FFY 3 || make me feel better II

308 42 52
                                    

Mata raisya sedari tadi tidak lepas memandang jefry yang duduk di meja paling depan.Actually,dia duduk kat belakang raisya tapi takde angin takde ribut tiba-tiba tukar ngan azis yang duduk di depan.

Fikirannya jauh terbang ke bulan.Satu apa yang cikgu ajar pun dia tak dengar.Wajahnya dipalingkan keluar tingkap.

"Raisya awak dengar tak apa yang saya cakap ni??"

Raisya yang menongkat dagu di mejanya terperanjat.

"Err faham,cikgu..faham ii!

"Saya tanya awak dengar ke tak,bukan awak faham ke tak??Ha apa yang awak faham??"

Raisya tercengang.Lailahailallah..Tu ah,mengelamun lagikan.Raisya hanya tersenyum kelat.Cikgu yang mengajar hanya menggelengkan kepala dan menyambung pembelajarannya.Raisya mengeluh.Tanpa dia sedar,jefry senyap-senyap memandangnya dari hujung matanya.

*skip time rehat*

Raisya melangkah longlai menuju ke kantin.Rehat sorang jela nampaknya.Harini dia takde selera nak makan,breakfast tadi pun dia takde sentuh.

Tiba-tiba,kepalanya dijentik lembut.Raisya menoleh.Kelihatan abangnya ,nazwan memandangnya dengan wajah yang pelik.

"Asy ni kenapa sebenarnya??Dari rumah sampai ke sini,murung je?Tell me"

Raisya menggeleng.Tanpa mempedulikan abangnya,dia terus mengangkat kakinya berlalu pergi.

"Ehh budak ni,asy..tunggu lerh!"

Nazwan mempercepatkan langkahnya mengejar raisya yang tup tup sudah jauh di depan.

Nazwan mempercepatkan langkahnya mengejar raisya yang tup tup sudah jauh di depan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kayla memanjangkan lehernya mencari kelibat seseorang.Setelah menjumpainya,dia terus berlari anak mendekati sebuah meja yang diduduki oleh seorang perempuan berambut paras bahu.

"Sis!"

Perempuan itu menoleh dan sebaik sahaja melihat wajah adiknya kayla,dia terus mempelawanya duduk.

"Lambat kayla keluar harini,selalunya dia yang first-first jaga pondok ni.Ni tak pulak,masa akak datang tadi,kelibat batang hidung kayla pun tak nampak",layla tersenyum kecil.

"Hm tadi kat kls an ,ada satu orang ni tk siap homework and then cikgu bagi punishment lah,dia sorang je tak hairan,ni satu kelas kena au.Tak adil ah camni hmm"

Kayla menjuihkan bibirnya.Dah ah mengantuk bila dengar cikgu membebel pot pet pot pet kat depan,pastu rehat lambat lak.Nak salahkan budak tu takleh gak sebab semalam dia tak hadir so logik sikit ah dia tak siap.Even dia boleh je tanya classmate yang lain👄

"HAHAHAHAHA lahh yeke,sian kayla kan kan?Hm takpelah benda dah lepas korang pun dah dapat pengajaran an?So eat your food.Akak sempat beli ayam favourite kaylaa.."

Layla menayang plastik putih berisi ayam di depan wajah kayla.Mata kayla bersinar lalu mengambil plastik dari tangan layla.

"Thanks kak!I love you soooo much!"

𝔽𝕒𝕝𝕝𝕚𝕟𝕘 𝕗𝕠𝕣 𝕪𝕠𝕦❤️(𝕿𝖍𝖊 𝖓𝖊𝖜 𝖚𝖘) || Hiatus☆Where stories live. Discover now