"Kære dagbog.
Jeg sidder i min seng og skriver. Der er sket så meget siden sidst, og jeg har simpelthen ikke haft tid til at skrive. Men jeg starter fra en ende af. Andrew og hans familie flyttede ind til os, næsten lige efter vi var flyttet ind. Så det var sådan, at Andrew, Fie og jeg holdte filmaften. Jeg blev ret fuld, og husker ikke noget efter vi startede filmen. Men jeg vågnede så op ved at jeg skulle brække mig, og ser så Andrew i MIN seng. Han fortalte mig han endte der, fordi jeg åbenbart græd da vi skulle sove, fordi jeg ikke kunne li' at sove alene, og at jeg så havde sagt til ham, at han skulle sove med mig! Jeg ved ikk' hvad der skete for mig! Så bagefter samme morgen, kysser han mig. Ja, kysser! Jeg var godt nok forvirret, og han var bare helt iskold over det bagefter. Mærkeligt.
Nogle dage efter skulle vi så på lejrtur. I Sverige, ude i vildmarken. Som på alle andre ture, skulle vi self på stafet. Og jeg kom self på hold med Andrew, hvad havde jeg regnet med? Han havde foreslået, at vi blandede saftevand med alkohol og tog med. Jeg vidste det ville ende skidt! Det gjorde det self også. Andrew fik Lærke til at bunde hele flasken med saft/alkohol, og hun blev skide fuld. Men det var alligevel lidt sjovt ...
Når ja, og så brød Andrew ind på mit værelse og FILMEDE mig, mens jeg gav den gas til "Shake it Off"!! Den gnom altså! Jeg planlægger allerede en hævn. Andrew, hævnen er sød!
Forleden dag fik min mor så den idé, at vi skulle i badeland. Allesammen. Der mødte jeg den her virkelig lækre dreng, og jeg fik hans nummer *hviin!* Han hedder Mason Wesley. Man kan ikke få et mere perfekt navn .... Stop dig selv Elena, du har ikke brug for en kæreste, især ikke efter Wren! Jeg skal måske til at skrive til ham, eller skal jeg lade ham tage det første skridt? Ja, det gør jeg!
Når ja, der skete også noget mere! Bruce og Lærke KYSSEDE! Jeg vidste der var noget imellem dem, især efter hun blev fuld på turen til Sverige! Men de er bare såååå cute sammen!
Og Lily er kommet til København! Jeg har savnet hende så meget siden jeg flyttede. Hun ligger lige nu ved siden af mig og sover, og imorgen skal Lily med mig i skole, og se hvordan man gør her i Danmark. Der kommer til at ske så meget!
Jeg tror det var alt for den her gang.""Hvad laver du bitch?" Spurgte Lilly søvnigt.
"Jeg kunne ikke sove, så jeg skrev bare lidt i min dagbog" svarede jeg stille, for ikke at vække de andre.
Det kan godt være, at klokken er halv 4 om natten, men jeg har altid haft problemer med at falde i søvn, lige meget hvor træt jeg er. Weird, I know.
"Okay, men gider du ikke slukke lyset, der er andre der godt kan" sagde Lily lidt gnavent. Hun blev altid lidt sur,hvis man vækkede hende mens hun sov.
"Jo, jeg prøver nu"."Godnat Lily."
"Godnat Elena."***
"Elenaaa, Lilyyy, I SKAL op nu hvis i skal i skole til tiden!" Råbte min mor gennem huset. Seriøst? Kunne hun ikke bare være en af de der mødre, der kommer op på deres datters værelser med nybagte boller og varm kakao?
Lily var sjovt nok fuld af energi, hun var en værre energibombe.
"Jaaaa det skal jeg nok" stønnede jeg, og gemte hovedet i min dyne.
Lily var begyndt at synge Postmand Per, mens hun tog tøj på.
"Helt ærligt Lily, kan du ikk' lige skrue liiiiidt ned for volumen, der er nogle der gerne vil sove," stønnede jeg.
"Jaja, men jeg glæder mig bare til at se København!" Svarede hun glad, mens hun glattede hendes lange blonde hår, der gik hende ned til hoften. Heldige skiderik!
Jeg stønnede en gang, og stod så op og gjorde mig klar; jeg skiftede tøj, der bestod af lange, lyseblå denimbukser, og en hvid sommerbluse, med blonderyg. Jeg lagde en sort mascara, ordnede mine bryn, og tog så et tyndt lag foundation på."Er du klar Sweetie?" Spurgte Lily, mens hun gav mig elevatorblikket.
"Ja jeg er - glæder du dig til København?" Spurgte jeg, mens jeg tog den sidste bid af min banan, inden jeg smed skrællen ud. Ja, bananer er Gud!
Vi gik ud og døren, og selfølgelig stod Andrew derude ved sin motorcykel.
"Hvasså Elena, har du taget forfriskninger med?" Spurgte han kækt, mens han tjekkede Lily ud; han startede ved hendes fødder, der var iført hendes elskede Converse, op af hendes meget slanke ben, til hendes sorte shorts med nitter, op over hendes hvide bluse, og så op til hendes ansigt, der kiggede lidt irriteret på ham.
"Vil du ha' et billede, nu hvor du er igang?" Spurgte Lily irriteret.
"Jaa, nu hvor du spørger søde" svarede Andrew kækt, og tog hans mobil frem. Seriøst? Han er sku mærkelig.
"Sig fisketiiis" sagde han mens han tog billedet.
"Fisketiiis" sagde Lily og smilede."Lad os se at komme afsted" sagde jeg, og rakte armen frem, så hun kunne stikke armen ind under. Så gik vi, arm i arm, over til skolen.
Ovre på skolen stod Andrew sammen med Bruce, Chris og Mike. Når ja, fik jeg nævnt, at Lærke også var der? Nå, men det var hun altså, og hun stod og tungekyssede med Bruce.
"Okay Lily. De 2 der stor og snaver derovre ved muren, er Lærke og Bruce. Lærke er en af mine gode venner her i København. Ham der står ved siden af Bruce kender du godt, han hedder Andrew, og er skolens største player, han var engang sammen med min veninde Sofie, kun fordi hun kyssede godt!
"Kæft en narrøv!" Udbrød Lily forarget. "Og jeg fik taget et billede med ham?!?!"
"Enig! Chris er lidt ligesom Andrew, bare ikke så slem. Og Mike, der står helt til højre, er den sødeste af drengene. Han passer sin skole, og er ikke en af de der playboys. Han er tvillingebror til Bruce, det er nok derfor han er med i slænget. Got it?"
"Got it."
Vi gik indenfor, og over til mit skab, så jeg kunne få mine bøger. Vi skulle starte med matematik. Jeg er faktisk okay god til det.
Vi gik ind i matematiklokalet, mens vi snakkede løs om alt mellem himmel og jord.
"Er det en sød eller en sur lærer I har?" Spurgte Lily.
"Han er vildt mærkelig, han har altid sit lange skæg flettet i en fletning, så det går ham ned til maven. Det er ret klamt og så går han altid i sådan noget underligt tøj," svarede jeg. Lily kiggede på et punkt ved mit venstre øre, og lignede en, der havde set et spøgelse. Jeg vendte mig om, og så vores lærer, Mr. Sonay, komme gående ind af døren.I hullatøj.
Ja, hvis I lige nu forstiller jer en mand med et langt flettet skæg, hullaskørt, og farverige blomster rundt om halsen, så er det rigtig. Sådan kom han gående ind.
"Kæft et fedt sæt tøj Mr. Sonay, har du også et til os andre?" Var der en stemme bagerst i klassen der sagde. Gæt hvem? Andrew selfølgelig.
"Ja, det har jeg faktisk Mr. Gilbert, nu hvor du spørg. I skal alle sammen skifte til det tøj jeg har med til jer, og så skal I have det på resten af dagen. Det skal alle på skolen, ellers er det eftersidning. Er der nogen der kan gætte hvorfor?" Sagde Mr. Sonay, og så over begejstret på os alle sammen.
Hele klassen så helt paffe ud, indtil Lily slog en høj, rungende latter op. Hun grinte og grinte, så hun til sidst lå nede på gulvet og bare grinte. Omg, Lily griner bare så sjovt!
"Og hvem er de så, der er så fræk, at grine ad den internationale Hulladag?!" Spurgte Mr. Sonay, lettere rød i hovedet.
"U-u-unds-sky-yld Mr. Su-um-b-a-a," grinte Lily stakåndet. Hun rejste sig op, og prøvede lettere forpustet at tage sig sammen. "Jeg er Lily Samzara, Elenas bedste ven fra Canada. Jeg kommer og besøger hende, og skal prøve en dansk skole."
"Du har en god røv", var der en der råbte, samtidig med han tog hende på røven. Det var Chris. Narhoved. Undskyld, når jeg er træt, går alting mig nærmest på nerverne.
"Nu hvor du er igang, kan du jo også bare rage på mine patter." Sagde Lily sødt, men med en undertone der sagde, at det vovede han på.
"Stop så begge to! Okay. For det første, mit navn er Mr. Sonay, ikke Sumba." Hele klassen grinte højlydt da han sagde det. "Og for det andet, må du gerne melde din ankomst næste gang."
"Okiibadokii." Svarede Lily, mens hun kiggede rundt. "Og forresten, er hullatøjet en fantastisk idé"*******
Hej allesammen❤️
Det her er så det første kapitel, som jeg (Amanda) har skrevet. Jeg blev så glad da Jasmin spurgte mig, om jeg ville skrive videre på den her historie sammen med hende💕
Håber I kan lide kapitlet, og please skriv i kommentaren hvad I synes, det vil betyde meget💖🍀
Hvis I har nogle spørgsmål til mig, kan I skrive til mig på ask.fm, jeg hedder @ amandaleloup ❤️
See ya soon lovelies🍀
- Amanda
YOU ARE READING
From hate to love!
RomanceDet her er en historie om Elena Williams på 16 år, hun er lige flyttet fra Canada til København. Elena er en flabet og sarkastisk pige som altid siger sin mening! Hun kommer ind i en hel ny klasse og kender ingen. Hun møder skolens playboy, Andrew G...