona güzel ."
Söylediklerimin onda etkisini görmek için tekrar bakınca sadece sessizliğe büründüğünü gördüm .Zaten benim de söyleyeceğim bir şey kalmadığına göre gidebilirdim
.Arkama döneceğim zaman tekrar konuşmuştu ."İsmin ne ?"
Arkamı dönmeden sadece durmuştum .Tekrar karşılaşmayacağım birine neden ismimi söyleyeyim ki .
"Bir daha görmeyeceğin kişinin adını bilmene gerek yok ."
Daha fazla oyalanmadan yürüdüm.Onu arkamda bırakmış gidiyordum .Artık beni durduran bir ses de olmadığına göre işimi halledip hemen eve gitmeliydim.
Hızla aldığım domateslerin parasını ödeyip eve doğru gidiyordum.Acaba gitmişler miydi artık ?Set ne kadar sürerdi ki ?Eve yaklaşacağım zaman setin kurulduğu yere baktım.Mahallemizdeki meraklı insanlar çekilen sahneyi izliyorlardı .Açıkçası ben de merak ediyordum.Sete yavaşça yaklaştığım zaman Roda 'yı görmüştüm .Gözleri karşısında duran sarışın kızın üzerindeydi ve ona bir şeyler söylüyordu .
"Hemen gidecek misin ?"
Bu sefer konuşma sırası kızdaydı.
"Lütfen zorlama Can ,biliyorsun daha fazla kalamam ama döneceğim yine buraya ait olduğum yere -sana-döneceğim "
Kız gayette iyi bir oyuncuydu söyleyiş tarzı bile gerçekçi kılıyordu rolünü.
Roda yani Can karakteri birden elini çekip kıza sırtını döndü .O anda beni fark etmişti ama hemen bakışlarını benden ayırıp rolüne devam etti.
"Tekrar geleceğin yeri bilmek çok güzel.Ben hep buralarda olup seni bekleyeceğim adını bilmeden gelip geleceğin belli olmadan ."
Söylediği bu sözlerle yutkunmuştum.
"Roda Bey böyle bir replik yoktu.Burda sinirlenip "hayır ,sen döndüğünde ben burada olmayacağım .Seni hiç beklemeyeceğim "demeniz gerekiyordu .
Yani bana mı söylemişti gerçekten . Şaşkınlığım arttıkça heyecanlanmıştım .Hep buraya mı gelecekti, benim olduğum sokağa .
Roda 'ya baktığımda bir adamla seneryoya bakıyordu.Daha sonra
Elindeki seneryoyu karşısında duran kadınlardan birine uzatıp tekrar sarışın kızın karşısına geçti.Kayıt sesini duyunca kız az önce söylediği replileri söyledi sıra Roda 'daydı.
"Hayır ,sen döndüğünde ben burada olmayacağım .Seni hiç beklemeyeceğim "dedi.Ardından tekrar bana bakınca bir şeyler söyleyeceğini anlamıştım bu yüzden bir an önce orayı terk etmiştim .Eve nefessizce vardığımda kapıda annemin beklediğini gördüm .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Aşka Tutuk
Random"Roda, bizim masalımız böyle bitemez"dedim."Masalların sonu kötü bitmez " "Masal mı ?Hayır ,masallarda aşk ,mutluluk var ve tüm bunlar masallarda kalacak "dedi ."Bizim bir masalımız yok kız çocuğu " sözlerine bana daha da yaklaşarak devam etti. "Eğ...