Jenny pustila údivem hrníček s čajem a střepy se rozlétly po celé místnosti. Doctor se otočil a usmál se.
"Vidím, že jste se už seznámily. Jenny, Vastro, musím odejít. Geronimo!"
Práskl za sebou dveřmi a Vastra se usmála.
"Tohle dělá pořád. A minule vypadal trochu jinak. Na to si zvykneš."
Jenny na ni pořád zírala.
"Máte zvláštní barvu. Takovou hezky zelenou. Vy asi nejste člověk, že?"
Vastra se usmála.
"Chytrá holka. Ano, nejsem člověk."
Jenny přikývla.
"A co tedy jste?"
Vastra se usmála.
"Homo Reptilia. Silurian. Ve vaší biologii ještěrka."
Jenny zvedla obočí.
"Aha."
Vastra pokračovala.
"Obývali jsme tuto planetu ještě v době, kdy lidé lozili po stromech. Pak jsem dlouhou dobu spala a probudila se tady. Ve Viktoriánském londýně."
Jenny mrkla.
"Tak dobře. To se lidé nedozvídají každý den."
Vastra se podivila.
"Většina lidí se vyděsí, omdlí nebo uteče."
Jenny se ušklíbla.
"Očividně nejsem většina."
Vastra mlaskla.
"Dobře. Pokoj máš nahoře naproti schodům. Snídani, oběd i večeři vaříš jen pro sebe. A jedno důležité pravidlo: Nikdy nechoď do té místnosti."
Prstem v rukavici ukázala na dveře v rohu místnosti.
"Když odtamtud uslyšíš zvuky, ignoruj je. A v žádném případě ty dveře neotvírej."
Jenny přikývla a vydala se směrem ke svému pokoji. Vastra ji ještě zastavila.
"Lekce šermu začínají zítra ve tři hodiny odpoledne."
Jenny se zarazila.
"Lekce šermu?"
Ještěrka se usmála.
"Samozřejmě. Máš velký potencionál."
Jenny za sebou zavřela dveře a vytřeštila oči.
"Ještěrka?"
Pravdou bylo, že se jí nebála. Spíš byla zaražená. Nechtěla jí ukázat, že je zmatená. A že byla. Začala mašírovat po místnosti a nahlas si urovnávat myšlenky.
"Ještěrka z dávných dob, šerm. Mimochodem velmi hezká."
Zarazila se a zatřepala hlavou.
"To jsem neřekla. Zapomeň na to Flintová."
Pak se převlékla a padla do postele. Okamžitě usla a neprobudil ji ani křik, který se ozýval z oné zakázané místnosti.
Začíná se to rozjíždět :D
ČTEŠ
Great detective (CZ Doctor Who)
FanfictionJenny Flint a Madame Vastra. Nerozlučná dvojka. Jak to ale všechno začalo? Jak je možné, že se dívka ze střední vrstvy stala služebnou Viktoriánské ještěrky? A jak mohl vzniknout tak zajímavý vztah, jako ten jejich?