"You're kidding me right?"

1.4K 42 13
                                    

"Godmorgen babe" hørte jeg Lily sige. God jeg var træt!
"Morgen Lily, sovet godt?" Svarede jeg
"Jarr"
"Man, jeg er helt smadret!" Stønnede jeg, og borede hovedet ned i dynen. "Kan vi ikke bare pjække?"
"Ja, lad os det, jetlaggen begynder at ramme mig nu," svarede Lily træt.
Jeg synes hun var meget træt for tiden, eller var det bare mig?

*****

"Sheize her er lyst! Hvad er klokken?" Tænkte jeg. Jeg tog min mobil, der lå ved siden af min seng, og tjekkede.

11.04

"Lilyyyy" råbte jeg. Jeg kiggede ned ved siden af mig. Madrassen var tom. Hvor var hun?
Jeg gik ud på toilettet, for at se om hun var der + jeg skulle tisse. Hun var der ikke.
Pludselig ramte en duft mine næsebor. Pandekager? Åhh Gud, det VAR pandekager! Lily var nede og lave pandekager! Hvis I skulle være i tvivl, er pandekager GUD!
Jeg spurtede ned af trappen, med kurs mod køkkenet. Jeg hoppede over de sidste to trin, og smækkede døren, mens jeg råbte: "Pandekager, here I am!"
Lily stod over ved komfuret og vendte pandekager, da jeg smækkede døren op.
"Ej, jeg vidste altså ikke at du også ville have nogen," svarede Lily trist, og så ned i jorden.
Alt farven forlod mit ansigt. Det mente hun da ikke?!
"Gud Elena, du er altså virkelig dum!" Grinte Lily, mens hun slog sig på lårene. "Selfølgelig har jeg også lavet pandekager til dig, din lille abe. Man glemmer ikke så hurtigt din begejstring for dem".
"Sheize Lily, der fik du mig virkelig," smilte jeg. "Og hit så med nogle pandekager!"

*****

"Elena?" Spurgte Lily mig stille.
"Ja søde, hvad er der," svarede jeg hende. Det var da mærkeligt, hun plejer ikke at være sådan. Altså stille?
"Det fordi, jeg vil gerne sige noget til dig. Noget som jeg gerne ville sige i et stykke tid." Sagde Lily, og så ned i hendes halvt spiste pandekage. Hun havde lige åbnet munden, da døren blev smækket op, og en stormende Andrew kom ind ad døren, helt rød i fjæset, og med damp ud af ørene. Det sidste var nok løgn, men det var lige før, for han så virkelig sur ud...
"Jeg tror bare vi tager den senere.." Sagde Lily trist. "Ja, det nok bedst..." Svarede jeg og stak lidt til min pandekage. "Fuck jer man!" Råbte Andrew vredt. "Godmorgen til dig også!" Sagde jeg og smilede. "Du skal kraftedme ik' lade som ingenting!" Råbte Andrew, helt seriøst, han lignede en tomat..! "Hvad har jeg gjort?" Sagde jeg uskyldigt, og med en rigtig pige stemme. "I har fucking taget min motorcykel! Hvor er den?!" Råbte Andrew igen. "Slap af! Vi har bare piftet den lidt op søde skat!" Sagde jeg flabet. "Hvor er den?!" Sagde Andrew hårdt. "Kom!" Sagde jeg, og begyndte at gå ud til garagen.

"O-M-F-G!" Råbte Andrew vredt. "Jaja, den er flot ik'?" Sagde jeg stolt. "FLOT? Den er PINK! Fucking PINK! Din fucking luder man! Den betød ALT! Du har ødelagt mit liv!" Råbte Andrew i hovedet på mig. "Så, så! Jeg elsker den!" Sagde jeg glad. "Er du færdig?" Spurgte Andrew hårdt. "Med hvad?" Sagde jeg koldt. "Ja, med din fucking hævn! Tror du ik' jeg er blevet ydmyget nok, med "hula videoen" var? Fuck dig man!" Sagde Andrew. "Ja, hævnen er sød! Men jeg er færdig, tror jeg?" Sagde jeg. "Tror jeg? Er du dum? Du skal fucking lade mig være! Forstået!?" Råbte Andrew. "Måske?" Svarede jeg flabet. "Fuck dig man!" Sagde Andrew, og tog sin motorcykel. "Hejhej!" Sagde jeg, men fik bare en fuck finger igen. Upsi... Or nah!

"Haha, du skulle altså være gået med!" Grinte jeg. "Mmm.." Sagde Lily og kiggede på sin pandekage. "Nå, hvad ville du så sige?" Spurgte jeg. "Elena, grunden til at jeg er kommet..." Lily stoppede sig selv. "Grunden til du er kommet..?" Spurgte jeg. "Elena, jeg har en meget aggressiv cancer i blodet, altså blodkraft..." Sagde Lily stille, hun græd! Hun græd virkelig. Og mig med nu! Fucking hvad?! "You kidding me, right?!" Sagde jeg bestemt. "Nej, Elena! Jeg har nærmest ik' en chance for at overleve!" Græd Lily. Okay, der styrtede min verden sammen! Skulle min bedre halvdel dø?! "Shit man!" Viskede jeg med tåre ud af øjne. "Elena, jeg er virkelig ked af det! Jeg elsker dig virkelig!" Sagde Lily græde færdig. Jeg rejste mig, og gik over til Lily. "Kom her!" Sagde jeg. Alt hvad jeg kunne bruge var et kram fra Lily. "Det skal nok gå!" Græd jeg. "Jeg er så ked af det!" Græd Lily. Det gjorde sku ondt at høre det her, forstil jer at jeres bedste veninde, havde fået en meget aggressiv cancer i blodet! "Shyyy! Jeg er her! Jeg elsker dig! Vi skal nok klare det!" Græd jeg.

*****

Kære dagbog
Det her har været en dag, jeg sent vil glemme. Hele min verden ramlede sammen. Lily har fået en aggressiv cancer i blodet, som nærmest er uhelbredelig. Jeg er så fucking ked af det. Jeg ved ikke jeg skal gøre, hvis hun dør. Jeg tror at jeg så selv dør. Ikke fysisk, men bare mentalt. Argh man, jeg sidder og tuder.
Det skete også noget godt idag, men den dårlige nyhed overskyggede det. Lily og jeg havde stjålet Andrews motorcykel igår, og så spraymalet den lyserød. Han så bare virkelig sjov ud, helt tomatrød i fjæset. Jeg bliver nød til at stoppe nu, vi ses senere.

*****

BAMBAMBAM!!!
Så skete der lige noget drama! Lily har fået blodcancer, og Elena bryder sammen.😵
Jeg vil bare lige sige undskyld for den lange ventetid, men der sker bare så meget i mit liv lige nu, så har simpelthen ikke haft tid og overskud til at skrive😔 så Jasmin har skrevet noget at det her kapitel. Men håner det er ventetiden værd❤️
Jasmin og jeg har sovet sammen her i påsken, og fået planlagt en masse, set her er kun begyndelsen! I skal glæde jer.
I må meget gerne skrive jeres tanker om det her kapitel, eller bare bogen generelt, det gør os nemlig så glade når I roser bogen, eller kommer med konstruktiv kritik❤️
Og hvad tror I der sker?
God påske allesammen🐣
- Amanda❤️

From hate to love!Where stories live. Discover now