8

296 17 0
                                    

Aleksi: mites se meidän suhde?
Y/n: aleksi mä haluan unohtaa sen!
Aleksi: No siltä sä ootki vähä vaikuttanu.. Mut miks et voinu sanoo heti?
Y/n: me molemmat oltiin kännissä ku se tapahtu.. Tai ainakin mä olin, ja oletan et kännissä sovitut asiat ei oo lopullisia.. Mä haluun unohtaa se..

Aleksi vai tuhahtaa ja lähtee marssimaan takaisin sisälle. Tulen hänen perässään ja istun sisällä sohvalle Nikon viereen.

Niko: onko kaikki hyvin?
Y/n: juu..
Niko: haluutsä kertoo mistä te puhuitte?
Y/n: öö käykö vaikka myöhemmin?
Niko: joo tietenkin..

Kuiskimme Nikon kanssa kunnes Joel vetää tämän äänittämään. Jään olohuoneeseen Ollin, Tommin ja Joonaksen kanssa. He puhuvat keskenään jostain bändi jutuista, joista en ymmärrä juurikaan mitään.
Yhtäkkiä kaikki kolme kääntyvät katsomaan minua. Katson heitä takaisin hämmästyneenä.

Joonas: Miten me ei aiemmin tajuttu!
Y/n: mitä?
Olli: aivan helvetin hyvä idea!
Y/n: mikä?
Tommi: Joel! Niko! Aleksi!
Y/n: mitä te nyt ootte keksiny?!

Kaikki kuusi poikaa seisovat äänityskopissa keskustelemassa jostakin. Oletan että he puhuvat minusta, sillä yhtäkkiä kaikki kääntävät katseensa minuun ja tulevat olohuoneeseen luokseni.

Y/n: mitä ihmettä te oikeen keksitte?
Niko: me kaikki ollaan kuultu miten hyvin sä osaat laulaa..
Y/n: missä muka?
Niko: ei sillä oo väliä..
Joel: anyway, sä osaat laulaa tommosia korkeita ääniä, ni mietittiin jätkien kans jos olisit halunnu koittaa laulaa taustoja meiä biiseihin!
Y/n: mitää vittua?
Joonas: mä tiiä et ei kuulosta houkuttelevalta mut oisit nii hemmetin hyvä! Tulis semmosta siistii vibaa meiä biiseihin!
Y/n: en todellakaan oo tulossa..
Niko: y/n rakas.. koittasit ees?
Y/n: en usko et naisen ääni sopii rokkaavan poikabändin taustaan..
Olli: wou sait meiät kuulostaa huonoilta.. Mut vois sopiaki!
Y/n: eeii.. Pojat mä oon urheilija. Entinen. Mutta ei sillä väliä, ja en ajatellu alottaa kansainvälisen futisuran sijasta mitään kansainvälistä musiikkiuraa. Ja voin luvata että mitä ikinä yritätte nii en suostu tohon..

Pojat katsovat minua hiljaa. Koko talo on täysin hiljainen kunnes pomoni soittaa. Vastaan tälle ja puhumme hetken aikaa jostain miten hotellin verkkosivuja voisi päivittää. Lopetan puhelun ja kun olen istumassa sohvalle Niko hoputtaa minut ylös, käskee sanomaan heipat pojille ja vetää autolle. Istumme autoon ja katson Nikoa hämmästyneenä.

Y/n: onko tää joku, et liittynyt bändiin niin et saa olla studiolla juttu?
Niko: ei.. Vaan lupasit et ollaan ilta kahdestaan..
Y/n: jaajaa.. No mikäs siinä, eiköhä mennä kotiin sitte..

Ajamme Nikon kämpälle. Astun taloon tämän perässä ja juuri kun saan vedettyä oven kiinni, minut työnnetään seinää vasten. Tiputan laukkuni maahan ja suutelen Nikoa.
Yritän riisua takkia ja kenkiäni tämän ollessa kaulani kimpussa kunnes pian päädymmekin jo makuuhuoneeseen.

Herään aamulla hirveään päänsärkyyn. Yritän löytää lasejani yö pöytäni laatikoista. Löydän ja paiskaan vahingossa yhden laatikoista kiinni, säikähdän itsekin ääntä Nikon lisäksi, joka säpsähtää hereille.

Niko: mitä sää riehut?
Y/n: sorii, vahingossa paiskasin kiinni.
Niko: joo vahingossa. Halusit vaan saaha mut hereille.

Hymähdän ja nousen ylös sängystä. Laitan jälleen vaaleanpunaisen hupparin ja harmaat collegehousut päälleni, lasit päähän ja hiukset sotkunutturalle ja lähden keittiöön tekemään aamupalaa meille.
Niko tulee hetken päästä perässä keittiöön ja nappaa tekemäni kaksi leipää käteensä ja menee sohvalle syömään näitä.

Y/n: mun pitää sit tänään mennä käymään töissä ja hallilla.
Niko: mitä sä siellä hallilla enää teet?
Y/n: meen kattoon reenejä ku joukkuekaverit halus nähä..
Niko: eiks sun pitäny nähä sitä emiliäki joku päivä?
Y/n: ainii voi helvetti mä oon ihan unohtanu sen!
Niko: No se varmaan reenaa teiän unelman etee..
Y/n: ei sillä oo väliä.. Vittu missä mun puhelin oonn!?

Etsin puhelintani samalla leipää syöden ja Niko katsoo sohvalta huvittuneena. Löydän pian puhelimeni vessasta. Sitä en tiedä miten se sinne päätyi, mutta antaa sen olla. Etsi emilin numeron ja soitan tälle.

Emil: y/n hei! Pitkästä aikaa..
Y/n: joo hei sori mä oon unohtanu soitella ja ei olla nähtykään pitkään aikaan!
Emil: joo sori en mäkään.. Ja tässä on varmaan pieni mutta että voitas nähä..
Y/n: häh? Mikä?
Emil: mä tapasin semmosen tytön, Fridan, ja mä muutin sen luo Ouluun..
Y/n: häh..? Mut sehä on siistiä, sulla on joku ketä rakastat ja pääsit pelaan Ouluun!
Emil: Sä et oo vihanen siis et en kertonu?
Y/n: en tietenkään! Kyl mä ymmärrän, ja oon pahoillani et en itekkää oo ottanu yhteyttä..
Emil: ei se mitää.. Kunhan et salaa sit mitään lasta multa!
Y/n: No en tietenkään!

Dont Give Up On Me || Blind Channel X Y/n <3Where stories live. Discover now