Karar

12.3K 477 150
                                    

Medya: salih

Yorum atmayı unutmayın.

"Seni Salih ile nişanlamaya karar verdik".

Annemin söyledi cümle kulaklarımda defalarca kez yankılandı.

Annemle babama bakıp sadece " siz neyden bahsediyorsunuz , yoksa şaka mı yapıyorsunuz." Dedim.

Babam bana bakıp " şaka falan yapmıyoruz ilk önce bizi dinle."Dedi. Şu an çıldırma noktasındayım ne yapacağımı hiç bilmiyordum.

Ben 17 yaşında olmama rağmen olgun biriyim, yeri gelir babamdan bile daha mantıklı düşünürdüm. Ama olgun birisi olduğum daha 17 yaşında bir çocuk olmadığım anlamına gelmez.

Berk b.: " berk merak etme seni şimdi nişanlasak bile 1 yıl sonra evleneceksin" .

Evlenmek, Salih abi ile evlenmek mi? Bu dünyada düşünebileceğim son şey onunla evlenmek olur.

Berk: "Baba siz ne dediğinizin farkında mısınız ben daha 17 yaşında bir çocuğum".

Berk b: "berk yeter artık sen çocuk falan değilsin, olgun birisin düşün biraz"

Berk:" neyi düşüncem baba siz ne dediğinizin farkında mısınız, yoksa yaşlandığınız için delirdini-" yüzümde bir anda gelen tokat ile yere düştüm. Bana bu güne kadar 1 tokat bile atmayan babam, beni yere düşürecek kadar sert bir tokat atmıştı.

Ağzımdan kaçan hıçkırık ile kendimi daha fazla tutamayıp ağlamaya başladım. Babam beni ayağa kaldırıp, yüzümü tutup "Anlamıyor musun sen yakında Deden ölecek, sence ondan sonra ağa kim olacak?
Ben mi?
Amcaların mı? Söylesene. "

Berk b.: "O şeytan Dedenin yemeğine uyuşturucu koyup, senetlere imza attırmış, artık malların %60 onun. Tarlalar, hayvanlar, hatta bu yaşadığımız ev bile. Bizi buralardan kovması tek bir lafına bakar. 2 yıldan beri amcanlar'la elimiz kolumuz bağlı hatta Ali amcanın bile ne yapacağımı bilmiyordum ta ki ki duyduğum bu müjdeli habere kadar."

Babamın dediği şey ile beynimden vurulmuşa döndüm. 2 yıldan beri her şey Salih'in mi yani bunca zaman herkesin ondan korkmasının sebebi senetlerin onun elinde olması, peki ya dedem onun sözü bir tek salihe geçmediğini zaten biliyordum ama dedemin böyle bir durumda olduğunu asla tahmin etmezdim. Tam bunların bir felaket olduğunu düşünürken, babam asla tahmin etmeyeceğim bir şey söyledi.

Berk b.: " Ali amcan haber verdi. Salih seni eşi olarak istiyormuş".

NE!!!

Berk b.: " bak berk daha 17 yaşına olduğunu biliyorum, sana şimdi evlen diyen yok. haftaya nişanın olur, 1 yıl sonrada evlenirsin.

Hem böyle yaparak bizi de kurtarırsın kendini de." Şu an bir kabusta mıydım.

Berk b.: " bana bak berk, sen şimdi nişanlanmayı kabul etmezsen, buna sinirlenip bizi burdan bile sürgün eder. Salihi tanıyorsun seni çok severdi, sana ondan uygun eş yok".

Babam beni şu anda Salih ile evlenmeye mi ikna ediyordu.

Berk b.: "berk nişanlanmayı kabul edersen, onun parası senin paran olacak. senin paran ise bizim paramız, tek yapman gereken bu işe evet demek."

Benim öz babam beni sırf birkaç senet için evlendirecek miydi?

Babama bakıp:"Asla." Dedim kesin bir dille.

Babam bana birkaç saniye sinirle baktıktan sonra, yüzüme öncekinden daha sert bir tokat attı, kolumdan tutup odama yürümeye başladık, beni sert bir şekilde yere fırlattı.

TAKINTILI -GAYHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin