Polibte nevěstu

200 30 6
                                    

"Musím jim to přeci říct."

Sklopila Jenny pohled a chytila Vastru za ruku. Ta kývla.

"To já vím, drahá. Ale jak?"

"To je právě ta otázka. Jak?"

Řeč byla o Jennyiných rodičích, dvou lidech, které dívka chtěla na své svatbě. Jenomže zkuste říct svým rodičům, že si berete osobu stejného pohlaví, natož ještěrku. Dnes by to možná prošlo, ale tehdy...

"Nějak to zvládneme."

Vastra políbila svou snoubenku na tvář a mrkla na ni.

"Řekne jim to Doctor."

______________

"Kdo je?"

Ozval se ženský hlas a dveře se otevřely. Na druhé straně stál Doctor, na hlavě cilindr, na krku motýlka a usmíval se.

"Paní Flintová, že?"

Překvapená žena kývla.

"To jsem já. Co si přejete?"

"Přeji si vás pozvat na svatbu vaší dcery."

Výraz v její tváři se z přátelského změnil na mimořádně překvapený.

"Ani nevíte jak ráda vás konečně poznávám."

"Ne, to se pletete, ona si nebere mě."

Opravil ji Pán Času a potřásl jí rukou.

"Bere si ji jedna moje přítelkyně. Dobrá to žena."

"Žena?!"

"Tedy spíše ještěrka."

"Ještěrka?!"

To tomu pomohl. Paní Flintová trochu couvla.

"Kdo sakra jste?"

"Doctor."

"Doctor? Jaký Doctor?"

Muž si sundal klobouk a vytáhl z kapsy, nutno podotknout, že po asi dvou minutovém hledání, obálku.

"Tenhle je pro vás a pro vašeho manžela. Je jen na vás, jestli přijdete, ale měli byste přijít. Vaše dcera vás žádá."

Pak se otočil a odskotačil.

___________

"Neboj se, Jenny."

Usmála se Amy a upravila jí sukni. Měla na sobě jednoduché bílé šaty až na zem s dlouhými rukávy, závoj zakrýval její půvabnou tvář. Vypadala překrásně.

"Já se nebojím. Nebála jsem se Jacka Rozparovače, nebudu se přece bát svatby. Natož se ženou kterou miluji."

"Já vím, ale i já byla před svatbou nervozní."

Ve dveřích se objevil Rory.

"Už je čas."

Poznamenal a vzal svou ženu za ruku. Jenny se k němu naklonila.

"Přišli?"

"Přišli."

Dívka se usmála.

"Tak dobře."

Ti dva odešli a ona osaměla. Nepochybovala o tom, co se chystá udělat. Z místnosti vedle začala hrát hudba a tak nebyl na další přemýšlení čas.

Nadechla se a vstoupila dovnitř. V rukou svírala kytici. Prošla krátkou uličkou a stoupla si vedle Vastry. Ta na sobě měla rovněž bílé šaty, ale neměla závoj. Na dvou židlích na pravé straně seděli Jennyini rodiče a těžko říct co si mysleli. Na opačné straně seděli Pondovi, nebo chcete-li Williamsovi a oba se usmívali. Za nimi stála River a u dveří hlídkoval Strax. Tedy, abych to upřesnila, ten rovněž přiletěl v TARDIS, měl se stát členem jejich rodiny. Něco jako dítětem, které stejně nikdy mít nemůžou.

"Sešli jsme se zde dnes."

Začal Doctor, který na sobě měl černý oblek a bílého motýlka.

"Sešli jsme se dnes, abychom spojili tohoto člověka a tuto Silurianku v posvátný svazek manželský. A protože nevím, co bych k tomu ještě dodal, tak se rovnou zeptám. Madame Vastro, berete si tuto ženu a budete ji milovat a ctít dokud vás smrt nerozdělí? Nikdy jí neublížíte a ani se ji nepokusíte pozřít?"

"Ano."

"A vy, Jenny Flintová, berete si zde přítomnou Madame Vastru za svou ženu a slibujete, že jí budete milovat, ctít a věrně jí stát po boku dokud vás smrt nerozdělí?"

Dívka se usmála.

"Ano."

Pán Času kývl.

"Takže jestli nikdo nemá námitky..."

Hodil pohledem k manželům Flintovým.

"Vás tímto prohlašuji za ještěrku a ženu."

Vastra se otočila čelem ke svojí novopečené ženě a odhrnula závoj. Doctor se usmál.

"Můžete políbit nevěstu. Tedy... Jak bych to jen... Prostě si dejte pusu."

A ony se políbily.

Ano, vím, že to trvalo, omlouvám se ;-)

Great detective (CZ Doctor Who)Kde žijí příběhy. Začni objevovat