Kelihatan ketua teras serta beberapa orang mentor tengah berkumpul di dalam sebuah bilik tengah berbincang tentang sesuatu.
"Jadi rama,kamu sudah tau siapa yang lebih layak untuk kita jadikan ejen muda baru kita?".
Tanya ejen ganz sambil memandang general rama yang berada di sebelah ejen bakar.Ejen Rama memegang dagunya berfikir.
"Saya tidak pasti sekiranya pilihan saya ini betul,tuan".
"Kenapa pula kamu boleh tidak pasti??Ingat,kerja ni bukan boleh buat main jadi jalankan tanggungjawab dengan betul!".
"Baik tuan!".
"Maaf mengganggu,tuan.Tapi saya nak mencadangkan pendapat saya untuk beri sahaja kepada young leader bagi setiap teras kita yang memilih sendiri siapa yang paling layak menyertai kita.Ejen ali,alicia,iman dan rudy.Ni disebabkan dorang lebih rapat dan mengenali anak-anak mereka berbanding kita.Jadi tak salah sekiranya,kita biar mereka sahaja yang membuat keputusan.Itu sahaja yang saya dapat ulaskan,terima kasih".
Ucap ejen karya panjang lebar.Ejen ganz terdiam sekejap memikirkan pendapat yang agak bernas daripada ejen karya itu.
"Jadi macam mana dayang?Adakah kau setuju dengan pendapat karya?atau kau ada pendapat lain yang lebih bernas?".
Tanya ejen ganz kepada ejen dayang yang duduk tenang di kerusinya.
"Bagi saya,pendapat karya itu ada betulnya juga.Jadi saya setuju".
"Kalau begitu,aku pun setuju.Jadi karya,leon,geetha dan bakar,nanti kamu maklumkan kepada mereka berempat tentang tugas mereka.Faham?".
"Faham tuan!".
"Bersurai".
(Briefing room)
Iman:Kenapa para mentor panggil kita ke sini?
Tanya iman sebaik sahaja dia dan rudy baru sampai.Ali dan Alicia menggeleng dan mengangkat bahu tanda tak tahu.
Alicia:Kita tengok jela nanti.Nasib anak-anak di sekolah sekarang kalau tak satu hal lagi nak suruh roza jadi babysitter.
Ali,rudy dan iman mengangguk.Memang sasaran utama dorang cik Roza tulah sebab dia kiranya paling boleh dipercayai lah setakat ini selain rose ngan riyana.Mika,kang tak pasal-pasal anak-anak dorang belajar gusti dengan mika tu.Moon ngan Shikin,ceh nak suruh buat air pun malas apa lagi nak jaga 5 orang budak-budak.Kalau Riyana ngan Rose pula kadang-kadang diorang busy di kedai bunga milik riyana so memang taklah nak banyakkan lagi kerja dorang.Roza jelah satu-satunya yang boleh diharap hshshshsh.
E.Bakar:Haa semua dah ada?
Mereka berempat berhenti bercerita dan mengangguk.Kemudian datanglah mentor yang lain dan berbaris di depan mereka berempat.
E.Leon:Baiklah kamu berempat mesti tertanya-tanya kenapa kami memanggil kamu datang ke akademi,betul?
Mereka mengangguk lagi buat kali kedua.Pelik juga kenapa mentor tiba-tiba panggil dorang datang akademi.
E.Leon:Baiklah saya serahkan kepada Ejen Geetha.
E.Geetha:Kami para mentor telah berbincang untuk memberi kamu satu tugasan.
Rudy:Tugasan?Tugasan apa tu,ejen Geetha?
E.Geetha:Ketua teras ingin mencari ejen muda baharu dan layak menyertai akademi jadi kami nak kamu berempat ,memandangkan kamu ialah young leader bagi setiap teras untuk mencari siapa yang berkelayakan.
Rudy:Mestilah anak kitakan,awak?*bisik kat Iman*
Iman menyiku lembut tangan rudy dan suruh dia fokus.
YOU ARE READING
𝔽𝕒𝕝𝕝𝕚𝕟𝕘 𝕗𝕠𝕣 𝕪𝕠𝕦❤️(𝕿𝖍𝖊 𝖓𝖊𝖜 𝖚𝖘) || Hiatus☆
FanficAq sumpah tatau nak letak sinopsis apa sebab kalau aku letak dia mesti akan berlainan dari cerita so korang baca jelah.. And also kalau tak suka, aku warn awal ii au, tak suka, jangan baca