Chapter20-The awaken

5.9K 561 90
                                    

"Berhenti!"

Raja tersebut memandang ke arah suara itu."Awak nak ganggu ke upacara pengorbanan ni,kim jong in?"soalnya.

"Lepaskan yeoja itu"kata Kai lagi."Biadap punya budak"katanya dengan satu tangannya sahaja keluar semua undead people dari tanah dan mula menyerang Kai.

"Pabo..apa Kai cuba buat tu?"kata Baekhyun."Raja kita dah melampau"bisik Chanyeol lalu mengalihkan kuasa apinya ke arah mayat hidup dan sekaligus terbakar semua.

"Seorang lagi nak membelot rajanya sendiri?Park Chanyeol"katanya lagi."Sehun sepatutnya raja bukannya awak,
SaeWon"(nama ini sya reka'2 saja)."Betul..tapi saya dah berkahwin dengan ibunya"kata Saewon kini menyuruh zombie hambanya menyerang Chanyeol.

"Haih..Channie,awak memang cari penyakitkan?tengok!"kata Baekhyun yang kini di kepung juga oleh zombies tersebut.

"Kai,awak yang mula perkara ini jadi terimalah hukumannya!"

"Saya tak takut akan awak"kata Kai.Saewon tersenyum sinis."You and what army?"gelaknya.

"Bwo?hyung kata..Jungkook ini bukannya 100% vampire, wae?"hairan Jimin.

"Jungkook pun seperti Taehyung hybrid child..awak tahu maksud tu kan Jimin?"kata Namjoon.

"Eo..seperti juga manusia biasa dengan vampire contohnya anak mereka half blood (separuh manusia).."kata Jimin.

"Bingo..as long as I remember ketika pertama kali saya buat contract dengan Jungkook, dia adalah sangat berbahaya"kata Namjoon.

"Siapa ayahnya?"tanya Jimin."Itu saya tak tahu.."jawab Namjoon.

V hanya menoleh ke arah Namjoon."Korang dua adalah berlainan sedikit daripada kami tapi..kita sekarang dah jadi family , no hard feelings ok?"kata Namjoon.

Jin dapat merasakan sesuatu yang tidak kena."Namjoon-ah..awak rasa ke tu?"kata Jin."Apa?"

J-hope, Suga juga tidak dapat merasainya."Wae kurae?"kata J-hope.

"Manusia berlakuan pelik"kata Jin."Doesn't make any sense"kata Suga pula.

Buku V mula bersinar lagi."Ini ke awak maksudkan, hyung?"kata V sambil memberi tengok bukunya itu.

"Apa semua tarikh ini?"hairan Jin."Tarikh ini adalah hari kematian mereka..tengok page ini penuh dengan tarikh yang sama hari ini..18/0x/20xx.."jelas V."Friday night"kata Suga pula.

"Takkanlah mereka mati serentak!?"terkejut Jimin."Ho seok-ah..apa awak tahu tentang history of wolf  ?"kata Namjoon.

"Tidak silap saya..mereka akan buat ceremonies untuk kelahiran semula..sebelum itu raja perlukan beberapa korban pertama the heart of the pure vampire.. iaitu JungAe dan juga darah seratus manusia untuk sempurnakan kelahiran semulanya itu"kata J-hope.

"Nampaknya raja mereka itu penting diri sendiri, aye?"kata Suga sambil tergelak seperti psycho.

"Sudah di katakan raja..of course macam itu"kata Jimin pula."Why do I have bad feeling about this journey?"kata Namjoon dengan nadanya yang terkawal.

"Bolehkah kalau saya pun ikut?"kata Yunhyeong."Awak stay sahaja kat sini dan lindungi tempat ini dan juga adik awak..tapi awak perlu beritahu hal peperangan ini..dengan raja puak awak"kata Namjoon.

"Arasseo..tapi sebelum itu korang bawalah sesuatu seperti stell ataupun iron "beritahu Yunhyeong.

"What's for?"tanya J-hope."Wolf weeknees.."kata Yunhyeong."kita orang pula?jika awak tahu?"kata Jimin."Lah ni budak ni sempat lagi nak bermain"kata Jin.

Vampire Contract » JjkWhere stories live. Discover now