"aduh aku letak mana ek?? Aku baru je iron semalam takkan dah hilang kot??"
.
"Maa!! Nampak seluar raziq ark?? Baru tadi pagi raziq gantung kat sini an"
.
"Takyah ah aku sekolah kalau macam nieh.. Semua benda nak hilang.."
.
Rumah agam milik rudyman sangat riuh dengan suara kelam kabut anak" dorang..memandangkan harini hari pertama persekolahan dorang,memang dah biasa rumah dorang jadi bising camtu..
Rudy:Napa kecoh sangat ni hm?
Imany:Pa.. Papa ada nampak tudung yang imany baru iron semalam ak? Semalam imany letak kat bilik iron au siap gantung lagi and now?? Hilang!
Raziq:Paaa.. Seluar raziq mana?? Kalau takde seluar macam mana raziq nak pergi sekolah?? Kalau tak pergi sekolah macam mana raziq nak belajar and kalau raziq tak belajar, macam mana raziq nak pandai pstu kalau raziq tak pandai, raziq-
Rudy:Okok enough raziq. Hmm korang dua dah try tengok kat bilik korang..
Imany, raziq:Dah!
Rudy:Bathroom?
Imany, raziq:Dah tapi buat apa letak kat sana??
Rudy:Hm bilik mama ngan papa??
Imany, raziq:Da--ehh..
Imany dan raziq berpandangan. Mereka berdua menggelengkan kepala.And disitu baru dorang dua ingat..
-flashback-
"haa dah siap gak aku iron.. Lenguh tangan", kata imany sambil tersenyum lega. Yelah dia ni jenis yang tak suka tengok benda tak kemas au. Jadi selagi kusut tu tak hilang, selagi tulah dia akan iron sampai puas.
"Raziq dh siap iron ke? Akak nak tutup lampu dah ni", tanya imany kepada raziq yg masih meng iron di belakangnya.
"jap sikit agi ni.. Oke done!", raziq mengelap peluh yang mengalir di mukanya.. Imanya hanya mengerutkan mukanya bila raziq lap pakai tangan.
"kotorlah raziq! Pakai sapu tangan ah", imany membaling sapu tangan di sebelahnya kepada raziq. Raziq tersengih-sengih..
"Kak jom kita letak kat bilik mama papa"
"hm nak buat apa letak kat sana?? Letak kat sini jelah senang", imany pelik bila raziq kata camtu.
"Alaa nikan first day school.. Akak ingat tak janji kita masa kat cyberaya school dulu?? Bila first day school, mama papa yang akan siapkan kita.Takkan tak ingat pula??", Imany mengangguk faham..
"Tapi kita dah besar hanat! Tak malu ke mama papa siapkan??", Imany ragu-ragu dengan raziq.
"Halahh buat apa nak malu?? Tu mama papa kita jugakan.. Lantak akak lah tknk, raziq nak letak kat sana", Raziq menutup suis iron dan berlalu keluar. Imany hanya terkebil-kebil sendiri di situ.
'yelahkan.. Buat apa nak malu??', Imany mengambil keputusan untuk ikut raziq.
-end flashback-
Segera imany dan raziq pergi ke bilik mama dan papanya. Setibanya di depan pintu mereka ketuk dulu sebelum masuk.And imany dan raziq terdiam sekejap di depan pintu.. Kelihatan iman tersenyum manis memandang anak" nya sambil memegang baju dorang..
YOU ARE READING
𝔽𝕒𝕝𝕝𝕚𝕟𝕘 𝕗𝕠𝕣 𝕪𝕠𝕦❤️(𝕿𝖍𝖊 𝖓𝖊𝖜 𝖚𝖘) || Hiatus☆
FanfictionAq sumpah tatau nak letak sinopsis apa sebab kalau aku letak dia mesti akan berlainan dari cerita so korang baca jelah.. And also kalau tak suka, aku warn awal ii au, tak suka, jangan baca