Roda bir şey demeyince arkamı dönüp araçtan indim.Roda 'ya bakmadan hemen ordan uzaklaşıp biraz yürüdükten sonra çantamı parkta unuttuğum gerçeği aklıma gelmiş ve hızla ara sokaktan parka doğru gitmiştim.
Karanlıklar neden bu kadar dillere pelesenk olmuştur ?Neden hem en sevilen hem en korkulandır ?Sizin karanlıklarınız sadece basit bir ışıktan maruz kalmak mı yoksa kendi yarattığınız korkularınız mı ?Hangisi ?
Beni korkutan bu karanlık değildi beni korkutan kendimi savunmasız hissetmemdi .Her an sanki bir yerlerden bir şey çıkacak gibiydi ama iyi ki düşündüğüm gibi olmamıştı.Geri döndüğüm parktan çantamı alıp hemen eve dönmüştüm .Evdeki herkes akşam yemeği için masaya toplanmışlardı.Annem gözlerimin içine bakınca ne söyleyeceğini anlamıştım .
"Canım kızım neredeydin sen ?Bak Aziz Bey bizim için ne güzel bir sofra kurdurttmuş "
Hayır ,beklediğim cümleler bunlar değildi .
Annemin komutuyla Aziz Bey'in yanındaki boş sandalyeyi çekip oturdum .
"Afiyet olsun herkese "
Aziz Bey gülümseyip "sana da "deyince üzerimdeki bakışları hissebiliyordum .Anne ve babam dik dik bana bakıyorlardı .Bunu gören Aziz Bey ortalığı yatıştırmıştı.
"Elfesya ,evde çok sıkılıyordu ben de buraları görmesini istedim .Beğendin mi Elfesya ?"
Aziz Bey'e tebessüm edip "evet,çok güzel"dedim ve hemen önüme konan yemeği yemeye odaklandım .Ta ki babamın Aziz Bey 'e söylediği şeylere dek.
"Aziz Bey bizim kalacak bir yerimiz yok artık bu şehirde .Az önce abim aradı Ankara 'ya gelin dedi hem orda kalacak yer de ayarlamış bizim için zaten oraya gidersek bir daha buraya dönmemiz zor.Artık burda hangi vasıfla kalalım ki ?Çok iyiliğiniz dokundu sağ olun "
Babamın söyledikleri sadece ültimatomlardan ibaretti.Onu biraz tanıyorsam üstü kapalı bir şekilde Aziz Bey 'in benle olan durumunu netleştirmesini istiyordu .
Aziz Bey bunu anlamış olacak ki elindeki çatalı yavaşça bırakmıştı.Babamın küçük oynuna gelmeyecek bir adamdı.
"Siz bilirsiniz ama burası da sizin eviniz gitmekte acele etmeyin ama yine de karar sizin "
Babam bu sözleri beklemiyor olacak ki bu sefer başka bir yola başvurdu .
"Aziz Bey biz bunca yıl namusumuzla yaşadık ama şimdi birkaç ne idüğü belirsiz insan namusumuza dil uzatıyor.Neymiş kızınız nasıl o evde kalacak ?Edep kalmamış .Bize böyle şeyler söylüyorlar .E tabi bir yerde de haklılar bir şeylerin bir adı olsa da şu insanların ağzını bir kapatsak ."
Aziz Bey bu sefer daha ciddi bir sesle konuştu .
"Anlıyorum seni .Bir babasın sen ama her söylenene de kulak asmamak gerekir .Sizin ne istediğinizi de çok iyi biliyorum ama şimdi sırası değil ."Elfesya üniversitesini bitirsin o zaman oturur konuşuruz "
Aziz Bey'in üniversitesiyi bahane etmesinin tek nedeni benim istemememdi.Bu yüzden ona çok şey borçluydum ailem gibi beni bir şeyleri yapmakzorunda bırakmıyordu.
Annem duydukları üzerine "haklısın Aziz Bey zaten ne kaldı ki bir yıl sonra düğünü yaparız olur biter acelemiz yok "dedi .
Aziz Bey annemin söyledikleri üzerine bir şey demeyince herkes yemeğini yemeye devam etti.Benim fikrimi sadece o soruyordu .Ne annem ne de babam böyle bir girişimde bile bulunmuyorlardı.
Yemekler yendikten sonra benim için ayrılan odaya girip odanın kapısını kilitledim her ne kadar Aziz Bey 'e güvensem de bunu yapmam lazımdı .Kapıyı kilitledikten sonra yatağıma uzanıp gözlerimi kapattım .Bu günün bitmesi gerekirdi artık .
Sabah gelen kapı sesiyle uyanıp kilitlediğim kapıyı açtım annem kapıyı açmamla odama girip "Ahmet aradı "dedi ."eve geri dönün dedi hem de ne dedi biliyor musun ?
Sorduğu soruyla "ne ?"demiştim.
"Evimizde çekim olmayacakmış gelin tekrar yerleşin dedi ve bize yaptığı şey için üzgün olduğundan da bu ayki kirayı almayacakmış "
Annemin söyledikleriyle dün Roda 'ya olanları söylediğimi hatırladım.Demek ki bunları o yapmıştı .Halbuki dün akşam onu çok kırmama rağmen .Roda sen gerçekten iyi biri misin yoksa öyle görünmeye çalışan biri mi ?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Aşka Tutuk
Altele"Roda, bizim masalımız böyle bitemez"dedim."Masalların sonu kötü bitmez " "Masal mı ?Hayır ,masallarda aşk ,mutluluk var ve tüm bunlar masallarda kalacak "dedi ."Bizim bir masalımız yok kız çocuğu " sözlerine bana daha da yaklaşarak devam etti. "Eğ...