"Jadi tempat pertama jatuh kepada kumpulan, 14. Tahniah!" kata Cikgu Yati lalu menepuk tangan bagi pemenang.
"Nice!!" kata Haiqal bagi ketua kumpulan 14. Semua ahli kumpulan nya naik ke atas pentas untuk mengambil hadiah dan juga gambar.
Yang lain ada yang mengeluh kerana tidak menang, ada yang marah, ada yang tidak puas hati dan ada juga yang tak kesah. Dalam fikiran nak balik je.
Iaitu aku. Ye Nad.
"Huh, bila nak balik ni?" soal Nad perlahan.
"Lek aa. Yang kau nak balik cepat sangat dah kenapa?" kata Ryan yang mendengar kata Nad.
"Sebab aku tanak tengok muka korang lagi" balas Nad dengan selamba.
Keempat empat mereka yang mendengar ayat Nad terus terdiam.
"Paiti cakap cantu"
"You so kejam"
"Isy dia ni"
" Bapak aaa. Jahat seh" jawab serentak Khai, Eric, Andy dan Ryan.
"I know" balas Nad pula.
Mereka terus menolak badan Nad. Tak puas hati dengan ayat gadis itu. Kejam sungguh. Nad hanya beriak selamba sahaja. Walaupun ditolak tetapi takdela kuat sangat kena tolak tu. Biashe jee.
"Baiklah, sebelum kita menamatkan camp pada tahun ini, cikgu ingin mengucapkan ribuan terima kasih kerana memberi kerjasama dan tiada sebarang masalah. Jadi, boleh siap siap untuk naik bas mengikut sekolah masing masing ye" ujar Cikgu Yati.
Semua mula bangun dan mengambil barang masing masing. Ada yang bersalam salaman, berpeluk pelukan, bernangis nagisan, bersantai santaian, bertakkesah kesahhan dan sewaktu dengannya.
Dan you guys know mesti si kh-
"Huwargghh Nadd! I'm gonna miss you sweetie!" kata Eric lalu memeluk erat Nad. Nad sudah tercengang. Oh silap bukan Khai tapi Eri-
"Nadd! akuu punn akan merindui my honeyyy" kata Khai pula yang turut memeluk Nad dan Eric.
"Bongokla korang ni! lepas la gile! kau ingat kau koala ke nak peluk peluk bagai!" marah Nad yang cuba ingin melepaskan diri daripada dua makhluk itu.
"Isy! kau sibuk je panggil sweetie aku honey! bla kau"
"Sukati aku la! dia bukan milik kau pun! aku jumpe dia dulu, kau yang sibuk!"
Ha sudah.
"Guys, dah la peluk si Nad tu" kata Andy. Nad memandang Andy dengan pandangan yang bersinar. Ye, sinar harapan untuk melepaskan diri.
"Bagi aku lak peluk" sambung Andy lagi. Ceh! takleh harap betul. Dah berapa banyak kali aku menyesal dengan ayat ayat Andy ni.
"Sibuk je kau!" balas serentak Eric dan Khai.
"Isy! lepas!! ha dapat pun" kata Nad yang sudah dapat melepaskan dirinya daripada cekaman pelukan sang Khai dan sang Eric.
"Aloo" Khai sudah membuat mulut muncung. Macam itik. Sebijik! serius guys! Takut guys! omg guys!
"Dah aa, cau" balas Nad lalu pikul beg dan barang nya untuk masuk ke dalam bas.
"Eh wait wait! siapa memberi kamu kebenaran untuk pergi begitu sahaja ha?" soal Ryan yang daritadi senyap.
"Cikgu" balas Nad pendek.
Ternampak si Ryan ni agak tercengang. Hm betul juga, cikgu yang kasi kan.
"Eh tapi, kitorang tak kasi!" kata Eric pula.
"Kau sape aku nak minta izin" balas Nad dengan geram. Aku nak balik au. Bukan nak duk sini lagi.
YOU ARE READING
SAVAGE GIRL
DiversosNADIA ROSE- Seorang pelajar perempuan yang bermulut laser. Cari pasal dengannya? Terima la hati yang akan ditikam oleh kata kata nya. "Wey kau apahal dengan semua orang nak menjawab ha? Tkde adab ke?" "Aku ade je adab tapi kalau orang tak hormat aku...