Anaf menggelengkan kepalanya.
Dia menahan senyum. Telefon di telinga didekatkan lagi. Suara Uzmar kedengaran kelakar."Haha!" Sakit perut nya ketawa terlalu lama. "Bro! Tak kelakar weh! Jenuh tau tak aku pujuk dia!" Uzmar mendengus.
Anaf meminta maaf. "Sorry bro tapi Qaseh comel gila! Dia memang suka susahkan kau kan?" Dia pening dengan perangai Qaseh yang manja dengan Uzmar.
Ada ke patut dia tak nak turun dari dukungan Uzmar walaupun dah sampai ke rumah bot milik Uzmar.
"Haha,tu lah kepakaran dia, tadi pun aku pujuk dia esok ajak dia pergi jalan. Kalau tak sampai besok lah dia tak nak masuk dalam rumah." Anaf tertawa.
"Habis tu mana dia?"
"Ada ni ha,tidur. Lepas nangis 3 jam confrim penat. Aku nak keluar kejap ni. Nak beli makanan dekat dia" Anaf memutuskan talian setelah selesai membincangkan beberapa perkara.Dua hari lepas,Uzmar memberitahu nya dia dan Qaseh akan ke New Zealand untuk bercuti. Uzmar juga menyatakan dia akan memberitahu semua perkara yang dirahsiakan kepada Qaseh.
Tangannya mula berpeluh bila memikirkan hal itu. Dapat ke Qaseh terima semua tu?
~.
Qaseh terbangun dari tidurnya.
Diperhatikan sekeliling. Dia berada di sebuah bilik serba putih.Dia bangun dan menyelak langsir putih tebal dihadapannya. Terkedu dirinya bila ada satu pemandangan paling indah dia pernah lihat sepanjang hidupnya.
Satu tasik berwarna biru tenang terhampar luas, terdapat gunung bersalji di hujung tasik tersebut.
Satu jambatan pendek dibina di gigi air tasik.Dia tersenyum lebar. "Cantik nya!" Dia membuka pintu dihadapannya tapi tak ada pemegang pintu. Puas dia cari cuma ada hujung cermin pintu sahaja.
Dia mengeluh. Cantik tapi pintu pulak tak boleh nak bukak. Diperhatikan lagi sekali hujung cermin di hadapannya. Takkanlah ni tingkap?
Besar betul."Buat apa tu?" Uzmar mengetuk pintu bilik Qaseh. Dia tersenyum melihat wajah Qaseh yang baru mamai dari tidur.
Qaseh turun dari katil lalu dia berjalan ke arah Uzmar. "Ni ha,saya cuba bukak pintu ni tapi tak jumpa pun pemegangnya. Awak tahu tak nak bukak macam mana?" Dia menggaru kepalanya.
Uzmar menahan ketawa. Dia berjalan ke katil Qaseh,diambil satu remote berwarna putih lalu ditekan satu butang dan cermin kaca tadi terbuka.
Qaseh tercengang. "Tu lah cara bukak dia. Dekat New Zealand ni tak ada pintu yang ada pemegang. Semua pakai remote dengan card" Qaseh mengelipkan mata nya.
"Wow! Canggihnya!" Dia ternganga.
Uzmar ketawa. Dia menutup kembali mulut Qaseh dengan tangan. "So? Macam mana tidur dekat rumah yang awak takut sangat nak masuk ni?" Dia sengaja mengusik Qaseh.Qaseh menaikkan matanya ke atas.
"Hm..after all is good. Saya pun tak tahu kenapa saya takut sangat semalam" dia duduk di birai katil.Uzmar turut duduk di sebelahnya.
Dicapai tangan Qaseh. "It's okay. Maybe awak tak biasa dengan hutan-hutan macam ni kut." Qaseh mengangguk.Dia tahu Uzmar takkan buat benda-benda tak elok kepadanya tapi entah kenapa dia merasakan dirinya takut seperti ada sesuatu memerhatikan mereka dari jauh.
"Dah,now awak mandi. Kita nak pergi jalan" dengar je perkataan jalan terus Qaseh berlari ke bilik air.
Uzmar menggelengkan kepalanya.
Telefon di dalam poket seluarnya berdering. Dia menjawab panggilan telefon tersebut."Hello? Yes. Hmm. Okay" setelah itu dia turun ke bawah. Carl yang berada di ruang tamu berdiri apabila melihat Uzmar mendekati nya.
"Carl, I need your help"
Carl mengangguk. Dia memahami apa yang disampaikan oleh Uzmar.
"Find the guy has name YD. I need more information about him"
Carl terus memproses permintaan Uzmar.
YOU ARE READING
My Husband Bad Boy 🖤 [C] ✓
RomancePertemuan Uzmar dan Qaseh di Itali menjadi kan hidup mereka huru hara! Syed Uzmar seorang Mafia pergi ke Itali atas sebab menjejaki girlfriend nya yang dikatakan diculik oleh sekumpulan mafia yang merupakan musuh kepada Uzmar. Qaseh Camelia seorang...