"Jeno berapa lama saya kena duduk dengan awak.Awak tak nak hantar saya balik ke?,"Jeno menjeling Winter di sebelah melalui ekor mata.
"Kau tak suka duduk dengan aku?,"
Winter menggeleng kepala dia.Jeno mendekatkan mukanya ke arah telinga Winter lalu dia berbisik.
"Sekali kau dah jejak tempat ni jangan harap kau boleh keluar,"Winter kaku seketika apabila mendengar ayat yang di bisik oleh Jeno.Dia seperti di pukau ketika mendengar ayat yang di bisik oleh Jeno.Winter mengangguk perlahan.
"Lepastu asal kau tanya kat aku berapa lama lagi kau kena duduk kat hutan tu?Ayat kau macam tak suka duduk dengan aku,"
"Saya tak cakap pun yang saya tak suka duduk dengan awak.Tapi...Tak rasa ke benda ni akan melibatkan polis?,"Jeno merenung jauh memikirkan ayat Winter.
"Saya rasa dah tiba masanya untuk awak tolong saya keluar daripada hutan tu,"sambung Winter.Jeno menggelengkan kepala.
"Tak nak,"Jeno bangun dari duduk.
"Kau tunggu kat cafe ni dulu.Aku nak pergi tandas,"Jeno berlalu pergi dari cafe 7 street.
"Dia marah aku ke?Tapi betulkan apa yang aku cakap?Benda ni boleh melibatkan polis,"Winter menyisip coffee yang di pesan sambil melihat kepergian Jeno.
Tiba-tiba Winter teringat ayat yang di kata oleh Jeno kepada dirinya tadi.
Sekali kau dah jejak tempat ni jangan harap kau boleh keluar
"Apa benda yang dia maksudkan tu?,"
Winter bermain teka-teki sendiri dengan ayat Jeno.🐾🐾🐾
Jeno keluar daripada tandas awam dan langkah di atur menuju ke cafe 7 street kembali.
Tiba-tiba Jeno terserempak dengan Dhia dan namja yang di lihat tadi.
"Hai Lee Jeno,"Sapa Dhia dengan mesra.
Jeno memandang Dhia dan namja di sebelahnya bersilih ganti.
"You buat apa kat mall ni?Long time no see you. You duduk mana sekarang?Ouh I know.Are you still sitting near the house in the woods?
Nampak sangat you tak boleh lupakan I kan Jeno?,"Jeno tersenyum sinis."Aku dah lupakan kau dah lama dah.
Buat apa aku nak ingat yeoja yang dua kan aku?,"Dhia tergelak sinis."Kalau macam tu.Mesti you akan keluar daripada hutan tu.Yelah rumah tu banyak kenangan manis antara kita dua kan?,"tanya Dhia dengan sinis.
"None your business so just forget it.
Kau jaga tepi kain kau sendiri,aku jaga tepi kain aku sendiri.Takpayah nak sibuk dengan tepi kain orang,"
Jeno berlalu pergi meninggalkan Dhia dan namja di sebelah Dhia."Kau gunakan yeoja tu macam kau gunakan aku dulu right?Kau bersikap dingin bila first time kau jumpa dia.
Tapi,bila kau dah lama jaga dia,kau akan ubah sikap kau 360°.Kau still nak bunuh yeoja right?.So, yeoja tu salah satu mangsa kau?,"terhenti langkah Jeno apabila mendengar ayat tersebut."Kau tu bernasib baik je sebab boleh keluar dari rumah aku.Kalau tak,kau dah takda dah kat dunia ni,"Jeno berlalu pergi meninggalkan Dhia.
"Kau bunuh yeoja semata-mata nak balas dendam dekat seorang yeoja yang bunuh parents kau.Useless man,"
Dhia melangkah pergi bersama namja di sebelahnya tadi.🐾🐾🐾
"Jeno~Bila saya boleh keluar daripada hutan ni~Saya nak balik~,"Winter menggoyang-goyangkan tangan Jeno.
"KAU NI BOLEH DIAM TAK!,gertak Jeno lalu masuk ke dalam bilik dia.
Winter menjadi kaku apabila di tengking oleh Jeno.
"Kenapa dia macam tu...,"
TBC...🐾
Friday
12 November 2021
16:26 p.m.
YOU ARE READING
𝐎𝐑𝐏𝐇𝐈𝐂 오르픽 [𝐉𝐞𝐧𝐨] ✓
Fanfiction𝐅𝐨𝐮𝐫𝐭𝐡 𝐁𝐨𝐨𝐤 𝐍𝐂𝐓 🐾 OLD TITLE: SUGAR DADDY 🎶𝑯𝒆 𝒍𝒐𝒗𝒆 𝒎𝒆, 𝒉𝒆 𝒈𝒊𝒗𝒆 𝒎𝒆 𝒂𝒍𝒍 𝒉𝒊𝒔 𝒎𝒐𝒏𝒆𝒚🎶 🎶𝑻𝒉𝒂𝒕 𝑮𝒖𝒄𝒄𝒊, 𝑷𝒓𝒂𝒅𝒂 𝒄𝒐𝒎𝒇𝒚🎶 🎶𝑴𝒚 𝑺𝒖𝒈𝒂𝒓 𝑫𝒂𝒅𝒅𝒚🎶 "𝑺𝒆𝒌𝒂𝒍𝒊 𝒌𝒂𝒖 𝒅𝒂𝒉 𝒋𝒆𝒋𝒂𝒌 𝒕𝒆𝒎𝒑�...