FFY 8 || orang bertopeng?

239 36 19
                                    

Secara tiba-tiba Hadif terpijak satu kawasan rumput di mana tanah tersebut terbuka.Mereka semua terjatuh ke dalam lubang tersebut.

"ARHHH!!".

****

"auch!where are we?".

Desis Imany apabila terasa sakit di bahagian punggungnya akibat terjatuh tadi.

Dia memandang ke arah belakangnya apabila terasa seperti dihimpit seseorang.

Zafran!

Dia menggigit bibirnya menahan malu dan cuba untuk bergerak.Tapi seolah-olah Zafran tidak mau bangun.

Dia memandang pula ke sekeliling.Adakah dia seorang sahaja yang terbangun?

Where's Rifqi?

Disini cuma ada dia,Zafran,Nazwan dan Ryan.

"ughhh sakitnya kepala aku!".

Perlahan-lahan mata Ryan dibuka.

"Ryan!".

"Haa iman--wait why him--".

"don't ! talk about that.Tolong bangunkan dia ni.."

Ryan menggoncang badan Zafran.

"oi zaf bangun kau tau tak kau tengah himpit siapa sekarang nii??".

Masih tiada pergerakan.

"takpe kau kejut dulu wan tu."

Imany cuba bergerak sedikit.Tak semena-mena dirinya dipeluk dari belakang.Terkejut beruk Ryan dan Imany.

Muka Imany mula membahang teruk.

"weyy zaf dah buang tabiat ke??".

"zafran bangun!".

"Zafran zasif!".

"Haaa?!!".

Satu pukulan tepat kena pada kepala Zafran membuatkan dia terjaga.

"Hish kau ni!Payah sangat nak bangun!".

"s-sorry ii aku-".

Bibirnya terkatup rapat apabila tersedar tangannya mendarat enak di pinggang Imany.

"b-boleh kau bangun?".

Kata Imany perlahan.Cepat-cepat Zafran berdiri malu dengan perbuatannya.Wanna know what he dreaming about?dia mimpi dia tengah peluk video game😭😭☝🏻

"sorry!".

"its okayy.Wan dah bangun?".

"belum lagi".

"Kita kat mana ni?".

Tanya Imany sambil memerhati sekeliling.Hutan!

Hanya pokok-pokok yang menjamu pandangan mereka.

...bukk!!

Pandangan mereka teralih memandang pada pokok yang dipanah.Hampir gugur jantung mereka apabila anak panah tersebut sedikit lagi mengena mereka.

"what's that?!".

Sekali lagi anak panah dilepaskan.

"Run!".

Langkah kaki di lajukan.Larian Ryan agak perlahan kerana dia terpaksa mengangkat tubuh Nazwan yang tinggi sedikit dari dia.

"Ryan!".

Serentak Imany dan Zafran bersuara apabila ryan tersungkur.

"pergi je nanti aku ikut kat belakang!".

𝔽𝕒𝕝𝕝𝕚𝕟𝕘 𝕗𝕠𝕣 𝕪𝕠𝕦❤️(𝕿𝖍𝖊 𝖓𝖊𝖜 𝖚𝖘) || Hiatus☆Where stories live. Discover now