BAB 7

63 6 2
                                    

Malam sudah tiba, aktiviti seterusnya ialah malam kebudayaan, aktiviti yang aku benci jugak. Dah tahu nanti mesti ada orang histeria. Dah tahu akan ada histeria, tetap jugak buat. Cikgu sekolah siapa ni!

Tetapi, aku tidak bersedih kerana aku dapat kebenaran untuk berehat di dalam khemah. Jarak khemah dengan dewan agak jauh juga tetapi tetap selamat kerana kawasan khemah dekat dengan sungai dan unggun api yang sentiasa dijaga oleh para fasi.

So, selamat berehat wahai tubuhku. Oh ye lupa pula nak beritahu. Petang tadi ialah aktiviti air. Bermacam aktiviti dibuat tetapi macam biasala. Aku tidak sertai disebabkan cedera. Eric buat oky!

Sekarang ni, aku berdendam dengan Khai dan Eric. Khai sebab dia baling bola kena kepala aku semalam. Dan Eric, sebab buat aku cedera kaki. But ada bagus HAHAHA.

"Ah selesa nyaa" Nad berbaring dengan penuh nikmat. Sedap woo baring time penat penat macam ni.

"Em rasa nak tidur. Selamat malam dunia" baru sahaja Nad ingin tidur, ada suara seseorang yang menganggunya.

"Pstt! pstt! Nad! makcik!!" bisik seseorang yang berada di luar khemah Nad.

Nad berkerut lalu mengabaikan suara tersebut. Sebok je.

"Woii Nad! aku nii! Khaii! keluar la ngokkk!" jerit Khai.

Nad yang mendengar nama Khai terus mendengus tidak puas hati. Apa yang dengki sangat mamat ni. Aku nak berehat pun tak boleh.

"Apa kau nak!" marah Nad. Khai pula elok tersengih sambil membuat peace yow.

"Kau nak pe?!"

"Eh sabo sabo. Jangan marah marah. Kau ni period ke ape" balas Khai sambil mencebik bibirnya. Nad sudah membuntangkan biji matanya.

Kuang asam berasam punya jantan!

"Eh tak tak. Kau tak period hehe" dengan cepat Khai membuka mulut sebelum makcik Nad mengamuk.

"Aku datang nak bagi ni" kata Khai lalu memberi kan plastik kepada Nad.

Nad mengambil lalu membuka. Coklat? Nad memandang Khai dengan kebingungan.

"Hehe, orang kata kalau perempuan sakit kena bagi makanan manis. Kot la. Tapi kalau kau tanak, kau simpan jela eh" kata Khai yang seolah faham dengan riaksi Nad.

"Er. Oky" balas Nad kekok. Kekok la woii. Tak penah penah ada yang layan dia begini.

"Oky aa. Aku pergi dulu. Kau rest leklok tau. Apa apa call aku eh?" kata Khai lalu pergi meninggalkan Nad yang sedang tercengang.

Tak tahu la nak kata mamat ni pelupa ke atau memang bengong. Bila masa pulak dorang bertukar nombor telefon. Tkpela, yang penting ada coklat. Yeayy.

Hm manis! rasa coklat. Nampaknya, Khai seperti tahu yang aku marahkan pasal insiden semalam. Bagus jantan tu. Sekarang, rasa dendam dengan Khai sikit saja. Yang banyak sekarang ni ialah Eric.

Korang tahu Khai bagi aku coklat apa? HAHA ofkuss tak tahu. Meh nak habaq ni. Coklat Cadbury aja. But kenapa rasa dia makin sedap eh? ke sebab orang bagi. I see. Em.


Aktiviti malam sudah habis, sesudah sahaja semua mengambil biskut dan air teh o panas, masing masing menuju ke khemah untuk tidur dan berehat.

"Haii Nad" sapa Farah dengan kepenatan. Penat penat pun still nak sapa aku. Bagus anak orang ni.

Nad sekadar senyum nipis. Farah terus membaringkan dirinya di sebalah Nad. Tidak lama itu, Ain dan Amirah mula masuk dan terus baring.

"Eh kaki kau dah oky ke Nad?" soal Amirah sambil mengiringkan badannya menghadap Nad.

SAVAGE GIRLWhere stories live. Discover now