Chapter30-The unfinish melody

4.1K 376 26
                                    

Sehun membuka kelopak matanya perlahan-lahan terpandang seorang yang tidur keadaan duduk itu,tangan mereka hampir tersentuh antara satu sama lain.

"Luhan hyung,irreona"

Masih belum ada pergerakan."Thank you..For protecting me"Sehun membelai rambut Luhan yang sedang tidur."urm..hmm?eh..Sehun-ah,dah bangun ke?"Luhan menggosok matanya.

"Dah bangunlah ni,siapalah sedang bercakap dengan awak?"Sehun tersenyum nipis."Sehun..asal awak minum semalam?awak tahu tak--"Sehun memeluk Luhan."I know,hyung janji pada saya bahawa awak tak akan tinggalkan saya seorang lagi?"Luhan tak terkata-kata,ia berlaku dengan pantas sekali.

"Yaseokey?"

"Uhm..mm--Sehun,too much..tak dapat nafas,nak bunuh hyung ke?"Sehun tergelak kecil."Maybe this is the reason I still alive"Sehun meleraikan pelukan itu.

"Please take good care of me.."

****

"97 more days left"

Jungkook memandang gadis yang sedang lena tidur itu disebelah."Saya takkan benarkan awak tinggalkan saya.."Jungkook mengucup dahi JungAe.

Bambam yang langsung tidak disedar oleh Jungkook itu hanya melihat,keluhan keluar dari mulutnya."Susah hati pula nampak dia begitu..I mean Jungkook,yah Jungkook-ah jika awak diberikan peluang sekali lagi,awak sanggup buat apa'2 sahaja untuk Jungae?"walaupun dia tahu Jungkook tak akan mendengarinya dia ingin sangat memberitahu Jungkook bahawa JungAe sangat nak teruskan hidup oleh kerana dia ingin bersama sangat dengan orang dia sayang itu.

Bunyi piano mulai didengari dari bilik sebelah.Jungkook berasa hairan."Seingat saya..seorang pun dari rumah ini tak pernah ada piano"Jungkook gegas pergi periksa.

Pintu itu ditolak luas.Kosong,tak ada apa'2 yang menarik."Odd..mungkin imaginasi saya je"Jungkook baru sahaja ingin melangkah pergi.

Suara perempuan yang tergelak manja didengari."Who's there? "

"Awak takde masa juga nak selamatkan..JungAe tu,dia di takdirkan mati!"

Jungkook terus berpaling ke belakang.Gadis yang memakai dress hitam dan veil transparents diklip kemas'2 pada tepi rambut kanannya."Awak cuba tukar nasib dia tapi,ia tak akan berubah kerana ia sudah tertulis pada buku"biji matanya,ungu disebelah kanan dan sebelah pula hijau itu tersenyum sinis.

"Awak jangan cakap yang bukan'2!"luang Jungkook."Still think that i'm joking?saya datang di dunia semata-mata nak beritahu perkara yang sebenar supaya awak bersedia untuk menghadapinya!"Jungkook menggengam kuat tangannya seperti penumbuk."Saya takde berniat nak sakitkan hati awak,anak muda tapi--cuba awak lihat sendiri"Perempuan yang berbadan budak itu memberi sesuatu kepada Jungkook.

"Lirik buku?buat apa saya ni?"

"Everyone have a special song each in there"kini jari telunjuknya tunjuk ke arah dada Jungkook."Tapi JungAe--"Dia membuka buku itu.

"Her melody is unfinish"

Jungkook kini sedang tumpuhkan perhatian setiap kata-kata,ahli sihir itu."Ini bermaksud..orang ini tak sempat luahkan segala-galanya,dia masih belum bersedia Jungkook"Dia berikan buku itu."Keep it..only one way awak dapat selamatkan dia"Jungkook terus dongakkan kepalanya."Tapi--awak cak--"

"Let her go.."

Dup!

"Bwo?"

"Jungkook,awak yang tambahkan keberatan kepada JungAe.."

"Naya?"

"Eo..setiap hari,setiap masa dan setiap saat"

Vampire Contract » JjkWhere stories live. Discover now