Chapter15-The strange feeling

6.9K 560 53
                                    

JungAe membuka matanya dan mengelipkan matanya beberapa kali sebelum melihat jam di phonenya yang sudahpun tertayang jam 10 malam.

"Nampaknya..saya dah lama tidur,huh~but still..saya rasa penat"Menolog seorang JungAe sambil exercise kan beberapa bahagian badannya.

"Awak dah cukup tidur?"

Satu suara menegurnya dan suara itu tidak lain dari Jungkook.

"Eo..esok pun saya ada latihan ke?"Soal JungAe.Jungkook mengangguk kepalanya sahaja.

"Tapi--.."

"Wae?"

"Kali ni biar saya yang latih awak.."kata Jungkook yang duduk gentlemen di sofa yang ada terletak di situ.

"Kurae?haha..(nervous laugh)baguslah tu"kata JungAe.Jungkook hanya tersenyum sengih."Well..I'll be waiting tomorrow for the training.."kata Jungkook lalu lenyap dengan begitu sahaja.

"Yah..Sehun tadi awak tak selaraskan kuasa awak di sebelah kanan tu..sebab tulah awak tak boleh aim point dihadapan tu, fokus!"kata Luhan yang sedang mengajar Sehun teknik baru.

"Hyung..susahlah"kata Sehun lalu menghembus nafasnya dengan kuat sekali hinggalah Luhan dapat mendengarinya.

"Sejak bila..Sehun saya kenal cepat putus asa..?"

"Aish..saya cuba sekali lagi!"Geram Sehun dan mengumpulkan sebanyaknya mungkin kuasanya dan melepaskan dengan full power tapi gagal juga.

"Aish..! Dahlah malas nak berlatih lagi, kalau asyik begitu baik tak payah"kata Sehun yang sudahpun duduk di kerusi dan membaringkan badannya di kerusi panjang itu.

"Huh..macam mana kalau awak tak tumpuhkan perhatian awak tu..you know Sehun-ah kuasa yang bakal awak dapat guna ni connecting dengan perasaan awak tu.."kata Luhan yang memberi jelasan yang sepenuhnya kepada Sehun.

Sehun tidak langsung bergerak dia kekal seperti begitu."Bila saya lihat kuasa awak tadi..I can see you are confuse,frustrated and angry..wae?"Tanya Luhan sambil bersilang tangannya.

Sehun segera membangunkan dirinya dan sekarang duduk keadaan yang tegak."Bwo?"

"Sehun-ah..that feeling jauh berbeza dengan perasaan biasa awak tu"kata Luhan.

"Hyung..saya takde masa dengan feeling'2 ni"kata Sehun yang keras kepala dan cuba sekali lagi untuk control sepenuhnya kuasa baru itu.

Puting beliung yang dibuat oleh Sehun mula'2 size nya normal dan dapat di control penuh oleh Sehun.

Luhan hanya diam sahaja melihat tingkah laku pelik Sehun itu.

"Sehun-ah..you think about her right?"

Soalan itu membuatkan Sehun binggung dan puting beliung itu semakin berubah menjadi besar dan kuat barang'2 di sekelilingnya mula berterbangan.

Luhan segera menghentinya dengan kuasanya dan segera kembali asal barang'2 tadi pun jatuh satu persatu ke bawah.

"That's the point jika awak punya perasaan itu tak menentu! Awak tak boleh kuasai sepenuhnya"kata Luhan.

"Macam mana hyung?saya tak boleh hilangkan perasaan pelik ni! Saya bukan manusia tapi kenapa saya dapat rasa begini?"kata Sehun.

"Perasaan itu tak kiralah awak ni manusia biasa ke tak..it's natural to have feeling towards someone you like.."kata Luhan lagi.

Sehun mula redahkan kemarahannya itu."Hyung pun pernah ke rasa begini?"Soal Sehun.Luhan hanya tersenyum lalu melihat ke arah langit yang penuh dengan bintang.

Vampire Contract » JjkWhere stories live. Discover now