6 Část

110 7 1
                                    

Na nádvoří se sešli všichni kdo chtěli se účasnit lovu i král byl už přítomen oděn v loveckém oblečení.Byly připraveni vyrazit akorát čekali na princezny protože oni si ještě museli dojít pro zbraně určené k lovu které měli pečlivě schované před otcem.Princové už přešlapovali z jedné nohy na druhou,nebavilo je čekat raději by už vyrazili.

Nakonec se dočkali a mohlo se vyrazit.Cesta byla dlouhá protože královský les se nacházel mezi dvěma vesnicemi které nebyli zrovna poblíž královského paláce tak proto vyrazili velice brzo.

Právě projížděli kolem polí když si princové usmysleli ze by bylo dobré se více seznámit s princeznami.Nápad to byl sice dobrý ale nebylo to jednoduché,ač se zdálo že by princezny mohli na svých koních dohnat,nevěděli totiž že jda na koni je pro princezny denní chleba takže je nakonec nedohonili,no museli tak počkat až do lesů.V lesích jsou totiž strmé cesty a také stromy jsou hodně blízko u sebe takže když si vyrazil král a všichni ostatní uvázali před lesem kde král nechal udělat trámy aby nemuseli koně uvazovat u stromů,bylo to pro ně bezpečnější.A nebylo tomu jinak než tak jak jsem říkala když přijeli k lesu všichni seskočili s koní a uvázali koně.Princeznám jak bylo zvykem pomáhali sluhové které si samy vybrali.

,,Tak jsme tady proto mám pro vás soutěž ,kdo uloví největší a nejcennější věc vyhrává."Řekl král,tato soutěž byla v této zemi velice oblíbená protože tak se pak ukázalo kdo je dobrý lovec,mezi muži se tato tradice velice oblíbila.,,Ano pane králi a co by to tak mohlo být."Zeptal se jeden s princů,jenže než král mohl odpovědět tak mu do řeči skočila Šárka.",,No za největší a nejcennější věc se u nás považuje jelen kterému říkáme dvanácterák.",,A proč zrovna dvanácterák princezno.",,Protože má veliké parohy a napočítali jsme mu dvanáct bodců,je to král lesních zvířat a hlavně je vzácný,ale nikdo ho ještě neulovil,samozřejmě jako druhá nejcennější věc je divoké prase nebo liška.",,A jak to tak víte princezno,copak se zajímáte o lesní zvěř,já myslel že princezny se zajímají spíše o ženské záležitosti.",,Princi to vám do toho nic není ne.",,Tak dost."Řekl z ničeho nic král který to už nemohl poslouchat.,,Moc se vám princi omlouvám za mojí dceru.",,To nevadí králi.",,A ty mladá dámo pojď se mnou.",,Ale otče vždyť jsem nic neřekla.",,Šárko já vím ale uvědom jsi že nemůžeš tady vykládat o tom jelenovy vždyť jemu se nesmí nic stát co by dělali srnky,a navíc jsi mi slíbila že nebudeš o sobě dávat znát že víš toho o lovení a kordech více než kde jaká princezna.",,Já vím ale vidíš je,když já je vidím tak si nemůžu pomoci,vždyť oni o lovení skoro nic neví,a to by měli vždyť pro ně by měl být lov denní chleba a jak se zatím zdá tak je spíše zajímá to jak lelkovat někde u vody.",,No tak na to nevím co říci,víš co raději pojď ať na nás nečekají.",,Ano otče."

Když se připojili k ostatním tak Lence to nedalo a musela se své sestry zeptat na to o čem se s otcem dohadovaly.,,Co se stalo že si tě otec zavolal.",,Ale nic jen jsem řekla těm princům co je u nás nejcennější zvíře a on si myslel že se prořeknu a budu se vychloubat .",,Aha ale vysvětlila si mu to ne?",,Ano a myslím že to pochopil.",,No a co říkáš prozatím na prince.",,No asi i myslím že lov pro ně asi není.",,To máš pravdu a líbí se ti nějaký.",,No právě že se mi ani jeden nelíbí,a co tobě.",,No mě se líbí jeden ale nevím jestli bych ho chtěla za manžela.",,Ach jo je to těžký.",,Já vím hlavně když si musíme vybrat teď,já jsem myslela že pravá láska se objeví až nastane ten pravý čas a ne že se musíme provdat jenom že to někdo chce.",,No právě.",,Lenko raději jdeme nebo zas bude na nás otec naštvaný.",,Dobře,ale ještě si o tom někdy musíme popovídat.",,Já vím ale teď už pojď vidím totiž že ty princové jsou nějací nervozní.",,To máš pravdu tak jdeme."

Šárka s Lenkou nebyly jediné které si po cestě povídali,i princové prohodili spolu pár slov ale ty byly o tom jak se jim líbí princezny a podobné věci jako například kolik toho ulovili,no prostě takové ty řeči co my říkáme když se chlubíme.

Ale je divné že princové během lovu zůstávají spolu kdežto princezny se rozdělili.Je to taky proto že tak mají větší šanci něco ulovit.

Víte jak to princezny mohou znát,je to prosté,jejich otec je to naučil vždy se pro to zajímali tak je naučil pár základů ale pořád je toho názoru že princezny by měli pěstovat jiné zájmy.Lenka poslechla ale Šárka ne,ta si umění meče a jiných zbraní pěstuje dál za pomocí zkušeného učitele který je i králův dobrý známý z války.

Šárka šla potichu když v tom uslyšela šustění v křoví,nedalo jí to takže se ke křoví potichu přiblížila.Ale udivila se když ze křoví najednou vylezl jeden z princů.Hned jak Šárku uviděl uklonil se jak bylo zvykem což učinila i Šárka,jí to ale nedalo a musela se prince zeptat co tam dělal.

,,Princi,copak jste dělal v tom křoví?",,Promiňte princezno za vylekání já tu jen číhám na srnku,viděl jsem jí jak běžela tímhle směrem tak jsem se za ní vydal a když jsem viděl že se hýbe něco za stromem schoval jsem se za křoví.",,Aha ale já tu srnku nikde zatím neviděla.",,Vážně,tak to jí někdo asi vyplašil.",,Jo to bude tím,Princi mohu se vás na něco zeptat.",,Ale jistě princezno vy se můžete zeptat na cokoliv.",,Proč jste vlastně přijel k nám,já vím že otec poslal po poslovy vzkaz o tom že hledáme ženichy ale stejně mě to zajímá protože vy nevypadáte že by jste se chtěl ženit.",,No to máte pravdu,ale věřte mi že chci.",,Aha,no a kdo se vám líbí,nebojte se mě to můžete říci.",,No to bych si nechal pro sebe."

V tu chvíli se ze křoví vynořilo divoké prase které je mezi šlechtou hodně oblíbené.,,Výsosti nehýbejte se tamhle jsem spatřil divočáka tak aby vám nic neudělal.",,Nebojte se princi,ale měl by ho někdo střelit takový divočák se nevidí každý den.",,Vážně?",,No ano,takových je tu málo.",,Tak dávejte pozor jak ho střelím."Řekl princ napnul luk a vystřelil jenže místo divočáka šíp zasáhl pařez.,,No tak to se nepovedlo já to zkusím ještě jednou.",,Dobře zkoušejte kolikrát chcete,u nás je známo že divočáci se jen tak někoho neleknou.",,A tak to princ zkusil ještě několikrát ale nikdy netrefil.,,Já se na to vykašlu ten pitomý divočák prostě nejde strefit.",,No já si myslím že by šel strefit jenže vy špatně míříte.",,Princezno nemusíte mě poučovat ale když myslíte že to dělám špatně tak to zkuste vy třeba budete mýt štěstí a strefíte se.",,Já to zkusím není problém ale aby jste se pak nerozbrečel až se napoprvé strefím.",,Tak se ukažte princezno.",,Jak si přejete princi."Jak princezna řekla vzala šíp vložila ho do luku a napnula ho,chvíli čekala na vhodnou příležitost a také mířila,když měla dostatečně namířeno tak vystřelila,pak uslyšeli jenom smrtelné kvičení a když přišli na místo viděli jen divočáka skoleného k zemi se šípem přímo v srdci.

,,To není možné,jak jste to dokázala.",,No princi je to asi tím že mě otec lovit tak trochu učil,umím ovládat luk,kord a jízdu na koni velice dobře.",,Aha a neměla by jste spíše rozvíjet ty ženské vlastnosti než ty pánské.",,Ty už umím taky velice dobře a navíc raději preferuji ty vlastnosti mužské,tady mi říkají že jsem tak trochu jiná princezna a zvykli si na to.",,Ale to je neslýchané aby žena byla v lovu lepší než muž.",,A proč ne?",,Prostě proto princezno.",,Aha,no raději by jsme měli všechny svolat,někdo musí toho divočáka odvést do hradu a navíc už se i trochu stmívá.",,To máte pravdu ale nemyslete si že tenhle skandál nechám jen tak bez následků.",,Jak si přejete princi."

Král zrovna přemýšlel kam se mohli princ a princezna zašít ale náhle uslyšel trubku na znamení toho že se mají tím směrem všichni vydat.Takže když se všichni sešli na místě jenom mrtvé zvíře se šípem v srdci a prince s princeznou.Princ byl samozřejmě rudý vzteky takže se král nejdříve divil ale když se blíž podíval na šíp tak pochopil.

,,Princi moc se vám omlouvám za princeznu ani nevím co jí to popadlo,jako omluvu mi dovolte vás pozvat na zítřejší ples.",,Děkuji králi omluva se přímá,moc rád se zúčasním lesu.",,No a co se týká tebe Šárko tak my dva si promluvíme až doma nebudeme všem kazit krásný den lovu.",,Ano otče.",,Naložte toho divočáka,pojedeme domů."

A jak král řekl tak se také stalo,vzali divočáka,naložili ho na vůz a vydali se na cestu domů.

Ahoj tak po dlouhé době jsem tu s další kapitolou doufám že se vám bude líbit.

Tak trochu jiná princeznaKde žijí příběhy. Začni objevovat