Muž s motýlkem ji vedl kamsi k Temži.
"Doopravdy nechceš to sako?"
Ona zakroutila hlavou. Nehodlala si nic půjčovat od žádného muže.
"Ne, jsem v pořádku."
Doctor přikývl a zabočil k jednomu domu. Vzal klepadlo a třikrát zaklepal. Jenny si hodila vlasy dozadu a narovnala se. Pokoušela se tvářit co nejvíc sebevědomě to v potrhané noční košili šlo. Ve dveřích zarachotil klíč a na škvíru se otevřely. Z přítmí se ozval tlumený ženský hlas.
"Kdo jste?"
Muž vytáhl ze saka jakousi svítící věc a usmál se.
"Já jsem Doctor."
Dveře se otevřely trochu víc.
"Nepoznala jsem vás, Doctore. A to je kdo?"
Ruka v rukavici ukázala na Jenny. Ta se podivila nad ženiným přízvukem, který nedokázala zařadit. Doctor se usmál.
"Jenny Flintová. Našel jsem ji tu za rohem, kdosi ji chtěl zabít. Napadlo mě, že by ses jí mohla ujmout."
Žena otevřela dveře a Jenny ji uviděla celou. Tedy spíš neviděla nic, protože cizinka měla před obličejem závoj.
"Uvidíme. Pojď dovnitř děvče a vem si deku."
Pustila je oba dovnitř a hodila přes Jenny pléd. Ta se posadila a pohledem propalovala hostitelku. Než se ale stihla zeptat na jméno, představila se žena sama.
"Jsem Madame Vastra, těší mě slečno Flintová. Už vám někdo řekl že máte roztomilé znaménko?"
Jenny zmateně zamrkala.
"Dě.. Děkuji?"
Vastra se posadila naproti ní a nalila čaj. Doctor se hrabal ve skříni a tak se Vastra obrátila k dívce.
"Co děláte sama takhle oblečená v noci v Londýně, slečno Flintová?"
Jenny se napila.
"Utíkám z domu."
Vastra se pod závojem usmála.
"A proč?"
Jenny mrkla.
"Chtěli mě provdat. Za úplně cizího chlapa. Nevím co mi vadilo víc."
Vastra se ptala dál.
"Kolik ti je?"
Dívka se zachumlala do deky.
"Devatenáct."
Madame přikývla.
"Dobře. Poslední otázka: Vadí ti, když lidé vypadají, nebo přemýšlejí jinak než ostatní?"
Jenny se ani nerozmyslela.
"Nevadí. Sama jsem tak trochu jiná."
Vastra zvedla závoj a ukázala svůj obličej. Byl zelený a na hlavě měla bodce. Po obličeji měla šupiny.
"Slečno Flintová, myslím si, že já jsem víc jiná než kdokoli jiný."
ČTEŠ
Great detective (CZ Doctor Who)
FanfictionJenny Flint a Madame Vastra. Nerozlučná dvojka. Jak to ale všechno začalo? Jak je možné, že se dívka ze střední vrstvy stala služebnou Viktoriánské ještěrky? A jak mohl vzniknout tak zajímavý vztah, jako ten jejich?