FFY 15

175 30 21
                                    

Helikopter yang dikendalikan oleh ejen fit di pandu menghampiri pulau tersebut.Mereka hairan apabila lihat asap-asap yang datangnya dari hutan di pulau itu.

"what happen??"

Tanya Roza cemas.Ejen fit menggeleng kan kepala tanda tidak dapat mengenal pasti keadaan.

"aku rasa ada kebakaran berlaku !".

"kebakaran??ejen fit bawa laju sikit saya tak sedap hati".

Kata Roza.Kalini lebih cemas dari tadi.Ejen fit hanya tenang lalu helikopter dipandu nya laju sedikit.Jet di sebelah roza menenangkan nya.

"saya rasa ni bukan sekadar pulau biasa,mesti ada penghuni dia, kalau tak ,tak mungkinlah kebakaran ni berlaku.Mesti ada punca utama".

"so nak suruh yang lain datang ke?".

Tanya jet.Roza menggeleng.

"Tak perlu kot.kita bertiga pun dah cukup.Yang lain tu biarlah,saya taknak buat dorang semua risau.Kalau dorg datang juga saye lempar je dalam laut".

Jet terketawa.Roza,biasalah dalam suasana genting pun masih buat lawak.

"ramainya orang!".

Kata ejen Fit.Ketawa jet lantas terhenti dan mereka berdua memandang ke arah penduduk-penduduk yang sedang cemas dan ada jga yang tercedera.

Helikopter di turunkan.Segera Roza keluar dari helikopter dan dia menjadi tatapan hairan para penduduk di situ.

"what happened??".

Tiada jawapan.Tapi salah seorang dari mereka atau lebih dikenali sebagai adib maju ke hadapan.

"korang siapa?pasukan penyelamat??".

Roza tidak menjawab.Dia berfikir sekejap lalu mengangguk kecil.

"apa yang berlaku??kenapa hutan ni terbakar?".

"kau kena selamatkan kawan aku kat dalam api tu ! dia masuk ke dalam sana untuk selamatkan orang kami.Buat sesuatu!".

Rayu adib sampai melutut.Roza terkejut lalu mengarahkan dia untuk berdiri.

"ka-".

"MUMMY!DADDY!".

Terpaku Roza mendengar suara yang amat familiar baginya itu.Seraya dia berpaling dan kelihatan Rosz yang berlari ke arahnya.

Tubuh Rosz dipeluknya erat sebaik sahaja Rosz masuk ke dalam pelukannya.Jet yang baru turun dari helikopter juga turut mendekati mereka berdua.

"Rosz !! Alhamdulillah ya allah rosz selamat ! syukurlah!!".

Kata Jet sambil mencium ubun Rosz berkali-kali.Perasaan lega menjalar di hatinya.Tiba-tiba lengan baju mereka berdua di tarik.

"mummy,daddy tolong selamatkan mark please ! dia dalam bahaya !!".

Roza dan jet berpandangan.Tanpa banyak kata mereka berbincang dengan ejen fit.Rosz yang cemas itu memang tidak perasan kehadiran ejen fit disitu.

"ejen fit,saya dan jet akan periksa di dalam api itu,ejen fit pula bawa penduduk di sini ke tempat yang lebih selamat and jauh dari hutan ni.Bawa rosz sekali ! Pastikan semua bergerak tiada yang di belakang atau tertinggal."

"jangan,biar saya yang masuk.kamu berdua selamatkan penduduk".

"tidak ejen fit.Kitorang dah susahkan ejen fit so biar lah kitorang je yang periksa.bawa rosz pastikan dia selamat".

Tanpa dengar jawapan dari ejen fit,roza terus mendekati rosz sambil memegang tangannya.

"rosz ikut ej-uncle tu . pergi ke tempat selamat disini bahaya untuk rosz ! biar mummy dan daddy carikan kawan rosz".

𝔽𝕒𝕝𝕝𝕚𝕟𝕘 𝕗𝕠𝕣 𝕪𝕠𝕦❤️(𝕿𝖍𝖊 𝖓𝖊𝖜 𝖚𝖘) || Hiatus☆Where stories live. Discover now