Chapter23-The life

5.4K 524 68
                                    

"Awak pasti ke?keputusan awak ini?"tanya Jungkook.Sehun menundukkan sedikit kepalanya.

"What choice do we have now?"kata Sehun."Wae?awak sanggup demi JungAe"kata Jungkook.Sehun tersenyum lemah."Takpelah kan?lagipun saya takde orang terpenting dah kat sini.."kata Sehun."Nampaknya awak betul'2 sayangkan JungAe.."kata Jungkook.

"Kita perlukan dewa pencabut nyawa tu"kata Sehun yang cuba menghiraukan Jungkook."Dewa pencabut nyawa?nugu??"Sehun menunjuk ke arah V."Dia mungkin dapat tolong untuk transfer kan nyawa saya ini ke JungAe"kata Sehun.

"V hyung..dewa pencabut nyawa ke?"

"Sebelum itu,lebih baik kita pulang ke alam manusia semula"kata Sehun."Nae.."

>>Skip..

"Yunhyeong..kenapa dengan awak ini?terduduk kat lantai?"hairan Jin.Yunhyeong tidak berkata apa'2.

"Nasib baik Jungkook bunuh Saewon dengan masa yang singkat kalau tak..mungkin lebih banyak mangsa akan mati"ujar J-Hope.

"JungAe dah takde kan?"

Keenam-enam mereka terus menoleh ke arah Yunhyeong."Sama juga dengan adik saya.."Yunhyeong terus menutup wajahnya.

Hati V bagai tercucuk duri."Jinjjayo?"V terus ke arah Yunhyeong."Awak sedang tipu ni kan?"

"Buat apa saya nak tipu? dengan keadaan sekarang"

Sehun dan Jungkook masuk ke dalam."Hanya satu je cara jika nak JungAe hidup kembali dan juga penjaganya.."kata Sehun.

"Saya korbankan diri saya untuk JungAe"

Mereka semua terkejut kecuali Jungkook yang tahu lebih awal daripada mereka."Erm..awak dah fikir betul'2 ke Sehun?"kata Namjoon."Saya buat bukan untuk korang tapi JungAe..ini je saya dapat beri untuk meminta maaf atas segala saya telah buat jahat kepadanya.."jelas Sehun.

"Uh'ha..tapi macam mana awak nak transfer kan?"kata Suga sambil berpeluk tubuh."Satu daripada korang boleh buat"kata Sehun.

"V hyung.."Jungkook menoleh ke arah V."Naya?aniyo..saya tak yakin ia berhasil ke tidak,saya hanya mampu cabut nyawa manusia biasa saje..bukannya nak transfer ke badan orang lain"kata V.

"Awak memang boleh"kali ini Yunhyeong yang bercakap."Bwo?apa korang sedang cakap ini?"kata V."Ia juga tertulis pada buku cheongsa bahawa dark angel keupayaan untuk cabut nyawa manusia bila'2 masa sahaja dan menukarkannya,tapi-- mereka lemah sangat untuk hidupkan orang yang telah mati,mereka tak boleh hidupkan semula orang yang dah mati..begitu juga kami, kami hanya melindungi manusia"jelas Yunhyeong.

"Tapi..jika saya guna kuasa terlarang saya, saya mungkin akan di denda oleh raja cheongsa"kata V pula."Hoi..trust me..either you want me alive or them?"soal Sehun sambil memegang bahu V.

"Jika saya buat begini..dua orang yang akan hidup semula,awak sanggup melihat ke orang yang awak sayang mati?"kata Sehun."Aniyo.."jawap V.

"Kuatkan semangat awak.."kata Sehun kepada V."Huh..~baiklah,bawakan badan JungAe ke bilik saya,dan awak--"V mengeluarkan sesuatu dari koceknya.

"Pisau?"

"Ia bukan pisau biasa..jika saya kata sekarang..cucuk tepat pada jantung awak"kata V sebelum mengarahkan semua mereka untuk masuk ke dalam biliknya.

Jungkook mengusap belakang Sehun."Gwenchana?"Sehun diam seketika."Aniyo tak sedikit pun..Jungkook-ah,jaga JungAe untuk saya..dan saya harap awak dapat maafkan saya segala kesalahan saya"kata Sehun.

Jungkook terus memeluk Sehun."Pabo..saya dah pun maafkan awak sejak awak setuju dengan plan saya"kata Jungkook."One last thing.."sambung Sehun."Hmm?"

Vampire Contract » JjkWhere stories live. Discover now