"Ehh??"Terkejut TaeHyo.JungAe mengangguk kepalanya."Huh~mianhae..saya berasa bersalah pula,sebab saya kena distract tadi oleh abangnya"kata TaeHyo.
"Namjoon ke?"Soal JungAe."Aniyo..Kim TaeHyung"kata TaeHyo."Oh,tak tahu pula dia ada lagi abang.."kata JungAe."Step brother,Ae"kata TaeHyo.
JungAe mengangguk-angguk je kepalanya."Awak ok je ke?kalau tak saya boleh minta tolong dari oppa saya nanti"kata TaeHyo."Aniyo..gwenchanayo,amm Hyo-ah jom keluar sekejap nak?"kata JungAe.
"Nak..tapi kita akan pergi malam sikit"kata TaeHyo.
"Nae.."kata JungAe sambil senyum."Ok..lagipun saya dah rindu jalan'2 dengan awak dipersekitraan seoul"kata TaeHyo.
"Eo.."Jawab ringkas JungAe."Tapi sebelum tu..awak perlu ganti baju and take a nice bath"kata TaeHyo.
"Awak pergi mana tadi dengan V?"kata Namjoon."Amm..keluar kejap"kata Jungkook."Don't lie,I can't see from your eyes you lie"kata Namjoon.
"Saya pergi tengok JungAe.."Jawab jujur Jungkook."Apa awak buat kali ni?"kata Namjoon lagi."Oppsoyo,saya kasih je dia hisap darah saya.."kata Jungkook."From your mouth right?"kata Namjoon.
"Aniyo.."kata Jungkook."Jungkook..saya dah rasa pada diri awak dah berubah,sekarang saya dah rasa kuasa tenang di diri awak.."kata Namjoon."Hyung..saya bukan macam tu"kata Jungkook.
"Sehun.."Panggil Kai."Apa lagi sekarang?"kata Sehun."Yeoja tu--.."kata Kai tidak sempat Kai nak sambung lagi Sehun menampuk."Eo,ara..dia dan guardian dia akan keluar hari ni"kata Sehun."Kurom?ni lah masa untuk gerak"kata Kai lagi."Eo..I agree"kata Sehun."Baguslah tu.."Lega Kai mendengar jawapan Sehun."Lagipun bubble tea dah habis dirumah,eomma saya pun asyik'2 lupa je beli..so dapatlah saya pergi beli hari ni"kata Sehun lagi."Huh..Sehun'2"Keluh Kai.
>>Malam itu..
"Taehyo-ah,bukankah ni dah melebih?"kata JungAe sambil melihat dirinya dicermin stylenya(seperti gambar diatas)."Aniyo..it's call simple,Ae-ah..mian sebab ni je ada kat almari saya..baju'2 yang lain yang selalu saya suka pakai tertinggal dirumah kita.."kata TaeHyo."Takpelah..kaja"kata JungAe lalu dua mereka keluar dari bilik dan Yunhyeong pun dah berdiri dihadapan pintu."Hyo-ah,korang dua nak pergi mana?"kata Yunhyeong sambil berpeluk tubuh.
"Amm..nak jalan'2 sekejap kat shopping mall"kata TaeHyo."Balik awal..jangan sampai jam 10..puak serigala dan puak vampire selalu akan keluar pada masa tu..kalau tidak oppa tak boleh lagi tolong apa'2"kata Yunhyeong.
"Nae..oppa,kita orang akan balik jam 9"kata TaeHyo lalu TaeHyo menarik tangan JungAe bersamanya.
"Wah..akhirnya tak berkurung juga kita dirumah.."kata TaeHyo sebaik sahaja mereka keluar.
Jungkook baru sahaja mengambil pek darah di peti sejuk dia tersentak sedikit."Aish~siapa pula yang kasih habis darah donation di peti sejuk ni?"kata Jungkook."Awak nak keluar lagi ke?"kata V macam tahu'2 saja Jungkook keluar.
"Eo..nak memburu darah haiwan"kata Jungkook."Ikut~"kata V."Huh..arasseo,sebelum tu saya minta kebenaran dulu dari Namjoon hyung.."kata Jungkook.
"Awak nak keluar?"kata Namjoon yang sudah diruang tamu sambil menghirup coffee panasnya."Nae.."
"Ok..tapi jangan buat hal,saya tak nak bersihkan hal itu kemudian"kata Namjoon."Nae..arasseo"Jawab Jungkook."Hyung..saya pun nak ikut"kata V."Eo..awak pun jangan buat hal"kata Namjoon."Nae..hyung"kata V.
"Kaja.."kata Jungkook lalu menggunakan kuasa speed vampirenya."Yah..aish~tak tunggu lagi orang tu"lalu V pun menggunakan kuasa speednya.
>>Skip..
YOU ARE READING
Vampire Contract » Jjk
Vampire❁Completed❁[✔] JungAe seorang gadis pendiam disekolah dan jarang senyum membuatkan orang sekelilingnya tidak suka padanya.Pada hari jadi ke-16nya satu kejadian berlaku..Bagaimana kehidupan JungAe seterusnya? ❛❛ awak ini siapa?apa awak nak daripada s...