Ryan memasuki kelas nya dan mengambil tempat duduk.Dia menongkat dagu sambil melihat ke luar tingkap.Tiada mood nya untuk menyapa kawan-kawan nya.
Semenjak dia bermimpi tentang rosz haritu, bermacam-macam singgah di fikirannya.Dia risau akan keselamatan rosz.
"yoww ryan ! kau buat apa termenung sangat tu?ni adik kau panggil".
Ryan menoleh apabila nama nya di seru dan memandang ke arah pintu.Kelihatan christina melambai-lambai ke arahnya.
"nape tina?".
"pas sekolah,bilik muzik".
Faham akan maksud tina,ryan mengangguk.Setelah itu tina meminta diri nya.
"wey ryan kau perkenalkan lah aku kat adik kau tu..dah ah lawa pandai lak tu.manatau lah kan aku dapat jdi adik ipar kau".
"nak penyepak ke penumbuk?dalam mimpi jela".
(class 4 Azalea)
"rosz did you hear what I said?".
tepukan di meja rosz mematikan lamunan nya.
"erk-miss cakap apa tadi?".
Kata rosz sambil menayangkan senyuman tawar.Nak buat macam mana,memang tak dengar apa-apa.
"haih apa kena dengan kamu ni ? kelas saya tak fokus,asyik nak mengelamun.awak nak belajar ke tk ni? kalau nak,tolong berikan perhatian".
"baiklah madam,I'm sorry".
Rosz memandang ke hadapan semula and semestinyalah fikirannya melayang dah sampai planet marikh.
Maira yang turut berada disitu kerana cikgu nya ambil cuti so dorang kena gabung kelas dengan 4 azalea,hanya memerhati rosz dari jauh.Simpati dia dengan rosz apabila gadis itu tidak berhenti mengalirkan air mata semenjak pemergian mark masatu.
Ye dia tau itu tak patut tapi dia dah puas tenangkan rosz dia tetap juga menangis.
Dia pun tatau apa yang pentingnya mark dalam hidup rosz sampai dia jadi camtu.Rosz tak pernah cerita pun.Rosz pernah jumpa dia ke,itulah sebab dorang rapat?entahlah perkara dah berlalu baik tak payah ungkit.
"haa cik maira awak pun sama ke nak mengelamun?ada pertandingan mengelamun ke kat sekolah ni sampai awak nak practise?".
"erhh sorry miss".
Maira menebalkan mukanya apabila rakan sekelasnya mentertawakan nya senyap-senyap.Tunggu lepas kelas,aku cekik satu-satu.
tok tok tok !
Ketukan di pintu membuatkan suasana kelas terdiam.
"err maaf madam tapi boleh saya panggil Rosz dan Maira ? Cgu Hazlina panggil".
"ohh boleh Imany.Haa rosz maira tu cikgu hazlina panggil".
Lantas mereka berdua berdiri dan mengikut Imany.Nak pergi ke mana tatau lah.Lalu mulalah bisikan-bisikan dari para pelajar.
"wey tu senior Imany an ? Yang selalu juara dalam pertandingan pidato,sajak dan bercerita?".
"haah dialah tu.Jarang-jarang juga au dia datang blok year 4.Selalunya abang rifqi yang datang kalau nak panggil".
"tapi untung gak au kita dapat tengok kak imany dekat-dekat. Kadang-kadang aku nampak dia dari jauh je,kat library biasanya.Tapi ada kak rozana,aku seram ah tiap kali nampak muka dia.Dingin ".
"haih apa kena dengan kamu ni.Tak sopan bercakap masa cikgu tengah mengajar.Semua orang berdiri atas kerusi sambil letak tangan atas kepala sekarang".
YOU ARE READING
𝔽𝕒𝕝𝕝𝕚𝕟𝕘 𝕗𝕠𝕣 𝕪𝕠𝕦❤️(𝕿𝖍𝖊 𝖓𝖊𝖜 𝖚𝖘) || Hiatus☆
ФанфикAq sumpah tatau nak letak sinopsis apa sebab kalau aku letak dia mesti akan berlainan dari cerita so korang baca jelah.. And also kalau tak suka, aku warn awal ii au, tak suka, jangan baca