"V tomhle určitě nemůžeš šermovat, Jenny. Sundej si tu sukni."
Pravila Vastra, která byla oblečená do černých kalhot a korzetu. Jenny si založila ruce v bok.
"Já chci taky takové kalhoty."
Vastra se usmála.
"Tušila jsem, že to řekneš."
A hodila jí jedny kalhoty. Jenny na ni mrkla a odešla se převléct. Za minutku byla zpět a stoupla si naproti Madame. Ta se narovnala.
"Takže, než začneme, dáme si pár základních rad. Pravidlo číslo jedna: Využij své slabosti ve svůj prospěch. Pravidlo číslo dvě: Nikdy nepouštěj soupeře z očí. Číslo tři: Nenech si sebrat zbraň. To by pro začátek stačilo."
Hodila jí kord a Jenny se podivila.
"Vždyť jsem to ještě ani nedržela v ruce."
Vastra proti ní namířila svou zbraň.
"Někdy je potřeba běhat dřív než umíš chodit."
A zaútočila. Jenny její útok zablokovala ale sama přitom upustila meč. Vastra se zasmála.
"Pravidlo číslo tři, vzpomínáš? Jenny, jsi v pořádku?"
Řekla už jemněji, protože uviděla, jak se Jenny drží za břicho a je skloněná. Přišla k ní a položila jí ruku na záda. Toho dívka bleskurychle využila a chytila ji. Vykroutila ji za zápěstí a hodila s ní o zem. Vítězoslavně se zasmála a poznamenala.
"Pravidlo číslo jedna."
Ještěrka se opřela o lokty.
"Učíš se rychle."
Jenny přikývla.
"Naučíte mě šermovat?"
Vastra vstala a oprášila si kolena.
"Začneme s jednodušími výpady."
__________________________
Jenny rozestílala postel Madame Vastry a přitom si cosi pobrukovala. Do místnosti vstoupila i jeho majitelka a usmála se na ni.
"Pomůžeš mi z těch šatů, prosím?"
Jenny přikývla a začala rozvazovat její korzet.
"Jaká byla večeře?"
Vastra mlaskla.
"Trochu šlachovitý, ale jinak ušel. Co jsi měla ty?"
Dívka se usmála.
"Vajíčko."
Ještěrka se nahlas zasmála a přitom si sundala vrchní část šatů, takže na sobě měla jen bílou halenku.
"Vy lidi. NIkdy vás nepochopím."
Jenny se usmála a přešla ke dveřím.
"Dobrou noc Madame."
Vastra si lehla.
"Dobrou noc, Jenny."
Když se dveře zavřely pro sebe se usmála a zašeptala.
"Roztomilá Jenny Flintová."
ČTEŠ
Great detective (CZ Doctor Who)
FanfictionJenny Flint a Madame Vastra. Nerozlučná dvojka. Jak to ale všechno začalo? Jak je možné, že se dívka ze střední vrstvy stala služebnou Viktoriánské ještěrky? A jak mohl vzniknout tak zajímavý vztah, jako ten jejich?