"rosz!".
Ryan terbangun dari tidurnya.Dia meraup mukanya.entah kenapa dia bermimpi yang pelik-pelik iaitu Rosz lemas dalam air.
Walaupun hanya mimpi tapi hatinya tetap tidak sedap hati.Dia menarik nafas dan kembali tidur.Harapnya rosz selamat sahaja.
++
Tit tit!
Alarm telefon milik Lina berbunyi.
Dia meregangkan badannya dan mata di celik.Kepala ditoleh ke sebelah di mana hanya ada Maira yg sedang tidur.Mana dah kak kayla ngan rosz ni?
Jap kak kayla tak lain tak bukan..
Lina memandang bawah lantai dan kelihatan kak kayla tertidur dengan baju sedikit terselak bahagian perut.
Lina poker face.Rosz pula kemana dah?
tandas?
Lina mengetuk pintu tandas tetapi senyap.Pintu dibuka.kelibat rosz tiada.
larh dah kemana dh?breakfast?
Lina mengambil tualanya.better mandi dulu sebelum cari rosz.
Selesai mandi
Tok tok tok!Lina yang baru keluar dari bilik mandi menuju ke pintu.Kelihatan Raisya yang berpakaian casual tercongak di depan pintu.
"owh kak raisya.kenapa?".
"cikgu hazlina cakap pagi ni nak joging so korang siaplah.Yang lain dah bangun ke?".
"belum lagi".
Mata Lina melirik pada kawan sebiliknya yang masih lagi tidur tak sedar diri.
"eh tapi rasanya rosz dah bangun.dia ada kat luar ak?".
"takde pulak takat ni baru cikgu hazlina dan akak bangun.boys belum kejut lagi".
"eh pelik.takpelah nnti saya kejut yang lain pastu cari rosz eh".
"oraittt thanks lina".
"okayy".
sebaik sahaja raisya pergi,pintu bilik kembali di tutup.
"maira wake up".
tiada sahutan.
"mairaaa cikgu cakap nak joging lahh bangunlah cepat".
"5 minit ii".
"5 minit kepala hotak kau.bangun!".
Lina menarik tangan maira untuk bangun.
"hishhh kejapp je lagi".
"cikgu dah tunggu lah.cepatlah pergi mandi."
"boleh tak kita terus gi joging je?takyah mandi pastu balik tidur lah balik".
kata maira mamai sambil tidak puas hati.lina menepuk dahinya.tiba-tiba dia dapat satu idea.
"kalau kau tak bangun sekarang,aku report kat alyff yang kau-".
"yelah ii aku mandi!!".
laju sahaja maira melompat dari katil pastu mencapai tualanya dan masuk ke bilik air.
"heh pandai pun dengar cakap.now kak kayla pula".
"kak kaylaa bangun".
Bahu kayla digoncangnya perlahan.
YOU ARE READING
𝔽𝕒𝕝𝕝𝕚𝕟𝕘 𝕗𝕠𝕣 𝕪𝕠𝕦❤️(𝕿𝖍𝖊 𝖓𝖊𝖜 𝖚𝖘) || Hiatus☆
FanfictionAq sumpah tatau nak letak sinopsis apa sebab kalau aku letak dia mesti akan berlainan dari cerita so korang baca jelah.. And also kalau tak suka, aku warn awal ii au, tak suka, jangan baca