"JungAe-ah..awak dah rasa ok ke?"Tanya TaeHyo sambil duduk ditepi sofa."Nae.."JungAe bangunkan dirinya.
"Tadi mungkin terjadi secara tiba-tiba itulah awak terkejut.."kata TaeHyo.JungAe teringat pasal hal pagi tadi.
~~Flashback~~
JungAe berlari hinggalah dikedai bunga kepunyaan eomma TaeHyo dan mengeluarkan fonnya lalu call TaeHyo.
[JungAe-ah..gwenchana?]"Gwenchanayo..TaeHyo-ah kita berjumpa dikedai bunga eomma awaklah ye..saya tak nak lagi dikejar"[Arasseo..Awak tunggu sahaja saya sana]"Nae"
Tak lama itu TaeHyo tiba."JungAe-ah"TaeHyo bergegas kearahnya."Hyo..~"kata JungAe sebelum ia pengsan."Omo..JungAe-ah"TaeHyo sempat menyambut JungAe lalu mengambil kunci dari poketnya...
~~End of flashback~~
"TaeHyo..eomma awak--"JungAe tidak dapat menghabiskan perkataannya."Dia dah ditangkap oleh puak serigala omega"kata TaeHyo."Mianhae.."JungAe berasa kesal."Gwenchana--"Air mata TaeHyo tiba-tiba mengalir.JungAe terus memeluknya."Sekarang..saya patut cari jalan untuk selamatkan awak sekarang.."kata TaeHyo sambil mengelap air matanya."Bwo?"
"Tepat jam 12 malam nanti..'Dia' akan muncul"kata TaeHyo."Dugu?"Tanya JungAe."kita tak cukup masa sekarang dah jam 7..kita perlu minta bantuan"kata TaeHyo."Hyo-ah saya..lansung tak faham apa awak cakapkan sekarang.."kata JungAe."JungAe-ah awak bukan manusia biasa"kata TaeHyo.
"Dan jam 12 nanti adalah hari jadi awak.."Sambung TaeHyo lagi sebelum bergegas mengambil fonnya dibeg.
"Hmph..saya ingat guardian awak,tak tahu pasal malam ini".."Jadi awaklah..TaeHyo maksudkan 'dia' tu..".."Haha..Jumpa nanti"
"JungAe.."JungAe terus melihat kearah TaeHyo."Nae?".."Awak jangan bercakap dengannya walaupun diminda..dia tu bahaya"kata TaeHyo."Hyo..Bagitahu saya siapa dia?"kata JungAe."Mian..saya tak boleh.."kata TaeHyo."Wae?"kata JungAe."Saya tak boleh sebut nama dia..it against our law.."kata TaeHyo."Laws?"Hairan JungAe."Eo.."
"Ok..saya tak nak lagi..Soal,saya makin pening pasal hal karut ni"kata JungAe."Karut?Ae..Ni bukan benda karut ini betul-betullah.."kata TaeHyo."...."JungAe diam sahaja."Awak masih belum percayakan?"kata TaeHyo.
JungAe hanya membisu."Meh saya..tunjukkan awak sesuatu.."kata TaeHyo.
JungAe melihat kearah TaeHyo."Apa awak nak buat?"Tanya JungAe.TaeHyo berdiri dihadapannya."1004..".."Hah?"
Tiba-tiba cahaya yang cerah timbul dibelakangnya dan sayap putih mula timbul dibelakang TaeHyo.Mata JungAe terbesar.
"T..TaeHyo a..apa benda dibelakang awak tu?"Kata JungAe.TaeHyo tersenyum manis."My wings of angel:)"kata TaeHyo."Ooh..Ok saya..dah percaya sekarang,tapi awak sebut sesuatu sebelum sayap awak timbul..apa itu?"Tanya JungAe.
"Chakaman.."TaeHyo menutup matanya dan sekelip mata sayapnya tiada lagi."Wow.."JungAe berasa kagum."Itu..Untuk puak kami ia macam jampi untuk keluar sayap kita orang:)..dan kerja kami adalah menjaga orang seperti awak,JungAe-ah.."Jelas TaeHyo."Arasseo..saya nak tanya lagi,awak bukan seorang je beginikan?"Tanya sekali lagi JungAe.
"Nae.."Balas TaeHyo sambil keluarkan satu gambar."Dugu?"kata JungAe apabila nampak lima gadis bergambar dengan TaeHyo."Na..Chingu..dorang pun diberi tugas macam saya juga"kata TaeHyo."Hyo..saya nak tanya soalan yang akhir..Siapa sebenarnya saya?"Kata JungAe.
"Saya masih belum tahu..Selagi awak tak berumur 16tahun"Tiba-tiba TaeHyo berasa panas dilidahnya."Wae?".."Mian..saya tidak dapat sebut"kata TaeHyo."Takpe".."Aish~jam jalan begitu cepat..ok sekarang kita cari tempat yang dimana dia tidak boleh contact awak..kaja"kata TaeHyo."Eo..tapi dimana?"Hairan JungAe."Kampus..puak saya"kata TaeHyo."Aah~tapi boleh ke saya masuk disana?"kata JungAe."Nayangniji..cuma manusia biasa tidak boleh"kata.TaeHyo."Ok"
YOU ARE READING
Vampire Contract » Jjk
Vampire❁Completed❁[✔] JungAe seorang gadis pendiam disekolah dan jarang senyum membuatkan orang sekelilingnya tidak suka padanya.Pada hari jadi ke-16nya satu kejadian berlaku..Bagaimana kehidupan JungAe seterusnya? ❛❛ awak ini siapa?apa awak nak daripada s...