BAB 6

64 7 2
                                    

Aktiviti kalini ialah hiking. Sepatutnya aktiviti hiking dibatalkan oleh kerana tanah berlecak dan licin. Tetapi, atas rayuan semua pelajar, tetap juga dilaksanakan. Dengan syarat perlu sentiasa berhati hati.

Why ek? whyy perlu dilaksanakan jugak?! kang ada yang mati cane! oky tkdela sampai mati tapi kalau ada yang cedera parah mcm mana?! ha ha ha. Haih. Mampu pasrah bak kata Andy, pasrah itu berserah.

"Woo manyak best woo sejuk sejuk hiking. Kan Nad?" soal Andy. Nad sekadar senyum palsu yang penuh kepalsuan nya.

Aku tengok semua ada yang pakai hoodie dan jaket masing masing. Aku je tak. Hm sedih lupa nak bawak. Huhu. Dahla sejuk ni.

"Baiklah semua, ingat pesanan saya iaitu jangan main main semasa hiking dan sentiasa berhati hati. Faham?!" kata Cikgu Yati.

"Faham cikgu!" sahut semua.

Semua mula mendaki gunung dengan berhati hati. Aku sengaja duduk belakang sebab senang. Malas nk berebut rebut dengan orang nanti. Dorang pulak ikut je karenah aku ni.

"Haih, sejuknya" kata Nad sambil memeluk tubuhnya.

"Woii! pakai ni" arah Ryan sambil menghulurkan jaket miliknya.

"Kenapa bagi aku?"

"La tak ku sangka seekor Nad ni bengap juga ye" sindir Ryan.

Nad menjeling. Tanya je pun. Tu pun nak sendir sendir bagai. Ceh!

"Aku tengok kau sejuk la aku bagi" sambung Ryan lagi.

Perlahan lahan Nad ambil jaket daripada Ryan sambil tergamam. Tak penah penah ada orang kesah pada dirinya. Waw! kagum saya.

"Dah! aku tahu aku baik. Sama sama ye" kata Ryan lagi.

Aku menjeling lagi dan lagi. Ceh perasan betul tapi memang betul pun baik. Cakap terima kasih dalam hati jelaa. Nad mula pakai dan yahh. Rasa lega disitu. Bau wangian pada jaket Ryan juga harum. Kau tahu tak bau apa? bau laki ler. Tahu an bau laki macam mana. Kalau tak tahu pi bau badan lelaki sana!

"Let ce go sahabat sahabat yang ku benci" kata Khai yang sudah berlari dan diikuti oleh Andy.

Aku tengok kat sini, yang teruja ialah Andy dan Khai. Kami bertiga langsung tak teruja. Rasa nak masuk balik dalam khemah je lepastu tidur. Haih nikmatnya.

Baru 10 minit mendaki, aku sudah penat. Memang kumpulan kitorang yang paling belakang. Senang cite, kumpulan last juga macam Night Walk tu.

"Huh! penat doo. Rehat jap wey!" jerit Eric yang sudah duduk kepenatan. Air di dalam baju hoodie nya diminum dengam rakus.

Nad juga join duduk sekali dengan minum air. Kaki juga diurut sedikit. Lenguh. Ryan duduk di hadapan Nad manakala Khai dan Andy duduk di samping Ryan.

Masing masing minum air. Aku pandang kaki aku yang sudah merah. Dahla tak pakai stoking. Apa siak pompuan ni. Haih. Seketul Nad memang begini.

"Penat siak. Jauh lagi ke doo. Aku rasa macam nak tidur laa" adu Ryan.

"Lek aa. Baru 10 minit kot. Kata badan dah tegap bagai tapi dah penat. Pe cita bro!"  balas Khai lalu menumbuk bahu Ryan perlahan.

"Penat la jugak bahenol" balas Ryan lalu menyandar kan dirinya ke pokok.

"Em aku rasa...lapar do. Korang tak lapar ke" soal Eric pula.

"Wey sumpahla?! kita baru je lepas makan kot. Dahla kau curi ayam aku 3 ketul. Lepastu mengadu lapar. Bela saka ke siak" kata Andy dengan tidak percaya.

Aku pun terkejut gak. Baru je lepas makan dan lapar balik. Memang perut besar betul. Tapi tak gemok pula mamat ni. Hm maybe betul apa kata Andy. Eric bela saka.

SAVAGE GIRLWhere stories live. Discover now