Chapter13-The Midnight romance

9.1K 660 61
                                    

"DGM?"

"Eo.."Kata TaeHyo sambil mengangguk kepalanya."Kenapa awak panggil Dgm?apa maksudnya?"Soal JungAe.

"Destiny girl member.."kata TaeHyo."Ooh~kurom group cheongsa koranglah tu kan?"Kata JungAe."Nae.."Balas TaeHyo.

"I wish I could be like you,an angel"kata JungAe."Jadi cheongsa ni banyak tugas diberi..dan sebagai angel kita perlu jaga keselamatan half darah manusia seperti awak..JungAe-ah"kata TaeHyo.

"Baik daripada derita seperti begini.."Suara pelahan JungAe."Hmm?awak ada cakap sesuatu ke tadi?"tanya TaeHyo."Mm?takde pape"kata JungAe.TaeHyo hanya senyum tawar kearah JungAe.

>>Keesokkan harinya..

"Ae-ah..ireonna,oppa saya tak lama lagi datang nak ambil kita.."kata TaeHyo.JungAe menggosok-gosok matanya."Eh?dah pagi ke?"kata JungAe."Nae.."Jawab ringkas TaeHyo.

Mereka pun turun kebawah.Yunhyeong sudahpun menunggu mereka.JungAe melihat kearah Jin yang lain penampilannya daripada semalam yang memakai cermin mata dan baju yang kemas.

"Khamsamida..kerana jumpa 2 orang yeoja ni, tidak tahu apa terjadi jika dua mereka hilang.."kata Yunhyeong sambil menunduk hormat kepada Jin.

"It's okay..Tuan Yunhyeong"kata Jin."Oppa..kenal ke dia?"Soal TaeHyo."Ya dia..berkerja dengan oppa di company, encik Kim seok jin.."kata Yunhyeong."Nae.."kata Jin.

"Oppa dia related dengan..--"

"Miss TaeHyo-sshi as you know saya hanya perkerja disana tak lebih dari itu.."kata Jin sambil senyum kearahnya.

TaeHyo tahu maksud tersebut."Saya minta terima kasih kerana menjaga dua yeoja ni semalaman.."kata Yunhyeong.

"Nae.."

>>Skip..

"Korang pergi mana kelmarin?saya dah bagitahu stay kat rumah..degil juga,saeng you should protect JungAe..that your duty"kata Yunhyeong sambil memandu keretanya.

"Mianhae oppa.."

JungAe yang duduk di belakang senyap sahaja dan melihat lengannya yang mempunyai tatoo itu.

"Huh~oppa tidak pilihan untuk bawa berbincang dengan ketua untuk masalah kali ni"kata Yunhyeong."Eh?kenapa sampai begitu gwenchana Hyo dapat sattle semua"degil TaeHyo.

"How??"

"Saya dah minta bantu dengan chingu hyo"kata TaeHyo.Yunhyeong mengambil beberapa saat untuk berfikir dan akhirnya dia menghembus nafasnya."Baiklah.."kata Yunhyeong.

"Nae.."TaeHyo tersenyum.JungAe memandang kearah Yunhyeong,JungAe dapat membaca riak muka Yunhyeong yang sedih memikirkan sesuatu.

>>Beberapa jam kemudian..

"Ae..awak nak ikut saya berjumpa dengan chingu saya di kafe ke?"Tanya Taehyo yang sudahpun bersiap.

"Jeongmalyo?nanti mereka mungkin tak suka saya sebab saya ni berbeza"kata JungAe."Gwenchana..chingu saya semua memang baik,lagipun saya dah banyak kali bagitahu tentang awak"kata TaeHyo.

JungAe hanya tersenyum tawar."Kaja..mereka dah tunggu kat kafe cus saya nak berbincang sesuatu perkara dengan mereka"kata TaeHyo."Nae.."JungAe hanya menjawab dengan ringkas sahaja dan mengambil jacket black&white nya.

Taehyo membuka pintu biliknya berdiri oppanya disana sambil bercekak pinggang."Nak pergi mana lagi?"Soal Yunhyeong."Amm..Hyo nak berjumpa dengan chingu hyo kat kafe tak lama..I promise balik awal"kata TaeHyo.

"Huh~just this one..saya bagi peluang lagi kat saeng untuk betulkan semua masalah"kata Yunhyeong."Gumawo..oppa"kata TaeHyo.

Yunhyeong memandang kearah JungAe."kita orang pergi dulu..saya janji kali ni tak ada apa'2 yang tak baik berlaku.."kata JungAe.

Vampire Contract » JjkWhere stories live. Discover now