,,Liame musím dnes do práce na chvíli. Zvladneš to tady sam?" podívám se na něj. Obvykle pracuji z domu, navrhuji nová loga pro firmy a kvůli tomu nemusím docházet do kanceláře, jenže si tam potřebuju vyzvednout papíry. A Liama s sebou vzít nemůžu.
,,Zvládnu. Nejsem dítě." odfrkne si a zvedne ke mě pohled od knihy.
,,Dobře. Harry a Louise se zastaví na chvíli. Já přijdu až kolem sedmé večer." Rozhodně ho nepujdou zkontrolovat, je to jen aby se sám nenudil. Rozhodně.
,,Dobře. Mám udělat večeři?"
,,Ne!" vyjeknu. Bože nechci vyhořet. Liam se, ale mračí.
,,Já...mám dnes chuť na činu. Koupim ji po cestě domů." vyhrknu rychle.
,,Dobře." pokrčí rameny a znovu se začte. To bylo o fous.Celou cestu do práce jsem jako na trní. Snad to Liam zvládne, co se může posrat? Snad nevyhoříme. Nebo nevytopí sousedy. Jakmile ale vcházím do budovy firmy zahazuji všechny starosti za hlavu. Co se má stát se stane, nemá cenu se tím trápit. Telefon si dám ale před sebe, abych viděl až bude volat Hazz. Za hodinu ho mají zkontrolovat.
,,Jdeš s námi na jídlo?" ozve se Peter vedle mě. Překvapeně se kouknu na hodiny, pul šesté. Znepokojí mě že se neozval Harry ani Louis.
,,Jasný jdu. Jen si zavolám." vytočím Harryho, ale nebere to. To samé Louis. Napíšu jim proto jen zprávu a rozhodnu se po cestě domů koupit Liamovi telefon.,,Hele viděl jsem tě v centru s nějakým chlapem. Nový přítel?" zeptá se Peter po cestě do kantýny.
,,Co? Ne. Jen kamarád. Je ve městě poprvé, tak bydli u mě a vše mu ukazuju." samotného mě překvapí jak rychle si lež vymyslím. Ale je to pravda.
,,Ah, ale hodili by jste se k sobě." významně na mě mrkne.
,,To si nemyslím. Ztratil někoho a o nový vztah nestojí." a já ho přeci vůbec nechci.
,,Ztratil? Zemřel mu přítel?" překvapeně se na mě Peter podívá.
,,Ehm, jo. Nehoda." říkat setnuti hlavy nehoda je asi přehnaný.
,,Ale tak někdo jeho srdce musí vyléčit. Proč by jsi to nemohl být ty." zakření se.
,,Z milionu důvodu." Třeba protože jeho milovaný vypadal jako já, možná protože je z jiného století nebo prostě jen proto že nehodlám s někým být kvůli nějakému zakletí.V kantýně si vezmu jen bagetu, u pultu si všimnu gumových medvídků, ty Liamovi moc chutnají. Vezmu proto jeden pytlíček pro něj. Protože jsem dobrý kamarád, nic víc. Znovu kontrolují telefon, ale pořad nic. Začínám mít už obavy jestli se jim něco nestalo.
,,Co je s tebou?" píchne do mě Peter, když nepřítomně žvýkám.
,,Ale nic. Kluci se měli ozvat a neozvali." povzdechnu si.
,,Jestli chceš tak jdi dřív. Vem si papíry s sebou a dodělej to doma." nabídne mi Peter.
,,Myslím, že to udělám." dojím svou bagetu, v kanceláři si sbalím věci a opravdu se vydám domů.Po cestě se zastavím v obchodě s telefony. Stojím u pultu a koukám, který by byl nejlepší. Nemá cenu mu brát nejnovější výkřik mody, bude rád když se s tím tak nějak obstojně naučí a vzhledem k tomu jak rád ničí věci.
,, Mohu vám pomoct?" objeví se u mě menší bruneta s milým úsměvem.
,,Ehm, já potřebuji telefon pro kamaráda. Ale on je tak trochu dinosaurus." nervózně se podrbu na zátylku a očima těkám okolo.
,,Chápu. Takže něco jednoduchého ale moderního." usměje se.
,,Ano přesně tak. Abych se mu dovolal, on mě a popřípadě další věci." odkývu ji to nadšeně.Rozloží přede mě několik telefonů, začne vysvětlovat jejich funkce, v čem je který lepší a podobně. Nakonec vyberu jeden z loňských modelů. Nemyslím si, že to Liam nějak ocení. Ale mě se líbí. Hlavně splní účel a budeme v kontaktu. Teda snad. Pokud ho neztratí, nerozbije a naučí se na něm aspoň základ. Vezmu rovnou SIM kartu, abych se mu doopravdy dovolal a sluchátka. Zjistil jsem, že Liam rád poslouchá hudbu. Sice klasickou hudbu, protože o moderní říká že to je jen ječení, ale ano, má rád hudbu.
Když už jsem v centru zastavím se na malý nákup, hlavně zmrzliny, kterou si Liam oblíbil. Samozřejmě vezmu i praktické věci, které se nám budou hodit na vaření a u toho mi dojde, že jsem slíbil činu. S nadáváním se dostanu na druhou stranu obchoďáku, kde je čínské bistro. Objednám rovnou čtyři porce, nevím jestli tam není Harry s Louisem a i kdyby ne, schováme si to na zítra. Aspoň si zítřek připíšu jako další den, kdy se mi Liam nepokusí podpálit kuchyň. Vaření nebude jeho silnou stránkou.
S rukama plných tašek se konečně rozejdu domů. Mám štěstí, že jsem odešel dřív protože končit v sedm domů se dostanu až bůh ví kdy. I teď jsem nakupováním strávil hodinu. Úlevně usednu do autobusu, na tváři mám úsměv. Těším se co Liam řekne na telefon i na zmrzlinu. Z telefonu asi nijak odvařený nebude, ale se zmrzlinou nemohu minout. Má jí rád. Mohl by ji jist každý den, což taky dělal dokud jsem mu neřekl, že bude tlustý. Pak nastala hodinová konverzace na téma posilovny. Myslím, že to je něco co se Liamovi zamlouvá. Prosil mě zda by jsme do nějaké nemohli jít a já jsem skutečně rozhodnutý to kvůli němu podstoupit. Jsem přeci kamarád, který se o něj stará. Přesně tak, kamarád. Mám za něj zodpovědnost. I když bych nemusel, jenže ten brunet se mi dostal pod kůži. Chci mu pomoct se v tomto světě zorientovat, chci být ten co mu vše ukáže. A jednoho dne se zamiluje, vyletí z hnízda. Rozhodně v tom nic víc není, jen má dobra a obětavá povaha.
Malém přejedu svou zastávku, vystoupím na poslední chvíli. Domů jdu už rychlým krokem, který ještě zrychlím když vidím otevřené okna. Co se tam sakra děje. Ve chvíli kdy se v okně něco mihne začínám běžet. Sakra, snad nechce skočit nebo tak něco. Zjistil, že svět stojí za hovno a chce to ukončit? To snad ne. Zběsile mačkám tlačítko na výtahu, který je bůh ví kde. Nakonec to vzdávám a schody vybíhám. Nahoře lapám po dechu, strach mi ale nedovolí polevit. Rychle odemykám, tašky házím na zem a běžím do obyváku. Tam se mi naskytne pohled, který nečekám.
Louis je schovaný pod stolem, Harry běhá s koštětem dokola, Liam drží povlak od polštáře a pokřikují na sebe. Zírám na ně s otevřenou pusou.
,,Nialle pozor!" křikne Harry a rozběhne se s koštětem proti mě, vykulím oči a jen tak tak uhýbám.
,,Hrabe ti?" vyjeknu a sbírám se ze země, něco mi naráží do hlavy. Zvedám zděšeně pohled ke stropu, kde do kolečka krouží tři holuby. No to mě poser....———————————————————————-
Bude to pro Nialla poslední kapka?A jedna zásadní otázka, co se sakra stalo?
Fox_ie
ČTEŠ
Stín minulosti // Niam//Larry
FanfictionDOKONČENO Život Nialla Horana nebyl nikdy dokonalý, ale měl svou babičku a své dva nejlepší kamarády, Harryho a Louise, kteří tvoří šťastný pár. Niallův život ale nabere nečekaný směr po smrti milované babičky a nechtěného dědictví. Jen jediný obra...