Chapter27-The day of the death

4.8K 427 38
                                    

Jungkook menghela nafasnya."Saya..gagal"Jungkook terus menghentak kuat tangannya.

"You're not..Jungkook"seorang memeluknya dari belakang."JungAe,mianhae..saya tak tahu perkara seperti begini boleh terjadi"kata Jungkook.

"Gwenchana..kalau inilah ujian pada hidup saya..--saya akan terima"kata JungAe.Jungkook tersenyum nipis saja."Awak takut ke?"tanya Jungkook.

"Alittle bit"balas JungAe.Jungkook mengusap lembut tangan JungAe dan menciumnya."Saya tak akan biarkan awak begitu sahaja..saya akan cari jalan untuk batalkan sumpahan ni sebelum 100 hari,I can't let you die just like that!"kata Jungkook.

"Jungkook-ah,do you love me?"soal JungAe."Asal awak cakap begitu?dah tentulah saya cintakan awak..saya dah pilih awak sebagai soulmate saya!"kata Jungkook."I'm worthless"kata JungAe."Aniyo..you're are very precious to me.."kata Jungkook.

"Awak mesti janji yang awak tak akan tinggalkan saya begitu je,JungAe"Sambung Jungkook dan memeluk JungAe sekali lagi.

JungAe hanya memeluknya dengan erat sahaja..

***
"Hyung,dia akan matikan?"

Namjoon melirik matanya ke arah Jimin."Let's just not hope"balas Jin."Kita perlu cari siapa bapa JungAe untuk batalkan sumpahan ini dan kenapa dia letakan sumpahan ini kat JungAe"kata Namjoon dengan tegas.

"Yang peliknya..kenapa 100 hari?dan perkara ini tetiba je muncul?"kata J-hope."Itu sebab..seseorang dah lama memerhatinya melainkan Jungkook..lebih kuat dari satu daripada kita ini,saya boleh rasa"kata Suga.

"Is it human?"soal V.Suga mengangguk kepalanya."Nae,our worst nightmare is coming.."kata Suga.

"Mereka 'Vampire hunter' kan?"Muncul Taehyo dari belakang V."Gwenchana,selagi saya masih hidup..saya tak akan benarkan pemburu itu cederakan awak sikit pun"kata V lalu mengusap rambut Taehyo."Saya akan lindungi diri saya sendiri,mr.Taehyung..thank you but I don't need your help though I have no choice"kata Taehyo.

"Pfft..Jual mahal"suara perlahan V."Ingatkan mereka dah pupus..dah lama mereka wujud..nampaknya generasi kini pun masih lagi ingin menjadi vampire hunters, pfft.."Jungkook yang bersandar pada dinding.

"JungAe kat mana?"soal Taehyo."Kat bilik..saya menyuruhnya untuk berehat"kata Jungkook."Saya tak nak pemburu keji itu bunuh satu pun puak kita.."kata Namjoon."I agree"kata Suga yang menyilangkan tangannya.

"Saya lebih risau pasal--"keluhan kuat dari Jungkook memberi perhatian terhadap abang'2nya.

JungAe yang dari tadi tidak dapat melelapkan matanya seminit pun apabila 'spirit' yang bernama Bambam itu masih menetapnya,dekat.

"Awak masih disini ke?"kata JungAe."Ah~awak dah penat ke buat tak tahu kat saya ni..nice act"kata Bambam sambil terapung-apung di atas."Saya tak nak di katakan gila jika saya seorang je boleh nampak awak dan bercaka denga awak,ok?"JungAe menutup seluruh tubuhnya termasuklah kepalanya.

"Something tell me,awak takut sekarang,wae?"senyuman sengih terukir dibibir Bambam.JungAe tidak berkata apa'2.

"JungAe-ah"

"JungAe-ah"

JungAe tidak dapat tahan lagi dengan suara annoying Bambam itu."Oh my gosh,will you shut up just for while?!"mata JungAe terbesar sedikit.

"Luhan-sshi"

Luhan mengusap belakang tengkuknya."Erm..saya menganggu ke?mian"kata Luhan."Gwencahanyeo,bukan awak saya maksudkan--"Luhan tergelak kecil."Nugu,its just you and me in this room?"kata Luhan yang keliru."Well this guy is blind"kata Bambam

Vampire Contract » JjkWhere stories live. Discover now