7

16.2K 123 4
                                    

Jurnal DocReen

Bayangan ʻʻLelaki Misteriʼʼ semakin menghantui diriku.

Aku mula merasai kehadirannya buat pertama kali pabila dia merenjis air mani hangatnya ke tubuhku, tak ubah seperti seekor anjing jantan yang menandakan kawasan jajahannya.

Baru-baru ini pulak, aku dapat rasakan pula kehangatan bau tubuh lelakinya yang tengit dan tegar. Seolah-olah sengaja mengingatkan padaku tentang kewujudannya yang sentiasa ada disisiku.

* * * * *

ʻʻKau ni kenapa, babe? Aku tengok dari tadi kau ni macam termenung seorang jerʼʼ tanya Dr. Emma Mariani kepada rakan karibnya, Azrina.

Azrina menghirup teh halia panas sambil melihat jauh menjagkau ruang dan masa. Fikirannya berlegar-legar dengan seribu persoalan sehinggakan dia tidak langsung mendengar pertanyaan rakan sekerja tadi.

ʻʻHey. Reen!ʼʼ Emma meninggikan sedikit suaranya, menyebabkan Azrina tersentak dari lamunannya. Hampir-hampir air teh panas dalam cawan yang dipegangnya tertumpah.

Azrina mengebil-ngebilkan mata, sebelum mengalihkan raut matanya memandang Emma.

ʻʻSorry, babe. Aku... aku lost track sekejap tadiʼʼ balasnya sambil meletakkan cawan teh tersebut kembali ke atas meja makan di hadapannya.

ʻʻKenapa dengan kau ni?ʼʼ tanya Emma, sedikit perihatin dengan rakannya itu. ʻʻFor the past few days, aku nampak kau banyak day-dreaming. Something bothering kau ke, babe?ʼʼ

Azrina tersenyum sendirian, sambil melihat pinggan nasi berlauk gulai ikan patin masak lemak yang masih belum disentuh sejak dari tadi. Dia kemudian mengambil sudu dan menggaul-gaul nasi tersebut di atas pinggan, tapi belum ada tanda-tanda ingin menyuapnya ke dalam mulut.

ʻʻEntahlah, Emma. Sejak beberapa hari ni privacy aku macam terganggu sikitʼʼ balas Azrina sambil masih bermain-main dengan nasi dan lauknya.

ʻʻPrivacy kau terganggu? Maksud kau? Macam... ada stalker macam tu ke?ʼʼ tanya Emma risau.

ʻʻSomething like that. Tapi... not directlyʼʼ balas Azrina perlahan.

ʻʻMaksud kau?ʼʼ

Azrina mengeluh. Nak cerita pun segan. Tapi disebabkan Emma adalah rakan baiknya sejak dari sekolah lagi, segala butir peribadi antara mereka agak selesa untuk dikongsi bersama.

ʻʻAku rasa ada sorang lelaki tengah mark akuʼʼ balas Azrina.

Emma mendengus sedikit, satu gelak kecil dilepaskan pada Azrina. ʻʻLelaki target kau? Haai... itu jer ke... ingatkan serius pekebenda tadi... What else is new, babe? Sejak dari sekolah lagi ramai lelaki dok perhatikan kau? Kau lupa ke yang kau tu kan gorgeousʼʼ

ʻʻKau niʼʼ Azrina menggeleng kepala.

ʻʻMemang betul lah kan? Sejak kita duduk dekat kantin ni, aku rasa dah dekat sepuluh orang lelaki dah aku kira dok mencuri-curi mata tengok kau. Kau sendiri pun suka kan? Dapat attention dari lelaki macam tu. Mana-mana kau pergi, ada jer mata yang memandang. Mencanak jer ego kau ke langit ketujuhʼʼ sindir Emma.

ʻʻMana adaʼʼ Azrina cuba menidak.

ʻʻPiraah. Vanity kau tu tinggi melangit. Dah kahwin pun masih nak pakai baju ketat. Tutup aurat macam tak tutup aurat. Lain kali kalau tak nak lelaki stalk kau, kau pakai jer lah purdah macam Neelofaʼʼ

ʻʻIshh... Tak nak lah aku. Tu dah macam hantu bungkus! And for your information, aku bukan pakai baju ketat. Badan aku ni yang dah semakin membulat okayyʼʼ jawab Azrina.

Firasat CintaWhere stories live. Discover now