1

175 19 0
                                    

jang eunkyung.

harini memang best. takde kerja apa-apa pun yang aku kena siapkan. boleh pula hujan turun.

aku pun on tv dan mula menonton movie sambil makan popcorn. sampailah satu scene tu.

aku tak tahu pula movie ni pasal..

"eomma maafkan saya! jangan pukul saya!"

budak lelaki di movie itu membawa kembali memori lama aku yang pahit.

13 tahun yang lalu,

"eunkyung! mama pergi kerja dulu okay? bye mmmuah"  mama mencium kedua pipi dan dahiku kemudian keluar dari rumah.

"bye mama!!"

"jangan nakal nakal tau! duduk elok elok dengan bibik!"

"okay!!"

aku masuk ke rumah dan buka channel tv yang aku suka. disney.

"budak. pergi masuk bilik"

"bibik? kenapa?" aku lihat di sebelahnya ada seorang lelaki.

"siapa tu? kenapa dia kat rumah kita?" tanyaku lagi.

"diam. masuk bilik eunkyung." katanya dengan tegas.

"taknak! eunkyung nak tengok tv!"

"masuk bilik atau aku kurung kau dalam bilik air"

aku mula menangis. kenapa bibik jadi macam ni? mana bibik yang baik dulu?

"masuk lah cepat!" dia berusaha ingin mengurungku dalam bilik air. dan aku pula berusaha untuk keluar.

"taknak! taknak!" jeritku sambil menangis.

"diam!" aku dapat kesan yang dia sangat marah, dan tindakan seterusnya membuatkan aku trauma buat masa yang lama.

wanita itu mencabut getah paip dari kepala paip dan memukulku beberapa kali. aku menjerit, menangis. aku melihat lelaki di depanku, dia hanya menonton dan tidak berbuat apa-apa. siapa lelaki ni?

aku sudah tidak berdaya untuk melawan. akhirnya aku dikurung di dalam bilik air seorang diri. mama? bila mama nak balik?

aku menangis tidak henti sehinggalah aku tertidur.

////

"ah. tukar cerita lain lah. hmm cerita apa eh?"

susah sangat. tiba-tiba harini semua cerita tak kena dengan selera. aku buat keputusan nak keluar jalan-jalan.

aku tukar baju dan keluar dari apartment.

broken heart ~ hwang hyunjinWhere stories live. Discover now