Dipnotlar

54 3 1
                                    


Tiginçe: Bey kızı, prenses.

Plutos: Zenginlik tanrısı.

Momos: Alay, yerme, kınama tanrısı.

Hera: Zeus'un karısı olan Tanrıça.

Demeter: Toprak işleriyle ilgilenen Tanrıça; Romalılarda Ceres.

Satyros: Yan bellerinden yukarısı insana, aşağısı keçiye benzeyen, küçük kır tanrıları şarap tanrısı Dıonysos'un arkadaşlarıdır.

Drakhme: yahut bugünkü Yunanlıların dedikleri gibi drahmi. bir Yunan parasının adıdır. İlkçağın bin drakhmesi kırk beş elli altın kadar ederdi.

Sayrı: hasta demektir.

Emci: doktor anlamında.

Theseus: Atina kralı Aigeus'un oğlu Theseus büyük bir kahramandır; ülkesini büyük bir beladan kurtardığı için tanrılar arasına girmiştir.

Herakles: Zeus ile Alkmene'nin oğlu Herakles, daha doğduğu gün iki yılan öldürmüştür. Ejderleri öldürmek, dünyayı birtakım pisliklerden temizlemek gibi işler görmüştür; bunlara Herakles'in on iki işi derler. Herakles Thebailidir. Romalılar ona Hereules der. ölümünden sonra tanrılar arasına girmiştir.

Aphrodite: Güzellik, sevgi tanrıçası. Romalılarda adı Venüs'tür.

Karavaş: Cariye, hizmetçi demektir.

Demeter: Toprak işlerinin, çiftçilerin tanrıçasıdır, Romalılar Ceres derler.

Athena: Zeus'un kafasından çıkan kızı Pallas Athena, akıl, zeka tanrıçasıdır. Atina şehrinin koruyucusudur. Romalılarda adı Minerva'dır.

Dionysos: şarap, içki tanrısıdır, Bakkhos, Bacchus da denir.

Tonuzlan: Kın kanatlılardan bir böcek; pisliğe dadandığı için bok böceği de denir.

Hermes: Hermes de bir tanrıdır. Zeus'un oğlu, el ulağıdır: öteki tanrılara da elçilik eder. Kendisi güzel söz söyleme gücünün, alışverişin, bir de hırsızların tanrısıdır: ölenleri de öbür dünyaya o götürür. Romalılarda adı Mercurius'tur

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Nov 13, 2021 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

MasallarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin