Hari demi hari Jungkook sentiasa risau kini ia dah masuk ke-12 hari.Bermaksud JungAe hanya ada 2 minggu.
"Sudah tibanya awak pergi berjumpa dengan ayah awak"kata Bambam."Saya masih belum putus asa"balas Jungkook."Can't you see? Mereka yang lain pun sedaya upaya buat apa yang dapat dibaiki tapi malangnya satu pun tidak berkesan,even me"kata Bambam.
"If I lose her--saya tak tahu apa akan jadi seterusnya, bolehkah saya dapat rasa kegembiraan ini lagi?"Jungkook terus menekup mukanya."I'm not giving up yet! So--kali ini biarlah saya pergi seorang untuk berjumpa dengan lelaki yang buat perjanjian ini!"kata Jungkook.
"Awak bercakap dengan siapa tu? Bayangan awak ke?"Sehun yang bersandar pada pintu itu tersinis."Sejak--?"Sehun terus menguap."Sedihnya sampai awak tak sedar pun kehadiran saya--looks likd you're now stressing out of the counting day,aye?"kata Sehun."STFU, awak buat apa kat sini?"tanya Jungkook.
"Saya datang nak membantulah,duh.."kata Sehun."Saya tak percaya akan kata² manis awak tu"kata Jungkook pula."Even Luhan hyung pun turut tolong hal ni tau tak?you should thanks him later for do the job without ask anything in return"kata Sehun sambil mencampak sesuatu di meja di hadapan Jungkook.
"Apa ni?"
"Research daripada Luhan hyung"
"Maksud awak lelaki yang berwajah perempuan tu ke?"Sehun terus terbatuk."Yah..sempat pula awak cakap buruk pasal dia hah?"Jungkook meneliti beberapa saat akan Sehun.
"You like him don't you?"
"Bwo?huh! Sorry i'm not the type who likes boy"kata Sehun."Walaupun awak cakap begitu awak tak boleh sembunyikan, saya boleh tahu dari cara awak cakap dan vampire seperti kita ini dapat pamerkan dari mata, that why I know you are fall for him"kata Jungkook.
"Tsk!awak tak perlulah jadi polis sana nak tahu semua hal orang"Sehun kini blushing."Happy for you"suara perlahan Jungkook sambil pandang ke luar tingkap.
****
"Lepas ini kelas P.E, JungAe-ah awak tak nak tukar baju?"soal Taehyo.JungAe mengukir senyuman yang tawar."Eo, nanti saya akan catch up, saya nak hantar nota tadi kat songsaengnim"kata JungAe."Arraseo"
Sekolah mereka kembali seperti biasa seorang pun tak ingat apa yang terjadi hal itu kecuali mereka.
Sebaik sahaja Taehyo beredar keluar dari kelas itu JungAe terus tak dapat tahan lagi kesakitan di dadanya dia terus muntah.Lebih mengejutkan darah yang keluar.Badan JungAe beberapa minggu itu, begitu lemah kadang² dia akan pengsan kerap kali walaupun dia sudah menghisap darah Jungkook.
Badannya mula berpeluh, pernafasannya pun susah."Apa dah berlaku kat saya ni?"
"Saya hanya berharap agar Jungkook tak dapat rasa penderitaan ini, come to think of it..serve me right.. orang macam saya hanya menyusahkan orang lain je"
"Ia sememangnya akan terasa begitu miss JungAe"
"Budak tempoh hari tu"
>>Flashback..
JungAe baru sahaja siap membersihkan dirinya lalu dia terhenti langkahnya apabila asap tebal mula timbul dihadapannya.
"I come here to warn you miss JungAe"kata budak yang berpakaian dress hitam itu dan veil berwarna hitam."Nuguyah?"
"I'm a witch.."katanya sambil tersenyum."Awak nak apa?"
YOU ARE READING
Vampire Contract » Jjk
Vampire❁Completed❁[✔] JungAe seorang gadis pendiam disekolah dan jarang senyum membuatkan orang sekelilingnya tidak suka padanya.Pada hari jadi ke-16nya satu kejadian berlaku..Bagaimana kehidupan JungAe seterusnya? ❛❛ awak ini siapa?apa awak nak daripada s...