"Hai Nad!" sapa Fatin selaku penolong ketua kelas.
"Em" balas Nad yang baru sahaja sampai ke kelas. Happy semacam je si Fatin ni. Ada apa apa ke?
Fatin mendekati Nad yang mula duduk di tempatnya.
"Aku dengar cita, kau dah pernah kenal dengan Harith. Betul ke?" soal Fatin.
"Ntah" balas Nad nak tanak. Malas nak cakap pasal mamat tu.
"Isy kau ni! takyah la sombong sangat. Kenalkan aku dengan dia jugak. Aku nak rapat dengan dia"
"Kau kalau nak rapat pegila, tak payah suruh aku. Semak tahu tak"
"Kau ni! tolong la aku"
"Kalau aku dapat 1 juta berbaloi jugak"
"Eh kau ni. Dah aa"
Nad mengajuk ayat Fatin. Gedik gedik je dia. Tidak lama itu, Harith masuk ke dalam kelas dengan Farhan.
"Haii Harith! morning!" sapa Fatin dengan happy.
"Hai morning too" balas Harith dengan senyuman nipis.
Nad yang melihat hanya merasa geli dan jijik sahaja. Senyuman naif yang dapat menipu semua orang tetapi bukan dirinya lagi. Dia tidak akan tertipu buat kali kedua. Harap harap la.
"You dah breakfast?" soal Fatin yang sedang duduk berhadapan dengan Harith.
Harith nampak agak tercengang. Tiba tiba je.
"Er dah" balas Harith dengan kekok.
"Hujung minggu ni you bz tak? kalau tak bz jom keluar sama sama"
"Sorry Fatin, i bz la"
"Ouh yeke hm takpela. Nanti kalau dah tak bz bagitahu ye. Boleh keluar"
"Okey"
Fatin bangun dari duduk nya lalu keluar dari kelas. Ingin pergi ke bilik guru untuk mengambil buku kehadiran. Harith memandang Fatin dengan sinis. Ada can nak game.
Harith pusing ke belakang dan melihat Nad yang sedang menutup mata. Tidur ayam je. Harith tersenyum. Nad memang cantik. Dengan kelopak mata yang lentik. Mata pula berwarna hazel dan besar. Hidung yang agak kecil dan bibir yang munggil. Comel sahaja.
Tiba tiba Nad membuka mata dan mata mereka bertembung seketika. Harith senyum. Tetapi lain pula dengan Nad yang menjeling tajam. Langsung tiada mood nak berbaik dengan mamat tu walaupun berpura pura. Buang masa dia sahaja.
Nad membuka telefon nya. Ha kau tengok apa? ingat aku baik sangat ke nak ikut peraturan sekolah? bukan aku sorang je yang berani buat macam ni ye gaes.
WhatsApp dibuka dan menekan satu group yang bernama 'Leman'. Aku tak tahu kenapa dorang pilih nama tu. Ntah sapa Leman pun tak tahu la.
Oh ye korang mesti dah tahu 'dorang' yang aku maksud kan tu. And cuba la teka siapa yang letak nama tu. Ha pat pat 1 2 3. Ha tahu tak? jawapannya ialahh Andy. Terkejut bukann.
Bila aku tanya kenapa nama Leman. Dia jawab Leman tu ada nama dalam tokoh sejarah. Wt- aku memang takkan percaya cakap dia tapi haih. Tiga beruk tu percaya ye rakan rakan. Dengan muka naif masing masing nya tu.
Nampak sangat tak belajar sejarah. Ceha cakap orang aku pun sama tapi aku tak seteruk dorang la sampai percaya Leman tu tokoh sejarah.
LEMAN
KHAI ACAH
Woi pagi woi!RYAN PONDAN
Assalamualaikum ahli ahli orang utan
YOU ARE READING
SAVAGE GIRL
RandomNADIA ROSE- Seorang pelajar perempuan yang bermulut laser. Cari pasal dengannya? Terima la hati yang akan ditikam oleh kata kata nya. "Wey kau apahal dengan semua orang nak menjawab ha? Tkde adab ke?" "Aku ade je adab tapi kalau orang tak hormat aku...