Hari latihan sukan sudah bermula, sepanjang latihan sukan, mereka tidak belajar. Memang best aa. Asal sekolah aku tak macam tu eh. Eh back to story.
"Korang masuk acara apa?" soal Khai yang baru tiba di padang sekolah.
"Aku badminton" balas Andy.
"Aku lak balapan 4×100 dengan 200 m" kata Eric.
Mereka bertiga mula memandang ke arah Ryan yang sibuk memakai sunscreen.
"Woii pondan! masuk apa?!"
"Pondan kau panggil aku!! aku yang terlajak hensem ni tak payah masuk apa apa pun la. Kesian muka aku nanti" balas Ryan dengan riak takburnya itu.
Masing masing dah membuat muka gaya nak muntah.
"Ini kalau aku tumbok muka kau ni memang nice" kata Andy yang sudah sedia menggengam tangannya.
"I. Don't. Care" balas Ryan dengan muka yang memang harus ditumbok.
"Wey Eric kau pegang aku Ric"
Eric yang faham terus memeluk belakang Andy dengan erat.
"Kau kalau aku tumbok memang arwah kau tau tak!!" marah Andy sambil tangannya di acah acah untuk menumbok Ryan. Ryan menjeling. Kecoh je.
Bukk!
Semua tergamam.
"Kau apahal tumbok aku?!" marah Ryan sambil memegang pipinya yang baru sahaja ditumbok.
"Apa! aku tolong tumbok kan bagi pihak Andy jee" balas Khai dengan penuh naifnya itu. Muka langsung tak rasa bersalah.
"Baik kau lari sekarang" arah Ryan. Khai tanpa berlengah terus bangun dan melarikan diri.
"KAU AKU DAPAT NANTI MEMANG AKU TUMBOK KAU PULAK KHAII!!" jerit Ryan sambil mengejar Khai dengan laju. Tkdela laju mana. Khai lagi laju la.
"Salah aku ke?" soal Andy.
Eric menggeleng.
"Eh salah kau"
"Apahal lak"
"Sape suruh kau acah acah nak tumbok. Kan Khai dan tolong tumbokkan"
"Salah aku la?!"
"Ye aa. Takkan salah aku kot"
"Salah kau aa. Sape suruh tak halang Khai"
"Ehhh aku pulakk"
"Haah, salah kau"
"Kau aku cekik memang pengsan au"
"Ada ku kesah"
Tanpa membuang masa, terus sahaja Eric mencekik Andy.
"Wo- woii!! sa-sakit- tak-leh nafas- ng-ngokkk"
"Kan aku cakap nak buat kau pengsan. Ambikk kauu!"
"Aku minta maaf Eric, sebenarnya aku yang curi botol doraemon biru kau tu uhuk uhuk"
Eric membuntangkan biji matanya.
"KAU RUPANYA! AMBIK KAUU!"
Arwah dulu baik orangnya. Sama sama kita sedekahkan Al-Fatihah.
"Baiklah, nanti saya cuba bincang dengan Rose" kata Mak Leha lalu meletakkan phonenya. Mak Leha termenung. Cuba mengingati apa yang dibual dengan Dato Shah dan juga Datin Emilia.
Mereka merupakan pakcik dan makcik Nad. Abang kepada ayah Nad. Mereka menghubungi Mak Leha atas sebab untuk mengambil dan menjaga Nad di Italy.
"Nak ke Rose ikut?" soal Mak Leha dengan bingung. Ikutkan dia sendiri tidak mahu Nad mengikut pakcik dan makciknya. Tetapi, dia tiada hak untuk berbuat demikian.
YOU ARE READING
SAVAGE GIRL
RandomNADIA ROSE- Seorang pelajar perempuan yang bermulut laser. Cari pasal dengannya? Terima la hati yang akan ditikam oleh kata kata nya. "Wey kau apahal dengan semua orang nak menjawab ha? Tkde adab ke?" "Aku ade je adab tapi kalau orang tak hormat aku...