🐾5

230 26 0
                                    

"Ni rumah awak?,"Jeno mengeluh dengan pertanyaan Winter

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Ni rumah awak?,"Jeno mengeluh dengan pertanyaan Winter.

"Eh,taklah rumah kau.Rumah akulah haish...,"Winter menjeling ke arah Jeno.

"Kau ingat lawak?,"bisik hati Winter.

Winter meneliti setiap barang yang ada di dalam rumah Jeno.Jeno memang kaya.Mostly barang dalam rumah dia emas.Rambang mata Winter melihat barang-barang tersebut.

Jeno melabuhkan duduk di sofa.Dia meneliti Winter yang dari tadi tak habis-habis memusing-musingkan barang yang di pegang.

"Sini duduk kat sofa sana,"Winter akur lalu melabuhkan duduk pada sofa sebelah Jeno.

"Aku tanya kau lepastu kau kena jawab,"Winter mengangguk perlahan tapi mata masih lagi skodeng rumah Jeno.

"Macam mana kau boleh masuk tempat ni?,"Winter tidak dapat dengar apa yang dikatakan oleh Jeno kerana khusyuk melihat rumah Jeno.

"Winter Fei,"panggil Jeno.

"Saya ada camping sekolah.Sebab tu saya ada kat sini,"Jeno menggeleng kepala dia.

"Betul lah.Yang awak geleng kenapa?,"

"Maksud aku macam mana kau boleh jumpa rumah aku.Kau ni belajar sampai form berapa ni?Lembap sangat ,"Winter memandang serong kepada Jeno.

"Ayat tu biar specific sikit boleh tak?
Saya nampak rumah awak masa saya sesat.Saya tak tahulah macam mana saya boleh berpisah dengan kawan saya.Sa--,"

"Kau yang gatal pergi merayau buat apa?,"potong Jeno.

"Saya tak merayaulah!!Saya cuma ternampak rumah awak.Saya pelik macam mana dalam hutan ni ada rumah sebab tu saya datang sini,"

"Lepastu kalau dalam hutan ni ada hospital gila kau pergi jugalah?,"
Winter memandang serong kepada Jeno.

"Awak nak suruh saya buat apa kat hospital gila tu?,"

"Serahkan diri dekat hospital?Yelah kau kan dah hilang akal masuk hutan suka hati kau je.Tak tahu bahaya dalam hutan ni.Kalau kau sayang nyawa kau,kau tak masuk hutan ni,"
Winter memutarkan mata ke atas.

"Bising je pakcik ni.Mulut tu baik diam je.Dahlah culik anak orang lepastu tak pulang kan balik,"Jeno mengetuk kepala Winter.

Winter mengadu kesakitan.

"Eh,sakitlah.Michyeoseo?Aishh...
Michin namja,"Jeno memberi pandangan maut kepada Winter.

"Kau yang datang tak di jemput lepastu kau cakap aku culik kau pula.
Kau ingat aku tua sangat ke?Ehh aku muda lagi ok.Sorry sikit umph,"
Winter menjelirkan lidah ke arah Jeno.

"Wait are you saying I'm crazy?,"
Winter mengangguk dengan senyuman perli.

"Eh kau keluar dari rumah aku sekarang,"halau Jeno.Winter menggeleng kepala.

"Dah ajak orang datang rumah dia lepastu nak halau pula.Apalah layan tetamu macam tu.Dahlah tak bagi air,"Jeno bercekak pinggang.

"Kau yang datang dari ceruk mana entah tiba-tiba dah ada kat rumah aku,"Jeno mengangkat tangan ingin mengetuk kepala Winter.

"Awak takda kerja ke nak ketuk kepala orang.Baik awak hantar saya keluar daripada hutan ni,"Jeno menghela nafas panjang.Betul juga apa yang di katakan oleh Winter.

"Aku tak rasa kau boleh keluar dari hutan ni hari ni,"

"Wae!?Kenapa pula!,"Winter berasa risau.Macam mana dia nak balik kalau macam tu?

"Kau kena tidur kat sini malam ni sebab...Kau tengok langit kat luar tu,"
Winter melihat langit di luar.

"Dah nak hujan lagi satu dah nak malam.Kau berani nak jalan sorang cari kawan-kawan kau?,"Winter menggeleng kepala.

"Awak tak buat apa-apa kan kat saya?,"Jeno memandang Winter.

Jeno mula membuat plan untuk menakutkan Winter.Tiba-tiba Jeno tersenyum sinis.

"Tengoklah macam mana.Aku tak janji,"Jeno berlalu pergi dengan air muka yang menahan gelak.

"Aishh!!Lee Jeno!,"




















TBC...🐾

Friday
5 November 2021
17:30 p.m.

𝐎𝐑𝐏𝐇𝐈𝐂 오르픽 [𝐉𝐞𝐧𝐨] ✓Where stories live. Discover now