FFY 13

156 29 3
                                    

Rosz memandang mark yang sedang menangkap ikan di sungai itu.Dia pula hanya merendam kan kakinya dalam air sungai yang sejuk itu.Termasuk harini sudah dua hari dia kat sini and dorang pun sudah kahwin.

tapi,rosz jarang bercakap dengan mark.Dia dah warn awal-awal jangan mengharap sangat and lagi lima hari dia akan balik ke pulau pangkor.Agaknya apa khabar kawan-kawannya sekarang.

Mesti risau giler dengan rosz.ya allah rasa bersalah hatinya,tapi nak buat macam mana dia hanya ada bot je sekarang ni tapi dia kena tinggal sini seminggu.

Takpe lagi 5 hari aku akan balik sana .wait for me.

"jangan nak mengelamun sampai ke bulan,tolong aku masukkan ikan-ikan ni dalam bekas".

Rosz mencebik apabila konsentrasi nya terganggu.Dia mendekati mark tapi secara tiba-tiba kakinya tergelincir pada batu yang agak licin itu.

belum sempat tubuhnya jatuh dalam sungai,satu tangan sudah menangkapnya terlebih dahulu.

"jalan tu elok-eloklah.nasib aku sempat sambut".

"oke hm thanks".

Kata rosz sambil menunduk.Tidak mau bertatapn dengan mark kerana dirinya agak malu tergelincir depan lelaki itu.

"tangan awak.lepas".

"kenapa kau mengelak dari aku?".

permintaan rosz dibiarkan sepi.tangannya terpaut kemas di pinggang rosz.

"apa maksud awak?saya tak mengelak pun dari awak".

"ke kau takut kau jatuh cinta dengan aku ? aku ni cukup untuk tampung kau sorang so kalau kau nak tinggal terus pun boleh".

"nope maaf.keputusan saya adalah muktamad.saya akan balik ke pulau pangkor and awak pun kena terima kenyataan saya akan pergi".

"even kau pergi sekalipun kau akan tetap bergelar isteri aku sebab kita dah kahwin".

Rosz terdiam.takkanlah nak suruh cerai macam tu je?jangan buat main lah bab-bab kahwin ni.

"jomlah kita balik".

Kata rosz lalu mengangkat bekas ikan tadi dan meninggalkan mark.

Mark melihat rosz yang sudah berjalan terlebih dahulu.Helaan nafas kasar dilepaskan.

++

Fikirannya sudah buntu.pelbagai cara sudah dilakukan tetapi rosz masih tidak dapat di jumpai.Mereka juga telah menghubungi guru-guru sekolah manatau rosz ada balik sana tapi jawapan mereka tetap sama iaitu tidak ada .

"macam mana ni madam?entah macam manalah keadaan rosz tu sekarang.dah makan ke,dah minum ke dia selamat ke.ya allah madam saya risau sangat nii".

"nampaknya kita kena call dorang haz".

"saya tidak kesah kalau saya kena marah sekalipun sebab tak jaga dia dengan baik asalkan rosz selamat sahaja".

Madam ara mengambil telefonnya lalu mendail nombor seseorang.

"assalamualaikum roza.ye em saya nak cakap sesuatu dengan awak".

Madam ara bergerak ke tempat yang lebih sunyi agar perbualan mereka tidak di dengari.

cikgu hazlina meraup wajahnya berulang-ulang kali.Kesal dengan perbuatannya sendiri.

"ya allah,bring Rosz back. Please,ya allah, save her.give us a little clue so that we can find her ya allah."

𝔽𝕒𝕝𝕝𝕚𝕟𝕘 𝕗𝕠𝕣 𝕪𝕠𝕦❤️(𝕿𝖍𝖊 𝖓𝖊𝖜 𝖚𝖘) || Hiatus☆Where stories live. Discover now