30 Část

37 2 0
                                    

Tomáš koukal co se děje a uviděl svého strýce jak jde kolem postele k jeho otci ,a  v tu chvíli pochopil že za chvilku nastane jejich chvíle, tak se na chvíli odklonil od škvírek ve zdi a řekl mužům aby se připravili, že jakmile král vyhlásí nástupce tak tam vpadnou.

Mezitím jak bylo už řečeno vévoda Gaston přešel ke králi a začal povídat.
,,Vaše výsosti už by jste nás neměl napínat a už nám řekněte kdo se stane po vaší smrti vaším nástupcem, jsme tu všichni už dost netrpělivý na také jsme už dosti čekali tak nás už nenechte čekat a řekněte nám to konečně už .",,Bratře, ty vůbec nejsi trpělivý dokonce to tak vypadá jako bys měl nějaké tajné úmysly!" Vévodu po této odpovědi trochu stekl pot z čela ale hned se uklidnil přeci nechtěl aby se král vše dozvěděl a hned mu dal odpověď u které si myslel že bude dostačující a král nebude dál pátrat co tím před chvílí myslel. ,,Ale bratře co vás to jen napadlo jen mě to jako vašeho milujícího bratra zajímalo nic jiného v tom není, myslím jen na vaše zdraví a také na budoucnost vašeho království když váš milující syn, princ který byl i můj synovec tak nešťastně zahynul." Král tomu ale moc nevěřil už jenom proto že viděl svého syna naživu a také proto že mu syn vše řekl ale nesměl na sobě nic znát dokud Tomáš nedorazí.,, Ano to máš pravdu co mě to jen napadlo, ale neboj už se na to chystám, jen mi prosím podej korunu, jablko a žezlo ji podal bych si je sám ale jsem tak slabí že to nedokážu." ,,Ale ovšem bratře, tady  jsou."

Tomáš když otec požádal vévodu aby mu podal artefakty moci mrknul na ostatní že už za chvilku přijde jejich chvíle a pomalu se i on začal připravovat ,jen Šárka z toho měla smíšené pocity protože pak s ní chtěl mluvit a ona nevěděla co si o tom myslet, ale pak si řekla že se to uvidí až potom důležitý je tenhle zátah na zrádce. Chvilku dumala ale pak slyšela přes zeď nějaké hlasy a tak poznala že by se měla soustředit protože král už se nadechoval k proslovu.

,,Tak jistě víte že já už na tom nejsem nejlépe milá rado a proto jsem se rozhodl že si zvolím svého nástupce." Jeden z královské rady však přistoupil blíže a povídá:,, Je to opravdu nutné pane králi, my všichni víme že nejste na tom nejlépe ale za to může ta zpráva o smrti vašeho syna a my si myslíme že by jste ještě byl schopen se vrátit v plné síle." ,,A no já vím ale přeci jen bych si ho rád určil pro všechny případy však víte může se stát vážně cokoliv a já nechci toto království nechat napospas nějakým lapkům." ,,Dobře pane králi je-li to vaše vůle tak nám prosím řekněte kdo se stává tímto okamžikem vaším nástupcem." ,,Budete všichni překvapeni ale mým nástupcem se stane můj syn Tomáš. Když to král řekl všichni byly překvapeni jen vévoda se začal smát a řekl:,, Prosím vás vaše výsosti, co vás to napadlo vždyť Tomáš už nežije tak jak by se mohl stát vaším nástupcem?"

A v tu chvíli uslyšeli skřípaní dveří u tajné komnaty ze které se vynořilo spousty vojáků s Tomem, Šárkou a Kryštofem včele. Tomáš se postavil před ně a povídá:,, Ale žije i když se ti to strýci asi moc nehodí, to cos provedl se ti nějak nevyvedlo dotáhnout to dokonce, ty věci co jsi nařídil svým nohsledům sebrat mi v boji byl chabý důkaz ale dostačující aby jsi přesvědčil otce ale já jsem tě prokoukl a tak jsem svého otce varoval. "Vévoda Gaston nevěděl co má říci ale dyž viděl muže za Tomášem zvolal. ,"Tohle jsou přeci mý muži." ,A tím se přiznal protože o tom že cvičí svojí armádu nikdo nevěděl teda až na prince který vše svému otci řekl.",, Právě ses přiznal bratře ale nechci být jako ty proto ti uděluji ten nejmenší trest, tímto prohlašuji že ti byly odebrány všechny pozemky a šlechtický titul, a jestli se ještě za úsvitu budeš nacházet na území tohoto království tak vypiješ pohár toho jedu co jsi mi dával po lžičkách, odveďte všechny kdo s tím měl co společného a mého bratra taky!"

A tak vévodu dostihla spravedlnost která něj něho čekala velmi dlouho.



Tak trochu jiná princeznaKde žijí příběhy. Začni objevovat