FFY 6 || the best for them

288 35 32
                                    

Rifqi membutangkan uniform pengawasnya satu persatu dan menyikat rambutnya agar kelihatan kemas.Setelah yakin dengan penampilan dirinya,dia bergerak pula ke belakang pintu untuk mengambil beg sekolahnya.Stokin baru cuci di dalam almari di capai dan dia terus keluar dari bilik.

Pintu bilik dibuka dan terpacul wajah adik kembarnya iaitu Imany sedang tersenyum-senyum memandang Rifqi.

"along ekhem.."

"imany nk apa?".

Jam tangan G-shock di pakainya sebelum mata adiknya dipandang.

"erm boleh tak harini imany nak naik bas?Sebab imany tak pernah naik bas lah..Nak jga rasa macam mana feel dia".

Imany menguis kakinya yang sudah tersarung stoking di lantai.Rifqi hanya memandangnya tanpa perasaan.

"tak boleh".

Rifqi bergerak ke tangga dan turun tanpa mengendahkan Imany yang sudah tercengang.

"tapi imany dah tanya mama ngan papa,dorang cakap boleh je..kenapa along nak larang pulak??".

Imany mengejar langkah kembarnya yang sudah berada di bawah .

"If I said no, then no".

"whyy?".

Imany sangat tak faham dengan sikap abangnya yang sorang ni.Sangat mengongkong hidupnya!

"it is too dangerous for you to ride the bus".

"why all the things I do, you always say no. I've grown up, along. I know how to manage my own life. You don't have to decide my life anymore. You're just my twin, not my father".

Imany menggenggam tangannya.Terlepas segala luahannya.Dia puas hati sebab dah cakap apa yang dia nak sangat cakap kepada rifqi.

"so what do you want me to do?just ignore you?You mean, you don't want me to interfere in your life again?fine".

Rifqi menggalas semula beg galasnya yang diletakkan di atas sofa.Tanpa mengambil bekalan makanan nya,kaki dibawa ke arah kereta papa lalu memasuki bahagian seat paling belakang.

Imany tidak mengendahkannya dan pergi pula ke biliknya untuk mengambil beg sekolahnya.Bekal makanan nya diletak dalam beg khas dan menyalam mamanya.

"Rifqi mana sayang?".

"dalam kereta".

jawab Imany acuh tak acuh.Iman pelik.

"why dear?korang bergaduh ye?".

"tak".

"so imany nak naik bas harini?".

Imany terdiam seketika.

"yes ma".

Imany menunduk memandang lantai.Kepalanya diusap lembut oleh mamanya dan kucupan hangat singgah di dahinya.

"owh okelah kalau macam tu.belajar rajin-rajin ye anak mama".

"okey ma.imany pergi dulu.assalamualaikum".

Imany melangkah keluar dan menuju ke pagar rumahnya.Rifqi yang sedang membaca buku di dalam kereta dipandang sekilas sebelum dia naik ke dalam bas yang menunggunya.

Dia tersenyum apabila memandang Layla dan Kayla di bahagian seat depan bas.

"korang".

Dia mendekati mereka dan bas pun mula bergerak.Rifqi dalam diam memandang bas itu berlalu pergi.Dia mengeluh sekejap dan meneruskan bacaannya yang tergendala.

Dia mengeluh sekejap dan meneruskan bacaannya yang tergendala

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
𝔽𝕒𝕝𝕝𝕚𝕟𝕘 𝕗𝕠𝕣 𝕪𝕠𝕦❤️(𝕿𝖍𝖊 𝖓𝖊𝖜 𝖚𝖘) || Hiatus☆Where stories live. Discover now