FFY 9 || Academy M.A.T.A

259 31 28
                                    

"welcome..to academy M.A.T.A new agents !".

Mereka berlapan keliru dan bingung dengan apa yang berlaku sekarang ni.

"what?".

Tanya Zana membuka bicara.

"mari naik ke atas".

Ujar Ejen Geetha.Mereka hanya berpandangan tidak faham.

Setelah mereka di atas,mereka kagum melihat mama dan papa dorang pakai sut mengikut warna.

"oke i don't understand.Ma,pa?explain?".

Kata Raziq.Tersenyum-senyum Rudy dan Iman.

"ejen geetha di persilakan".

"sebelum tu.."

Ejen karya mendekati hadif dan memberikan kucing tadi kepada dia.

"ehh kucing!".

"tapi-".

"saya kagum dengan sikap kamu yang lincah berlawan dengan saya tadi.Saya tidak cederakan dia ,yang tadi hanyalah hologram yang buat kan saya macam betul-betul pegang kucing".

"nama dia comot".

Kata Ali sambil membelai kepala kucing nya.Hadif mengangguk faham.Rupanya ni kucing Ali.

"tapi kucing ni tadi menghilang".

Kata Zana pula.

"owhh tu memang kemampuan comot.And korang semua juga ada kemampuan sendiri.Dengar penjelasan dari Ejen Geetha".

"baik. M.A.T.A. atau ringkasan kepada Meta Advance Tactical Agency, merupakan sebuah agensi perisikan di Cyberaya yang ditubuhkan secara rahsia untuk melindungi keselamatan bandar tersebut.Memang sudah tugas kami untuk mencari ejen ataupun para ahli yang berkelayakan untuk turut serta menjaga keamanan bandar Cyberaya ini.and kamu antara salah satunya ".

Terang Ejen Geetha panjang lebar.

"wait,means kitorang ni secret agent and tugas kitorang lindungi Cyberaya macam tentera tu??".

Kata Ryan sambil terlopong mendengar penerangan ejen Geetha.Tak sangka sungguh.

"yepp and chill korang masih baru and tugas yang korang dapat tak susah mana".

Kata ejen bakar.Mereka semua mengangguk faham.

"one question err- puan eh ejen emm-".

Gagap Rifqi berkata kerana tidak tau nak panggil apa .Tergelak kecil ejen geetha.

"panggil ejen geetha sahaja".

"oke ejen geetha.kenapa warna di baju ejen-ejen ni berlainan?I mean adakah sebab tahap tinggi atau rendah atau pun mengikut misi yang dorang dapat?".

Tanya Rifqi jelas dan padat.Rudy menyembunyikan senyumannya.aduh anak sape yang pandai sangat ni?

"itu saya akan serahkan pada ejen leon untuk terangkan maksud nya.Ejen leon".

"sebelum saya terangkan maksud nya.Ryan.."

Ryan terkejut apabila namanya tiba-tiba dipanggil.Chris pula tak senang hati.Ejen leon ni mana kita tau apa yang dia nak cakap pahtuu kuat bebel.

"kenapa awak tak tinggalkan sahaja nazwan kat belakang and terus sahaja lari selamatkan diri awak?kenapa awak perlu susah payah angkat dia sampai awak sendiri terjatuh?".

"sebab dia kawan saya and saya taknak dia cedera.Lagipun saya sebenarnya sengaja jatuh supaya melambatkan pergerakan perempuan tadi supaya Imany dan Zafran cepat lari and sembunyikan diri dorang".

𝔽𝕒𝕝𝕝𝕚𝕟𝕘 𝕗𝕠𝕣 𝕪𝕠𝕦❤️(𝕿𝖍𝖊 𝖓𝖊𝖜 𝖚𝖘) || Hiatus☆Where stories live. Discover now