,,HARRY!!" Začnu křičet na celý byt. Muž naproti mě, mě se zájmem pozoruje.
,,Co se dě..." Harry přiběhne do kuchyně a zůstane zírat na muže u lednice.
,,No do prdele." Ozve se za námi Louis.
,,Jak jsi se sem dostal?" Zeptám se ho nevěřícně.
,,Ehm, nejsem si jistý. V jednu chvíli mi setli hlavu a pak se probudím tady." Nervózně se na nás usměje.
,,Potřebuju se napít." Popadnu do ruky první láhev s alkoholem, Lousi mi ji ale vezme.
,,Takže ty jsi Liam Alfréd Von Kdo ví kdo?" Zeptá se ho Louis.
,,Liam Brian.."
,,Jo jasně." Odmávne ho Louis.
,,Posaď se. Bude to asi trochu šok." Řekne Harry a ukáže na židli u stolu, kam všichni přejdeme.Harry si přitáhne Louise co nejvíce k sobě, buď se bojí že mu ten muž ublíží nebo že se do něj Louis zabouchne.
,,Jak ti máme říkat?" Zeptá se Louis a Harry zavrčí.
,,Liam. A vy jste?" Podívá se na nás a pohledem zůstane vyset na mě.
,,Já jsem Niall a tohle je Louis a Harry." Ukážu na ty dva, právě ve chvíli kdy Louis Harryho políbí. Liam vykřikne a vyskočí ze židle.,,Klid!" Vyskočím taky a natáhnu před sebe ruce.
,,Za- za tohle mě popravili! A oni... " Ukazuje zběsile na Harryho s Louisem.
,,A tohle je dneska už normální." Vykulí na mě oči jako bych snad mluvil čínsky.
,,Já- já tomu nerozumím." Nakonec se opravdu posadí.,,Tak jo začneme od začátku " Podám mu dopis.
Liam se do něj začte a po chvíli se mu z očí kutálý slzy.
,,Z-zabili ho." Vzlykne zoufale. Až v tu chvíli mi dojde, že právě ztratil někoho koho miloval. A ztratil ho tím nejhorším způsobem. Na Harrym a Louisovi jde vidět, jak je ti sebralo. Tulí se k sobě a pevně drží za ruce.,,Je mi to líto." Vydechnu potichu.
,,J-jaký j-je rok?" Zeptá se po chvíli Liam. Podívám se zoufale na kluky, ti jen pokrčí rameny.
,,Um, 2021." Řeknu potichu. Liam zbledne až o něj začínám mít strach.,,Asi ti toho budeme muset hodně vysvětlit." Řekne po chvíli Harry.
,,Tohle prostě není možný!" Rozhodím rukama.
,,Co?" Nechápavě se na mě všichni tři podívají.
,,Tohle, on. To jako mám věřit, že vyskočil z obrazu? Co když to je nějaká bouda? Co když je zloděj a snaží se mě vykrást. Tohle není možný, prostě ne." Zoufale schován obličej do dlaní. Jak to ti dva mohli tak lehce přijmout?
,,Nejsem žádný zloděj! To si vyprošuji jsem Vévoda!" Bouchne Liam pěstí do stolu, až nadskočím.
,,Fajn! Ty Vévodo ze sedmnáctého století! Jak ti mám sakra věřit?" Vyprsknu podrážděně.
,,Přísahám na svou čest..."
,,Na to ti seru! Chci důkazy." Sedíme naproti sobě a rozlobeně na sebe hledíme.,,Možná o něm bude nějaká zmínka na internetu." Louis vytáhne telefon a začne hledat. Netrvá to dlouho než přede mě přisune telefon.
Vévoda Liam Brian Viktor Vin Payne byl popraven společně se svým milencem Vilémem II Horanem. Jejich vztah je prvním historicky ověřeným homosexuálním vztahem, zaznamenaným na našem území. Dle historických pramenů se svou náklonností ani jeden z můžu netajil, za což je stihl trest smrti. Traduje se, že královna měla pro mladého vévodu slabost, poskytla mu tak ochranu, tím že hobl zaklela do obrazu. Obraz má střežit rodina Horanů, ovšem rodina sama několikrát vyvrátila, že by podobný obraz vlastnila.
Dál už číst nemusím, tohle je snad zlý sen.
,,Dobře, takže když vezmeme v potaz že tohle celé šílenství se fakt děje, proč jsi tady teď?" Podívám se zoufale na Liama, jako by snad měl znát odpovědi.
,,V tom dopise se píše..." Začne.
,,Já vím co se tam píše, ale proč teď." Zasyčím na něj.
,,Jsi mu podobný." Zkoumavě si mě prohlíží, jako by mě snad až teď viděl poprvé.
,,Co?"
,,Vypadáš úplně stejně jako Vilém." Vydechne fascinovaně.
,,Tak to ne. Já nebudu žádná náhraška za tvého milovaného!" To si snad dělá srandu.
,,Ne to skutečně nebudeš, Vilém se umí chovat, on je..." Najednou zmlkne a v jeho očích se znovu objeví slzy.,,Nialle!" Okřikne mě Harry. Nevěřícně se na něj podívám. Jako vážně?
,,Já, potřebuju přemýšlet. Ukažte mu pokoj." Rychle se zvednu a odejdu k sobě. Převleknu se a vyběhnu ven.Tohle se nemůže dít mě, to prostě nejde. Proč mi babička nic neřekla? Aspoň to mohla vyprávět jako šílenou rodinnou historku, ale ne nikdo mi nic neřekl. Teď mám v kuchyni cizího chlapa, chlapa který nemá už téměř čtyři sta let žít. A přesto vypadá více než dobře a živě.
Samozřejmě, že ho můžu vyhodit na ulici a dělat, že se to nikdy nestalo. Jenže to bych nikdy neudělal, z nějakého debilního důvodu bych nedovolil, aby se mu něco stalo. Je možné, že jsme si fakt souzeni? Je moje spřízněná duše? Třeba jsem vážně před čtyřmi stoletími žil. Reinkarnace? Tak se tomu říká ne? Minulé životy a podobné sračky, na které jsem nikdy nevěřil.
S pozvednutím hlavy zjistím, že stojím před svým domem. Takže i moje podvědomí je proti mě a vede mě zpět k tomu muži? Úžasné. S povzdechem odemknu a vejdu dovnitř. Všude je ticho a nikdo nikde. Že by se mi to zdálo? Mohl to být jen šílený sen? Už se skoro začnu nahlas smát, když se přede mnou objeví Liam. Nebyl to sen.
,,Mám vyřídit, že Harry a Louis museli nutně odejít." Postává na konci chodby a nejspíš čeká další můj výbuch.
,,Dobře. Pojď do obyváku, promluvíme si." Každý se posadíme na druhý konec gauče, co nejdál od sebe.,,Ehm, dobře. Takže, budu celé téhle šílenosti věřit, protože mi asi ani nic jiného nezbývá. Zůstaneš u mě, pochybuju že dům, který jsi měl kdysi by byl ještě tvůj. Pokusím se tě naučit používat všechny nové věci a taky zajdeme na nákup." Ušklíbnu se, když si všimnu, že mu kluci půjčili mé oblečení.
,,To je velmi velkorysé, ale jsem si jist že bych to zvládl i sám." Pozvedne bojovně bradu.
,,Vážně? Tak rožni světlo." S nadzvednutým obočím sleduji, jak se rozhlíží po místnosti a mračí se.
,,Nejsou tu žádné louče." Pokrčí rameny a usměje se, jako by mě právě dostal. Beze slova se zvednu, dojdu k vypínači a cvaknu. Lustr nad Liamovou hlavou se okamžitě rozsvítí.
,,Jak jsi to udělal?" Vyjekne a vyskočí na nohy.
,,Elektřina. Ještě si myslíš, že to zvládneš?"
,,Budu rád za tvoji pomoc. Děkuji, moc si toho vážím." Řekne nakonec poraženě.,,Fajn, kluci ti ukázali pokoj?" Jen přikývne. Rozejdu se tedy do druhého pokoje pro hosty, počkám než dojde i Liam abych se mohl dát do vysvětlování.
,,Dobře takže postel, skříň jsou asi jasné. Tady do knihovny zítra dokoupíme nějaké knížky, asi o historii, aby jsi věděl co se vše stalo. Tohle je televize, zapíná se tady tím čudlíkem na ovládání, v televizi se můžeš dívat na různé filmy a seriály. To je něco jako divadlo." Pokusím se mu to co nejlépe vysvětlit. I když nevypadá, že by se mi to povedlo.,,Tak dál, koupelna. Tohle je záchod, potom co ho použiješ tak zmáčkneš tohle tlačítko, toaletní papír je na utírání, ehm no." Zoufale se na něj zadívám, myslím že se dost baví.
,,Fajn, kohoutek takhle teče teplá voda, takhle studená. Tohle je umyvadlo na umývání rukou, když je máš špinavý nebo jdeš ze záchodu. A tady vana. Ručníky jsou v téhle skříňce, stejně jako mýdla, šampony a tak. Nějaké otázky?" Podrbu se na zátylku.,,Kde berete vodu?" Liam stojí u kohoutku ve vaně, který pouští a vypíná. No ty vole.
---------------------------------------------------------
Druhá kapitola je na světě.Co říkáte, má Liam šanci zvyknout si? Najde si cestu k Niallovi, je to vůbec možné?
Fox_ie
ČTEŠ
Stín minulosti // Niam//Larry
FanficDOKONČENO Život Nialla Horana nebyl nikdy dokonalý, ale měl svou babičku a své dva nejlepší kamarády, Harryho a Louise, kteří tvoří šťastný pár. Niallův život ale nabere nečekaný směr po smrti milované babičky a nechtěného dědictví. Jen jediný obra...