"JungAe-ah..~"Taehyo memicit hidung JungAe yang sedang nyenyak tidur.
JungAe masih lagi belum bangun."Yah..eonnie~palli ireonna"Taehyo sekali lagi bangunkan JungAe kali ni JungAe terjaga.
"Hmm?oh..Taehyo"JungAe terus bangunkan dirinya dan menguap."Nampaknya awak lena tidur semalam.."kata Taehyo sambil tersenyum manis.
"Semalam?Jungkook ada jenguk saya ke?"Tanya JungAe."Aigoo..ingatan awak ni,ada..saya pergi periksa awak sebaik sahaja Jungkook beredar awak dah pun tidur dengan lena..apa dia buat kat awak? Bagi ubat tidur ke?"kata Taehyo.
"Aniyo..tapi--"JungAe tersenyum."Omo..JungAe-ah, awak sedang senyum ke?betul ke saya nampak ni ke atau--"Taehyo menggosok kedua-dua matanya.
JungAe baru sedar lalu buat muka biasanya."Ani..just my fake smile just now"kata JungAe lagi."Aii..nak tipu lagi"kata Taehyo.
"Ahem.."mendehem seseorang di hujung bilik JungAe.
JungAe dan Taehyo memandang kearah suara itu lalu segera Taehyo berdiri dan keluarkan kayu saktinya."Nan duguyah?!".."Lupa pula nak introduce,name Jung Ho seok dan saya di tugaskan untuk latih tunang Jungkook menjadi seorang vampire yang berguna"katanya.
"Jadi selama ini saya tak bergunalah?-_-"Suara pelahan JungAe."Bangunkan awak dah ambil 2 minit dan chit chatting dengan adik angkat awak ambil masa beberapa minit dan awak dah banyak buang masa saya.."kata J-hope.
"Ohksshi..awak pun abang kat Jungkook ke?"Soal Taehyo."Eo..saya baru balik dari london untuk uruskan sesuatu dan saya datang ke sini pula dah kena bagi tugas"kata J-hope.
"Sejak bila lagi awak kat sini?"Soal Taehyo lagi."Awak tak perasan ke tiba'2 ada kucing di rumah awak Taehyo-sshi?"kata J-hope.
"Hah?awak ke tu?"
"My ability can change every type animal or people,I wanna be.."kata J-hope.
"So..apa lagi masih duduk disana miss JungAe,awak ada latihan untuk di selesaikan meet me kat hutan hujung disana tu dalam masa 10 minit and don't be late"kata J-hope lalu bertukar menjadi burung merpati terbang keluar dari bilik itu.
"Koolnya kalau saya pun ada kuasa begitu"kata Taehyo."hyo-ah..saya perlu bersihkan diri sekarang"kata JungAe."Arasseo..saya tunggu kat bawa dan nasib baik Yunhyeong oppa brought extra blood from his office"kata Taehyo.
"Gumawoyo.."
TaeHyo tersenyum sahaja lalu tutup pintu bilik JungAe sebelum beredar.
JungAe mengeluh dan merasakan ada orang dibelakangnya."Awak tak perlu buat perkara ini pun boleh"kata Jungkook yang dari belakang JungAe dan beberapa inci sahaja diri JungAe dengan Jungkook.
Badan belakang JungAe berhadapan dengan Jungkook."Sebab latihan ni bukan senang..awak cepat kehausan darah"kata Jungkook dan memegang kedua-dua bahu JungAe.
"Jadi..awak suruh saya tak pergilah latihan ni?"Soal JungAe."Huh..I dunno..saya nak saya yang melatihkan awak bukannya hyung"kata Jungkook.
"Kojeongmalyo..kalau saya dah pandai control kuasa vampire saya, saya akan lindungi diri saya daripada musuh"kata JungAe yang masih lagi posisi membelakangkan Jungkook.
Jungkook tersenyum lalu mendekatkan dirinya lagi dan membisik di telinga JungAe."I see your smile just now..dan ia membuatkan saya gembira..senyumlah lagi selalu,awak nampak lebih ceria seperti begitu"kata Jungkook.
'Dup..dup..dup'
JungAe memegang degupan jantungnya."kenapa dengan saya ni?"suara pelahan JungAe.
"Saya akan perhatikan awak nanti di latih oleh Ho seok hyung.."kata Jungkook lalu mencium leher JungAe sebelum lenyap seperti begitu sahaja.
JungAe memegang lehernya."Apa tadi tu?kenapa saya rasa begini tiba'2??"Kata JungAe.
YOU ARE READING
Vampire Contract » Jjk
Vampire❁Completed❁[✔] JungAe seorang gadis pendiam disekolah dan jarang senyum membuatkan orang sekelilingnya tidak suka padanya.Pada hari jadi ke-16nya satu kejadian berlaku..Bagaimana kehidupan JungAe seterusnya? ❛❛ awak ini siapa?apa awak nak daripada s...